Fialisa10 skrev 2010-09-29 09:40:05 följande:
Hej allihopa! Har hållt mig borta från FL ett bra tag men känner att jag kanske kanske kan börja hänga här igen. Eller åtminstone göra lite stötvis inlägg.
Mula: Jag tar fragmin-sprutor (annat märke men samma effekt som innohep). Jag tycker att sprutorna gör skitont för det mesta. Men ett sätt som jag tycker gör det hela uthärdligt och som gör att jag inte får några blåmärken är det här:
Tryck in nålen superlångsamt. Alltså, låt det ta 5 minuter innan hela nålen är inne om det känns bra.
Tryck in vätskan långsamt eller i etapper. Oftast bränner det som tusan när vätskan ska in men gör jag det långsamt känns det som att jag har mer kontroll.
Dra ut nålen halvvägs och vänta 5-10 sekunder.
Dra ut nålen helt och lägg på en isbit i en plastpåse. Det bedövar lite och blodkärlen drar ihop sig så att det förhoppningsvis inte blir nåt blåmärke.
Lycka till!
Bettan: Nej men vad är det för idioter! Ska du aldrig få slappna av? Jag KAN inte förstå att den sk vården med sina skitläkare, värdelösa gynekologer och hemska barnmorskor får fortsätta att hålla på så här. De sitter bokstavligen med liv i sina händer men kan inte skärpa till sig för en sekund. Vilken annan bransch kan man få missköta sitt jobb så här mycket och ändå få fortsätta? Stå på dig! Du har rätt!
Åhh, nu fick jag lite ångest... även om jag tycker det är bättre att veta om det gör ont så kan jag väl inte påstå att jag ser fram emot just den biten... men blir det bäbis så är det ju värt allt!