-
-
Längtan: Jag skulle ha tagit Fragmin hela graviditeten. Men fick MA
Franka: Grattis
Ego: Pratade med min läkare idag. Ville stämma av lite innan semestrarna. Hon hade inte kontakt någon av klinikerna utomlands. Hon var inte klar med hur vi skulle göra. Fruktar att det inte blir något alls med det. Hon ville ha mer tid på sig att läsa in sig sa hon. Hon hade kollat lite på studier dom refererade till. Min ämnesomsättning ville hon inte gräva i alls. Har lovat mig själv att försöka släppa allt detta tills efter semestern. Men det är så svårt... -
Odd: Håller tummarna! Förstår att det är otroligt jobbigt
-
Grisolle: Vad bra att du fick en tid innan alla semestrar! Jag är en av dom som knappt kände något när jag gjorde VUL med koksalt.
Odd: Skönt att det inte kommit något mer!
Fialisa: heja bra läkare! Det är få som får ta alla prover på finessans lista. -
grisolle: Tror Icka har varit hos Snorre. Ännu ett stolpskott om jag inte minns fel...
-
Amatory: Grattis Skönt att kunna njuta av det!
Ego: Deppigt idag Har en tjej på jobbet som jag misstänkt att hon är gravid. Imorse fick jag det slutliga beviset när vi går av bussen tillsammans och hon kräks. Inte bara en gång utan två gånger innan vi är framme på jobbet. Jag säger bara "ojdå". Hon berättade inget och jag frågar inte heller. Tror hon fattar att jag fattar men jag orkar inte säga grattis. Det kommer säkert gå skitbra och allt för dom och jag är bara så ledsen Ännu en mage jag måste följa ett halvår -
Mojutten: Eller hur hade det varit lättare om personen var lite småjobbig?
Längtan: Gött att din kropp är återställd! Håller tummarna fast du inte tror något
Varför är det så svårt att acceptera att man är avundsjuk, arg och ledsen när andra blir/är gravida? Att det är okej att känna det man känner Är alltid en stor inre konflikt i mig. Hur gör ni för att hantera det? -
Längtan: du menar att du berättar för den gravide hur du känner?
-
ja det är klart att man kan göra. det har jag gjort när det varit graviditeter inom familjen och med vänner. men inte med "ytligt bekanta" på jobbet sådär. tycker väldigt bra om hon på jobbet, som är gravid nu. får se hur jag gör. om det blir något lämpligt tillfälle någon dag. misstänker att vi kommer jobba ihop året ut (om jag nu inte blir ivväg ryckt på något annat jobb).
-
Längtan: Förhoppningsvis vänjer man sig lite. Vad fint att du kunde glädjas tillslut!
Franka: Det är jättejobbigt när även den andre mår dåligt över våra missfall. Min svägerska mådde också dåligt över våran situation sist hon var gravid. Som tur är är hon jättebra och förstående så det gick rätt bra ändå.
Odd: Jag håller med längtan. Tycker inte du behöver vara trevlig för fem öre. Dom verkar ju inte veta vad empati är överhuvudtaget! Hej bör man väl säga. Men så mkt mer behövs inte tycker jag.