Inlägg från: Annica P |Visa alla inlägg
  • Annica P

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

RamonaMaria skrev 2011-03-24 15:31:57 följande:
    Hej!
    Jag beställde från bodystore o det kom ikke med någon instruktion.
    Vore jättesnällt om du gjorde det!
    Tusen tack Glad
    Inboxat!
  • Annica P

MCT79 & Kronjuvel: Välkomna! Beklagar verkligen att ni är "kvalificerade", detta inget man önskar sina fiender.

I trådstarten hittar ni länkar till information om missfall och vilka behandlingar olika personer fått och vilken väg de som lyckats har haft.

Jag är inne på mitt femte MA under 2,5 år efter en lyckad graviditet 2004. Har i det närmaste givit upp tron på att det skulle vara möjligt för oss, därför gör det heller inte så ont längre när ett plus inte varar. Det värsta är att inte veta vad som går fel. Jag har fått div mediciner via landstinget i Värmland, det min läkare trott mest på är blodförtunnande (trombyl och fragmin) samt kortison (prednisolon), men trots flera försök har det inte fungerat. Dock hittar ni många lyckliga historier i behandlingstråden.

Kram och lycka till!

• Annica P

miss nöjd: här köpte jag progesteronsalva: http://www.whiteday.se/progesteron.html

Ninnin: jag och andra har haft fragmin (blodförtunnande) och prednisolon (kortison) förutom de mediciner du nämner. Behandlingslistorna i trådstarten visar många typer av cocktails, sedan vet man ju aldrig vad som var avgörande när det går bra.

• Annica P

Hej alla,

Sitter här och hoppas att MA nr 5 kommer att sköta sig självt. Nästan fyra veckor tog det från att VUL konstaterade att inget utvecklade sig tills att det behagade komma ut. Hade hemskt ont i magen en sväng och efter det kom flera riktigt stora saker ut. Ett helt "hönsägg" som  måste varit själva hinnsäcken som växt på ett bra tag. Fy, det var det värsta jag sett i dessa sammanhang, och det är ändå en del. Ursäkta detaljerna, men är det någonstans man kan få tala om det så är det här. Har blött igenom ett antal bindor nu, men eftersom den värsta smärtan lagt sig hoppas jag att det kan gå bra.

Kram alla andra som gått igenom detta.

• Annica P
    MCT79 skrev 2011-04-11 20:32:14 följande:
    Nummer 5?? vet inte vad jag ska säga... hur långt gången var du denna gången?
    Det går tyvärr inte länge alls. Var på VUL i v 6 och 7. I v 6 skulle det väl kunnat vara ok, men för tidigt att se hjärtat. Det fanns även något inne i hinnsäcken , vilket gav visst hopp. Veckan därpå var innehållet borta och hcg ökade inte som det borde, så det var som vanligt... Precis samma händelseförlopp alla fem gångerna, bara lite olika tidpunkter för själva blödningen, oavsett medicinering eller inte.
  • Annica P

Tack Irma! Det är lugnare blödning nu, så jag hoppas att störtfloden av allt möjligt igår rensade rubbet. Dock har jag varit med om att det lugnat sig till nästan inget och sedan störtblödning där skrapning varit nödvändig, så det är bara att hålla tummarna.

• Annica P

Tack MCT. Jag är mest avtrubbad, efter fyra missfall kan det inte bli så mycket värre. Har provat allt, varav cytotec en sjukhusnatt var det värsta. Det var smärtsamt, ensamt och funkade inte heller. Mina två skrapningar orsakade sammanväxningar som jag fick fixa till med två operationer sedan, så alternativet blöda hemma passar mig bäst. Men igår var det på gränsen till vad jag vågade gå igenom utan sjukvård.  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14