Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-10-03 21:39:33 följande:
    Vart köper man boken is your body baby friendly
    Se länk i ts.
    I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

a80: Visst är han underbar? dr Berg är TLC hela han; hur underbart det än är i Gbg kan jag ibland ångra att jag flyttade från Linköping och därmed en riktigt bra läkare.

mojutten: För djävligt är vad det är. Tycker att de kan informera om vad de tycker, men sen låta patienten ta egna beslut ibland.. Får känslan att de ibland nekar på rent jävelskap...

• BettanB

qatteriin: Hade kunnat vara jag som skrev det där. Hade det också rätt tufft; trodde det skulle gå över, men när jag fortfarande mådde pyton i v.25 så bad jag om remiss till psykolog. Var jätteskönt. Mådde fortfarande pyton, men det var så skönt att få prata om det på ett vettigt sätt.

• BettanB

qatteriin: Ja, det är ju lite speciellt att gå till psykolog när man är det själv; när jag gick i samtal på vc kände jag att den psykologen kände sig stressad av det, men psykologen på mvc var väldigt duktig.

• BettanB

Ninni82: Men om du hade mycket cellförändringar bör  ni väl verkligen vänta? Jag har haft problem med det och fått genomgå två koniseringar; ganska smärtfritt tyckte jag. Inget man vill göra om man är gravid dock (skulle inte jag våga iaf) och har man allvarliga förändringar så bör man ju absolut behandla så snart som möjligt.

• BettanB

Daniela: Grattis till flickan. .-) Hoppas du mår bättre snart.

• BettanB

Fruan E: Mfutredning skall utföras efter 3 missfall; kolla med sjukhuset (här i Gbg är det reproduktionsmedicin som håller i de utredningarna). När utredningen är klar (OM man inte hittar fel), så kan du kanske ta kontakt med dr LM i Hbg om du inte får hjälp på annats sätt. Han behandlar med innohep och TLC (tendel loving care= många ul och mycket uppmärksamhet och intresse).

• BettanB

Bling: Vad underbart härligt att höra! Oh, blir så glad.
    Allt är väl med min lille grisonge; gnälligt just nu, men jag hoppas leendet är tillbaks efter det här utvecklingsprånget.

• BettanB

Finns även samband med ökad nivå av folsyra och kraniosynostoser (som min son fick); inget kul, men ovanligt. Mitt råd är nog ändå att kolla om ni faktiskt BEHÖVER så hög dos folsyra (MTHFR i homozygot form; Ovanligt). Har dessutom läst om ökad cancerrisk, men det vet jag inte mer om..

• BettanB
    StoraD skrev 2011-11-10 17:51:36 följande:
    I'm telling you Bling, håll dig borta från Tradera... 
    Haha.. Ja, det är f*n livsfarligt när man är gravid.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14