Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Ibland kan ju en omgång dropp göra susen, kanske snarare att barnet blir piggare än att det är någon mirakelkur för maten kanske. Äh, jag vet inte... jag är lite blandade känslor för dropp. 

Är det knappen i sig du har sådan ångest för eller själva operationen? 
    Vi kan gärna ta er plats i kön annars...  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vad skönt att du fick tag på henne i alla fall och jag hoppas lillkillen fortsätter dricka. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pipen; Bara för att sukta dig lite till så blev det en omgång bullar idag. Gissa vad jag ska göra ikväll... MUMS!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Frisören skrev 2010-04-21 20:53:20 följande:
    Hur gick det? Vi har fått svar från Gastro som kommer göra, hör och häpna- NADA. De menar på att hennes matvägran/ätstörning beror på hennes lungos dvs. astman och apnéerna. Vi skulle bli kallade på ett återbesök i början på hösten och om tillväxten fortfarande står still görs en ny bedömning. Ingen pH- mätning skall göras heller... Vi har tid hos vår läkare på lung nästa vecka, får se vad han säger.
    Åh, det gick jättebra. Inget snack, kirurgen sa att det var klart att lillkillen skulle ha knapp. Den stora risken är att S skulle kräkas mer än han nu gör, i sådana fall får man ta ställning till op av magmunnen. 
    Nu hoppas vi att väntan på op-tid går snabbt!
    Haha, jadu... jag blir inte direkt förvånad. Så många gånger jag har hört av gastro i tidernas begynnelse att man ska avvakta, vänta, det blir bättre med tiden och bla bla bla. Ligg på den ansvarige läkaren, han verkar ni ju ha bra kontakt med. Jag hoppas att han kan hjälpa er vidare!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vinkar till Nanook också, vad trist och hopplöst att det står still. Klokt av dig att ta ett studieuppehåll, du ska ju också hålla ihop som människa!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

En dum en; HÄRLIGT!!!!! Jag har själv testat massor med näringsdrycker och jag kan säga att jag kräktes av varenda en. Trots att min dietist då sa att de var såååååå goda. BS!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Michi: Fy tusan för magsjuka alltså! Och nu trodde man väl ändå att den perioden var förbi... snart maj ju. Hoppas ni kryar på er snabbt. Kram till er!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Tycker att "jäst" är en bra beskrivning på näringsdrycker över lag. Jag testade bland annat någon som skulle smaka coca cola. Haha, eller hur, tänk dig jäst coca cola utan kolsyra som dessutom är trögflytande. Inte vidare gott faktiskt!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-22 11:32:52 följande:
    hahaha så äckligt så det är inte sant, och sånt tycker de att barn ska ta..
    haha, ja, det är väl bara barnen som skulle gå på den skiten...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13