• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • lill111

Är det någon som känner till lucianakliniken? Är det där de b arbetade tidigare? Tack callan! Ja, testade bara en T per dag, ingen prog... Hoppas jag kan få det ... Ska testa två T per dag nästa gg! Tack snälla ni för svar... Är helt desperat och knäckt :( tack Bettan b för mejladressen:) skulle ju vilja ta prov på

TNF alpha och nk- celler för att utesluta immunbekymmer... Tack igen alla!

• Ninninn

Ja har varit i Aten och tagit tnf-alfa och nk-celler och ja har jätte starkt immunförsvar så ja kommet aldrig lyckad behålla en graviditet utan rätt medicin så nästa gång ska ja ta intralipid dropp och hoppas på de bästa!!

• lill111

Tack ninnin! Det jag känner att det måste finnas ngn läkare som tar dessa prover i Sverige? Vi har ingen ekonomisk möjlighet att bekosta Athen har tittat i er tråd, men som jag uppfattat är man aldrig sjuk och det är har jag varit... Humm, inte lätt det här.... Usch gått hos Lennart i Borås men han tror inte på detta med immunförsvar, men Leif matthiassen gör det om jag förstått rätt....

Efterlyser om ngn vänlig själ har överblivna fragminsprutor jag kan få köpa? Ger upp läkarna snart:(

Visst gick du hos Lennart med ninnin?du kanske skulle säga det till honom om din situation att du kräver annan medicin.... Hade varit intressant....se hur han reagerar....kram

• Ninninn

Blomman ger ja inte mycket för han kör ju bara med trombyl och fe hjälpte inte mig! De är ju liksom bevisat i tråden att immunförsvaret spelar in så tragiskt att viss svenska läkare inte fattar de! Men ja ge också hört att han matthiassen tror lite på de iallafall! Du kan ta proverna här hemifrån mm behöver inte åka till Aten! Man km säkert vara sjuk även om immunförsvaret är stark finns säkert någon i tråden som är de! Spermierna är ju ett främmandes föremål som kommer in i våra kroppar och för min del så attackerar immunförsvaret hel tiden sett föremål medan en vanlig kvinna som kan få barn accepterar de och tar de till sig! Helt sjukt men så sant! Så tragiskt att Sverige är så långt efter i detta, dom bara önskar oss bättre lycka nästa gång! Idioter

• lill111

Håller med dig ninninn, nu har vi ett barn tack och lov innebär honom var det inga ma/mf... Jag blir gravid lätt är glad för det , jag hoppas innerligt att det inte är mitt immunförsvar som spökar... Har inte tid o pengar att åka till Athen för att få hjälp, inte klokt att ni ska behöva det heller anser jag!! Usch! Vet du ngn läkare i Sverige som tar dessa prover?! Tack igen ninninn var är du nu i processen? Kram, kram!!!

• Ninninn

Tror man för gå till en vårdcentral eller liknande och ta proverna men sen får du skälv skicka dom med fed ex till Chicago! Lite jobbig process tror jag men å andra sidan får man ju svar på alla mf och ja tror de kostar ca 4000 kr bara! Vi betalde 18000 kr för utredningen i Aten så de är ju billigare att bara skicka proverna här ifrån! Ja fick mens idag skit besviken är ja nu, vill bara bli gravid börja med immunbehandlingen och förhoppningsvis få barn men blir de ett 9:e mf finns de en sak till att göra och de är att ta sprutor (humira) för att få ner immunförsvaret ännu mera! Ja fy fan för detta kämpandet å aldrig får man veta om man någonsin kommer att bli mamma!

• lill111

Ok, tack ninninn! Har du kört med droppet under ngn graviditet ännu? Jag kan ju fråga Lennart om han kan ta proverna här men tveksamt:( jag känner att varje minut som är utöver arbete vill jag vara med min familj... Verkar krångligt med att skicka proverna... Måste finnas ngn läkare här i Sverige som kan analysera dessa... Vore ju knepigt annars!! Förstår att du är besviken på att din mens kom idag, suck!! Håller tummen för dig nästa månad! Har du testat kortison någongång? Jag hoppas få tag på det nu och pröva samt att jag ska ta två trombyl nästa graviditet har fler som tipsat mig om det.... Ja,ja fårse... Tungt nu:( kram igen och tack!!

• Ninninn

Ja har inte tagit droppet under någon graviditet ännu har inte lyckats blir gravid ännu sen vi va i Aten! Prednisolon har jag tagit dom 2 senaste graviditeterna och även trombyl, fragmin och progesteron men som sagt dessa mediciner kommer ledig hjälpa mig ja behöver droppet och eller humira! Tyvärr kommer ingen kunna hjälp dig analyserar proverna i Sverige de enda dom kan hjälp dig med är att ta proverna på dig men dom måste skickad till Chicago! Ja kommer nog vilja ta om mina prover snart igen för att se hur immunförsvaret ligger till men ja måste som sagt få
    Ner tnf för att lycka gå 40 veckor

• lill111

Tack igen Ninninn... Massor av frågor här ... Kommer några till om det är ok;)? Vet inte hur jag ska göra... Så svårt...ska du ta alla mediciner som du gjort tidigare och droppet eller hur fungerar det?! Om du har några över och inte ska använda så köper jag gärna av dig, men givetvis får du säga nej..., helt desperat här.... Känner ju att jag vill prova dessa innan vi ev tar ytterligare prover.... Tack , tack för att du tar dig tid:)! Kram!!

• Ninninn

Fråga på ja svarar gärna:) har lärt mig mycket under resans gång :) ja ska ta prednisolon, fragmin, trombyl, progesteron och il dropp nästa gång så tyvärr har ja inget över men varför får du inte de utskrivet av din läkare? Hur många mf har du fått? Efter 4 st brukar man ju iallafall få trombyl och fragmin har du testat dom två?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14