• Mula69

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

sushikatten skrev 2010-10-27 21:27:48 följande:
    Mulan: Beklagar verklligen och det är alltid tungt när man väl kommer dit ! Läste din profil och såg att ni har en son och vad underbart. Förstår längtan efter eget biologiskt att få ha en graviditet. härligt ändå att ni har en hemma. Min man säger att det är försent att adpotera för oss nu och vi kommer att bli totalt barnlösa. Man ska aldrig jämföra men det är viktigt att man hittar det som gör att livet blir lättare och ni har en pärla hemma. Näää jag är nog för sentimental nu vid mens och miis vid ivf. Förlåt! håller tummarna !
    Sushikatten; du har så rätt, han är min gåva, men det gör ont ändå. Jag läste några kloka rader som låter ungefär så här: Sorgen över att inte kunna få biologiska barn kan leva parallellt med glädjen över att kunna få barn på annat sätt (läs adoption).

Jag som har adopterat kan verkligen intyga att det är så. Min sorg idag består inte över att jag inte kommer bli mamma för det är jag redan utan över det biologiska barnet som aldrig blev. Och det gör jätteont.
  • Mula69

Jag har börjat blöda rött nu och tog i samband med det ett digitalt gravtest. Utslag INTE GRAVID så nu lägger vi ner. Är så ledsen för detta men orkar inte mer nu. Det är bara att inse att drömmen om en bäbis i magen förblir just en dröm.

Tack alla för snälla kommentarer och hejjarop! Ni har gjort detta uthärdligt med alla glada tillrop!

• Mula69

Tack snälla för värmande ord! Sörjer, sörjer, sörjer och förbannar det orättvisa.Gråter

Sushikatten; stor kram till dig.

Bling75; jättegrattis! Jag håller tummarna för att liten klamrar sig fast.

• Mula69

Jag säger hej då nu! Tack alla gulliga för att ni trodde på mig. Känner att jag inte riktigt orkar hänga kvar som det är nu. Kanske att jag tittar in någon gång och kollar hur ni har det. Hoppas det är ok. Stor kram till er alla.

• Mula69

Kunde inte hålla mig utan måste kolla till er igenSkrattande. Tycker så mycket om den här tråden även om jag önskar att jag skulle slippa vara här (läs inga missfall). Jag tror ni förstår vad jag menar.

Irma97; åh, vad jag håller tummarna för dig imorgon. Låter ju jättebra med alla symptom.

Ja, vi lägger ner nu. Har gjort 11 provrörsbefruktningar och nu pallar jag inte mer. Vi  har ju en adopterad son och hoppas få en möjlighet att adoptera ett syskon. Hade hoppats på att få bära en liten bäbis i magen också men så blir det inte tyvärr. Bara att inse det. Är dock jättetacksam för det jag har och för möjligheten vi ändå har med adoption.

Odd; låter ju fantastisk med din lill* i mgaen. Klart det kommer att gå hela vägen nu!

• Mula69

Irma; härliga nyheter! Starka tummar här för att det ska gå fortsatt bra.

Ego; jag mår bättre idag. Ledsen och lite bitter javisst, men ändå redo att möta världen igen. Jag tycker fortfarande synd om mig själv.., men har istället börjat se fram emot ytterligare en liten individ att hämta bortom molnen. Det här med att vänta med hjärtat är inte så dumt det heller...Skrattande Om inte annat så kan man ju dricka champagne för att fira att man väntar barn..Flört

• Mula69

Laban; jättegrattis till prinsessan.

Syrling och Irma; kramar till er och håller tummarna för att allt ska fortsätta gå kanon.

• Mula69

Irma; jag håller mina tummar allt vad jag kan! Hoppas hoppas ditt VUL har gått bra.

Mojutten; skönt at du mår bättre!

Ego; mår ok och lite bättre dag för dag. Fortfarande stor sorg för det biologiska barn som aldrig blir men har nog ändå landat i det. Inser att den son som jag älskar mer än allt annat och som inte delar en blodsdroppe eller gen med min man eller mig är den bästa vi någonsin kunnat få och jag hade definitivt inte kunnat göra honom bättre själv..Skrattande

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14