Inlägg från: Annica P |Visa alla inlägg
  • Annica P

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vul idag visade ett Hjärta! Det är första gången jag fått se det på vul! Ett hopp har tänts och jag är lycklig just nu, även om det är många osäkra veckor kvar innan det finns något robust liv därinne. Sjunde graviditeten och fem MA... Kramar!

• Annica P

Tack Maria! Du kan se mina tidigare medicineringar av det mesta möjliga i behandlingstråden. Nu har jag bara tagit progesteronkräm och kinesiska örter (te). Tyvärr smakar det sistnämnda så vidrigt att jag med illamående inte lyckats få ner något sedan förra veckan. Mår lite bättre nu, så jag måste försöka igen.

• Annica P

Tack för alla grattis!! Mår i alla fall fortfarande illa och försöker inte fundera på om brösten ömmar mindre eller inte... Tänkte vara tuff och inte göra fler vul innan det ändå erbjuds KUB, men vi får se. Någon som vet hur tidigt en barnmorska på MVC kan avgöra om det finns liv via hjärtljud eller annat? Man måste åka en bit för KUB och det är ju onödigt om det inte finns något levande kvar.

Hoppas, hoppas lilla M att det finns liv trots allt!  

Lycka till TT! Spännande att det är så nära!  

• Annica P

Stort lycka till Ninninn! Hoppas att du fått svaret, men fruktansvärt att det ska behöva ta 7 missfall och tips på Familjeliv!

• Annica P

Qatteriin och Bubblan: underbart att höra! Stora grattiskramar.

Ego: går in i v 18 idag. Väntar på RUL om 1,5 v. 

• Annica P

L Maria: Hoppas, hoppas på den här gången! Vet precis hur det känns, hur mycket är ett plus värt? Det känns bara som en tidsfråga tills blödningen kommer eller VUL visar något dött. Jag väntar mig fortfarande, varje dag, att de flytningar jag känner är blod. Men peppar, peppar så har något överlevt länge den här gången. Hoppas att ni får bra bemötande på era besök.

Ninninn: ledsen att du har det tufft. Det är verkligen inte konstigt, men ni har ju ändå kommit något på spåren sedan sist. Jag rekommenderar också någon att prata med (var själv hos sjukhusets kurator ett antal gånger), och man kanske måste prova flera olika innan man träffar på rätt. Kram!

• Annica P

Stort lycka till ni gravida! Håller alla tummar för att det blir ändå i mål den här gången!

Ego: vecka 28, hoppas och tror att det kan vara på riktigt efter 5 MA. 

• Annica P

Grattis Javisst! Sitter med en fånigt leende på läpparna när någon lyckas Solig

Ninninn: Lika snabbt tas man ner på jorden när det inte går bra. Fruktansvärt att ni ska behöva gå igenom det här och inte känna stöttning av sjukvården heller. Om det fanns något som kunde lindra nu. 

• Annica P

Grattis till lyckat RUL mojutten!

Grattis igen Saftochbulle! Du körde förbi oss Solig 

Lycka till Mimmi!  

Ego: v 39 med 10 dagar till BF!! Helt overkligt och jag tror inte på liv förrän jag ser det. Både pga egna erfarenheter och två nära vänner där barnen dött sent (varav den ena just 10 dagar innan). Är dock inte orolig, bara avvaktar. Jag vet ju att ni är många som lyckats här. Bortser man från historien har denna graviditet varit normal på alla vis provtagningsmässigt sett. 

• Annica P

Lycka SoligHjärta!!

För en vecka sedan föddes flickan som jag inte vågat hoppas på under hela graviditeten! 4,5 år tog det från att spiralen togs ut, via 5 MA tills den sjunde graviditeten lyckades (nr 1 gick också bra). Vi kommer aldrig att få reda på om det var sammanväxningar i livmodern, andra fysiska problem som fixades av någon av de nya "åtgärderna" (se uppdaterad behandlingstråd) eller bara slumpen. Det känns hur som helst helt underbart att få lägga den här perioden bakom sig.

Jag är fantastiskt tacksam för den kontakt jag haft med er på Familjeliv. Den här tråden har hållit mig uppe och gett massor av information för att söka olika vägar vad gäller medicinering osv. Det är så viktigt att veta att man inte är ensam. Väldigt många här har lyckats få sina efterlängtade barn och jag hoppas innerligt att det går vägen för er som är kvar. Massor av kramar och lycka till! 

• Annica P

Tack för grattis och grattis till dig mojutten! Vecka 26 är stort! Även om man inte kan/vågar tro att det ska gå hela vägen är sannolikheten mycket stor. Kram!

• Annica P

Jag lämnar missfallsträsket efter att min dotter är född och ger bort kvarvarande ”lager” av mediciner – naturläkemedel och ”vanliga”. Jag tycker det är bättre om de kan komma till användning istället för att slängas.

Naturläkemedel – båda dessa användes vid min lyckade graviditet

Fructus Femina – ”babyklister” en halv flaska, räcker till en graviditet

Kinesiska örter för tekokning från dr Yang, Stockholm. Räcker till 12 dagar vilket är en normal kur (jag blev rekommenderad 20 dagar istället för normalt 10, men fick ge mig pga illamående). Håller det för relativt sannolikt att det dessa hjälper. Värde är över 1000 kr, jag vill bara ha betalt för frakten.

Apoteksläkemedel

Prednisolon 10 mg 20 tabletter

Progesteron Mic 400 mg 9 vagitorier (har även 19 st med bäst före sept 2012, antagligen inget fel på dem)

Trombyl 75 mg ca 60 st

Fragminsprutor 5000 ie 6 st

Progynon 2 mg 25 tabletter

Inboxa mig med adressuppgifter vid intresse. Tycker som sagt det är synd att kasta och någon kan spara lite pengar.

• Annica P

Beklagar Bettan, det gör mig ont att höra att ni hamnat i samma problem igen. Kram.

God fortsättning till alla! 

• Annica P

Grattis mojutten! Underbart!

Grattis till nya graviditeter!

Beklagar MIMMI, hoppas det löser sig på ena eller andra sättet Hjärta  

Bling: jag fick 5 MA mellan sonen "utan problem" 2004 och dottern nu 2012. 

• Annica P

Välkomna ni nya! Samtidigt tråkigt att det hela tiden tillkommer nya personer med denna problematik. Se behandlingstråd eller min presentation för att se vad jag gjorde. Min historia innehåller en del av det man kan göra med mediciner och andra preparat, men vad som gjorde att den sjätte graviditeten plötsligt gick bra vet jag inte. Bara ytterst tacksam att jag fick uppleva det och utan trådar på FL är det inte säkert att jag kommit så långt.

lill111: ledsen för sent svar. Jag använde babyklistret helt enligt instruktion. Kommer inte ihåg om det var 10 droppar 3 gånger om dagen? Jag tog i alla fall inte extra. Jag började lite sent och använde ungefär halva flaskan innan jag slutade. 

• Annica P

Vår tur: jag vet inte vad jag ska ändra för att alla ska kunna läsa presentationen. Någon som vet var denna inställning finns??

Jag fick babyklistret från Danmark och jo, det hjälper bara att få det befruktade ägget att få en bra start i livmodern (som jag förstått det). Mer info här http://www.allergica.dk/produkter/beskrivelse/id/638 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14