Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninni82: kalcium och d-vitamin är alltså om/när du tar prednisolon.
    Om man tar omega3 OCH ASA/innohep/fragmin bör man vara lite försiktig så man inte blir för lättblödande; heller inte bra för bebisen! Jag Tog bara 1 (istf 3) omega3 om dagen tex (tog innohep och trombyl).

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

Ninni82: Vet du ens vilken tur du har som fått komma till dr MH?

• BettanB

NN: Om det finns anledning att anända pred och man har en läkare med som har koll så tycker jag absolut att man kan köra på det. I ditt fall låter det onekligen som en bra idé.

Är annars av samma åsikt som TT; man skall INTE självmedicinera om man inte har väldigt god anledning och goda kunskaper.

• BettanB

Kan ju berätta att det var LillaD som fick mig att söka mig till dr LM och hjälpte mig med kontaktuppgifter och så..

Rosen: Jo, det finns faktiskt teorier om att man inte "passar ihop"; mer om det (och det mesta annat vad gäller immunologiska problem vid fertilitetsproblem) kan du läsa i "bibeln" (länk i ts).

På tal om dumma kommentarer så tycker jag att man fått samla på sig en del. En (från dr MM på SU) var "Jahaja, så kan det ju gå ibland. Men det är bara att försöka igen; de flesta lyckas visst förr eller senare. Annars kan man ju adoptera.." Sen finns det ju en hög varianter av "bara otur"kommentarer och liknande också...

Mom: Du är inte ensam om att vara bitter; jag har fått min guldklimp, men är fortfarande bitter och har svårt för kvinnor som haft räkmacka hela vägen. Var extremt jobbigt att vara gravid när man inte tålde andra gravida, det var pest att gå till MVC kan jag ju säga. I början var det rentav traumatiskt.

• BettanB
    Saftmedbulle skrev 2011-07-13 23:02:15 följande:
    Vad är ASA?
    acetylsalicylsyra (i trombyl bla)
  • BettanB
    Javisst skrev 2011-07-18 20:12:06 följande:
    Ni som fått blodförtunnande i sprutform (tex innohep/fragmin) vet ni hur ofta man måste testa för en graviditet? Jag närmar mig BIM och funderar om jag måste testa varje dag fram till plus eller mens så man börjar med sprutorna direkt, eller om man kan vänta några dagar emellan varje test. Hur akut/stor skillnad gör det?
    Jag började med sprutorna vid äl redan; första gången vid 6+2 dock (efter att graviditeten bekräftats via vul).
  • BettanB
    Javisst skrev 2011-07-18 20:23:22 följande:

Hm, varför är det så olika? :( Min läkare sa att jag skulle börja med dem vid plus, men nu blev jag lite nojjig. Hur hade ni gjort?

Trombyl tog jag vid ÄL och framåt sist (inget jag får denna gången).

De flesta får ordinerat från plus (eller efter vul i v.5-6), så även dr LMs patienter. För mig ändrade han dock ordinationen eftersom jag fick mf igen, trots innohep.
  • BettanB
    Irma skrev 2011-07-24 10:58:36 följande:
    Jag tror inte ett dugg på att det skulle vara otur! Tror mer på teorin att man i Sverige inte jobbar efter immunologiska förklaringsmodeller vid ivf. Hade dom gjort det skulle resultatet säkerligen bli bättre än "7 av 10". Tänk vad många par som inte skulle behöva (kanske?) lägga mer pengar än nödvändigt om man undersökte även immunologi vid utredningar. 
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14