• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Annica P

Grattis mojutten! Underbart!

Grattis till nya graviditeter!

Beklagar MIMMI, hoppas det löser sig på ena eller andra sättet Hjärta  

Bling: jag fick 5 MA mellan sonen "utan problem" 2004 och dottern nu 2012. 

• lill111

Hej Annica P hoppas ni har det underbart bra nu med er lilla dotter, så glad att det fungerade för er tillslut....om jag minns rätt så körde du baby klister, jag har en flaska här hemma, vore tacksam om du ville berätta när och hur mycket du tog av dropparna? Jag gör inte IVF....hoppas så på denna månad att det blir ett plus:) tack, tack om du orkar svara!

• mumwannaB

Jag efterlyser om det finns någon vänlig själ som har lite prednisolon/kortison över som ni kan tänka er att sälja. Är på RD8 och misstänker att jag är gravid. Har dock fått mitt envisa halsont som ofta kommer ca en vecka efter ÄL/ET/FET. Är rädd för att det här ska sluta i ytterligare ett mf.

• pelagonia

Hej

Jag hoppar in här :)

Jag är en tjej som fyllde 38 i December förra året.
    Har två barn tidigare födda 07 och 09 och vi vill så gärna ha en trea. Jag har haft tidiga missfall bakom mig. Har hunnit få ett plus på stickan några dagar innan BIM och sedan missfall och blöder på BIM eller några dagar efter BIM.

Jag undrar vad det kan finnas för hjälpmedel till att försöka hindra missfall ? Någon med erfarenhet ?
    Kan man ta kontakta med sin gynekolog eller är det någon annan man skall kontakta ?

Ha en bra kväll alla !

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • vår tur snart

Hej,

vill också gärna vara med här. Har läst hela början av denna tråd (till inlägg nr 2950 ), och vad jag förstått finns det otroligt många personer med bra kunskap inom detta område och som stöttar varandra igenom dessa svåra tider.

Jag har inte bara fått fyra missfall, utan vi har dessutom svårt att bli gravida pga. få och slöa spermier hos mannen. Nu har jag lyckan att också ha haft en lyckad graviditet (min tredje), skillnaden den gången var att jag gick igenom hela IVF-processen med nedreglering och sen sputor för att bilda många äggblåsor samt äggplock och befruktning. Efter återförande fick jag progesteron vagiatorer och tromyl till +, sen fragmin från v.5/6.

Vi hade en blastocyt i frysen som klarade upptining och som sattes tillbaka och slutade i MF nr 3. Även denna gång fick jag progresteron och trombyl till +, men hann aldrig börja med fragmin. Lyckades sen bli gravida på egen hand men även detta slutade i MF. Alla missfall har skett i v. 6 utom första som var ett MA som upptäcktes i v.11 (men bara några små prickar som skulle kunna vara ett tillbaka bildat foster kunde ses på VUL) så jag gissar att även detta skedde runt v. 6.

Jag vill nu göra ett nytt IVF försök eftersom det är det enda jag kan se som varit annorlunda i mina graviditeter, och sen vill jag även ha ett syskon nu och eftersom vi har sämre chanser att lyckas naturligt så finns i vilket fall en chans. Mannen är tyvärr inte av samma uppfattning, han tycker det blir dyrt....

Fler här som både har svårt att bli gravida och har svårt att behålla en graviditet? Tror ni att en IVF-behandling kan göra skillnad? Vid frysförsöket användes ju inga hormoner utan det var i en naturlig cykel.

Hoppas ni orkade läsa, och att jag kan få vara med och få bra råd i denna tråd.

• vitpalt

Hej, 

Jag hoppar också in i denna tråd..
    Jag är snart 37 år och har precis fått mitt fjärde missfall alla missfall har skett från vecka 5 till vecka 10. Denna gång var jag i vecka 8. Denna gång provade jag smörja med progesterAll kräm, men hjälpte mig tydligen inte.. kanske började försent med den..
    De har tagit prover både på mig och min sambo men hittar inga fel. Funderar nu på att göra en undersökning av livmodern för att se så inget är galet där inne.
    Bor i Linköping, är det några fler här som är från Linköping som har någon bra gynekolog att rekommendera?

Det börjar kännas så hopplöst.. fruktansvärt ledsen denna gång..

• BettanB

Hej, alla nya o välkomna till tråden. Beklagar att ni har behov av en tråd som vår. Läs gärna i vår behandlingstråd för uppslag vad gäller medicinering. Och läs "Bibeln".

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Annica P

Välkomna ni nya! Samtidigt tråkigt att det hela tiden tillkommer nya personer med denna problematik. Se behandlingstråd eller min presentation för att se vad jag gjorde. Min historia innehåller en del av det man kan göra med mediciner och andra preparat, men vad som gjorde att den sjätte graviditeten plötsligt gick bra vet jag inte. Bara ytterst tacksam att jag fick uppleva det och utan trådar på FL är det inte säkert att jag kommit så långt.

lill111: ledsen för sent svar. Jag använde babyklistret helt enligt instruktion. Kommer inte ihåg om det var 10 droppar 3 gånger om dagen? Jag tog i alla fall inte extra. Jag började lite sent och använde ungefär halva flaskan innan jag slutade. 

• vår tur snart

Tack alla för välkomnandet! Även om det är som ni säger orsaken till att vara här är inte så rolig Rynkar på näsan.

Annica P: Jag kunde tyvärr inte läsa i din presentation. Vad är babyklister för något? Det lät spännande. Även om jag under IVF-behandlingen mest hela tiden fick höra "Allt tyder på att du skulle ha lätt att bli gravid". Vad de ville säga med det vet jag inte kanske inge hopp, men jag kände mest att det lät som "om du byter ut din man ska du se att det inte är några problem". Kanske är en aning känslig när man inte får den bebis man så hemskt gärna vill ha. Babyklistret kanske dock bara hjälper om äggen befruktas och det är väl där tveksamheten finns i vårt fall tyvärr...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14