• Mula69

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Franka; grattis till lyckat RUL!

TantT; eftersom jag har en adopterad son så kan jag självklart bara säga att ni gör helt rätt i att dra igång processen. Min man valde att gå på den obligatoriska kursen för husfridens skull som han uttryckte det och det är definitivt inget som någon av oss ångrar idag även om vi hade många och långa diskussioner då. Grattis till giftermål också!

Längtan; hur har det gått idag? Håller tummarna för dig! Tack för snälla ord också.

Annica; välkommen till tråden!

• Mula69

Längtan; jättegrattis! Jag kan iochförsig inte se din bild men jag förstår ju att den visar ett litet underverk!Skrattande

Mojutten; det tar tid med adoption och det kan vara oerhört frustrerande ibland. Det som ändå gav mig styrkan och envisheten att orka driva allt framåt var ändå min oerhörda längtan efter att få bli mamma. Sen vet jag också att jag kände att det på något vis ändå fanns en större "säkerhet" i att adoptera för på något sätt så blir det i dom allra flesta fall ändå så att man godkänns och ett barn utses så småningom. Efter alla våra provrörsbefruktningar som i vissa fall förvisso ledde till graviditeter men sen bara blev till missfall/MA så orkade jag inte med den mer "osäkra" resan igen.

Ett val som jag såklart aldrig ångrar men oavsett det så är adoption krångligt och dyrt och tidskrävande men sååå värt det i slutändan. Jag berättar gärna det jag kan bidra med, men i nuläget så råder jag er bara till att sätta er ner och bli medlemmar för ju snabbare det sker ju snabbare får ni också bli föräldrar. Lycka till!

• Mula69

Bettan; jag säger som Irma - gud vad det går fort!Skrattande

Hur var det där med Aloe Vera Juice - man skulle inte dricka för mycket i kombination med annan medicinering typ trombyl, prednisolon osv eller hur var det där? Har för mig att det var du Bettan som hade bra koll *som vanligt* på det där...

Vi har nämligen för avsikt att verkligen göra ett sista FET på min oktobermens och nu laddar jag allt vad tygen håller...Skrattande 

• Mula69

Bettan; härliga nyheter! Visst kan du väl börja njuta lite nu, eller hur?Skrattande

• Mula69

Längtan; jättegrattis! Ett litet underverk!Skrattande

Ego: själv laddar jag för vårt FET som blir på nästa mens. Är idag på ck 22 så om ca 3,5-4 veckor är det dags för oss. Skulle inte ha något emot att själv kunna visa upp en sån där bild om några månader...

• Mula69

Bettan:ge dom bara. Så mycket skit som dåliga läkare sprider omkring sig så får dom allt tåla lite skit tillbaks också!

Ego; idag fick jag min mens så nu laddar vi för FET. Pratade med kliniken och det blir full fart från början. Tar ju redan en del i form av naturläkemedel och vitaminer. Ska också börja med Prednisolon 5 mg idag och sen blir det Innohep och Trombyl i samband med återföring. Har aldrig tagit Innohep så jag vet egentligen inte riktigt vad det är.. var läkaren som tyckte jag skulle ta. Någon med erfarenheter kring detta?

Är iochförsig glad för det men jag kan samtidigt tycka, efter våra 10 tidigare återföringar, att detta kanske skulle kommit lite tidigare. Som jag fått tjata mig till både Trombyl och Prednisolon... *suck*

Frågade också varför jag inte ska börja med Trombyl redan nu men min läkare sa att det kan vara negativt om man börjar med det för tidigt. Någon som vet vad han kan mena med det?

• Mula69

Syrling; tack för input!

Så Trombyl och Innohep kompletterar varandra? - låter lite som att dom gör samma sak eller är jag ute och cyklar nu?

Har också för mig att jag sett att man ska ta Prednisolon på morgonen för att det mår kroppen bäst av - något mer av alla piller man stoppar i sig som är bäst att ta på morgonen?

Är lite nervös för sprutan... gör den ont? (efter 10 återföringar borde jag vara van med sprutor högt och lågt men det blir jag aldrig riktigt!)

• Mula69
    Fialisa10 skrev 2010-09-29 09:40:05 följande:
    Hej allihopa! Har hållt mig borta från FL ett bra tag men känner att jag kanske kanske kan börja hänga här igen. Eller åtminstone göra lite stötvis inlägg.

Mula: Jag tar fragmin-sprutor (annat märke men samma effekt som innohep). Jag tycker att sprutorna gör skitont för det mesta. Men ett sätt som jag tycker gör det hela uthärdligt och som gör att jag inte får några blåmärken är det här:

Tryck in nålen superlångsamt. Alltså, låt det ta 5 minuter innan hela nålen är inne om det känns bra.
    Tryck in vätskan långsamt eller i etapper. Oftast bränner det som tusan när vätskan ska in men gör jag det  långsamt känns det som att jag har mer kontroll.
    Dra ut nålen halvvägs och vänta 5-10 sekunder.
    Dra ut nålen helt och lägg på en isbit i en plastpåse. Det bedövar lite och blodkärlen drar ihop sig så att det förhoppningsvis inte blir nåt blåmärke.

Lycka till!

Bettan: Nej men vad är det för idioter! Ska du aldrig få slappna av? Jag KAN inte förstå att den sk vården med sina skitläkare, värdelösa gynekologer och hemska barnmorskor får fortsätta att hålla på så här. De sitter bokstavligen med liv i sina händer men kan inte skärpa till sig för en sekund.  Vilken annan bransch kan man få missköta sitt jobb så här mycket och ändå få fortsätta? Stå på dig! Du har rätt!

Åhh, nu fick jag lite ångest... även om jag tycker det är bättre att veta om det gör ont så kan jag väl inte påstå att jag ser fram emot just den biten... men blir det bäbis så är det ju värt allt! 
  • Mula69

Tack för input! Usch, låter inte så kul men vad gör man inte som sagt...

Det är min man som gett mig alla sprutor hittills men jag inser att jag nog måste lära mig detta själv. Hur fasen gjorde ni - tänker på det där med att verkligen sticka genom huden? Jag menar inte faktiskt utan snarare att ni klarade av att släppa spärren och verkligen trycka igenom när man dessutom vet att det kommer göra ont...?!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14