• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Saftmedbulle
    lill111 skrev 2012-11-14 13:19:49 följande:
    Hej ! Hoppar in här jag med....mitt fjärde missfall på g, är utom mig av förtvivlan, vet inte vart jag ska ta vägen snart....är snart 38 dessutom, testat trombyl och progesteron all, men hjälpte föga:( har ett barn tack och lov, inga bekymmer med honom...här verkar det finnas kunskap...har testa mina nivåer för progesteronbrist, de säger att de är bra, men vad vet jag, kanske skulle testa med vaggisar ist? Vad tror ni? Jag låg på 71 i vecka 5 är det lågt eller normalt... Jag efterlyser även prednisilon om ngn kan tänkas sälja, kanske är immunförsvaret som är för starkt?? Jag gick en v längre denna gång med trombyl kanske behöver fragmin med? Ja, ja hoppas ngn orkar svara på mina frågor....är helt knäckt här hemma, hur ska man orka med livet egentligen.....??
    pepp och styrkekram
  • Finess
    Hej ! Hoppar in här jag med....mitt fjärde missfall på g, är utom mig av förtvivlan, vet inte vart jag ska ta vägen snart....är snart 38 dessutom, testat trombyl och progesteron all, men hjälpte föga:( har ett barn tack och lov, inga bekymmer med honom...här verkar det finnas kunskap...har testa mina nivåer för progesteronbrist, de säger att de är bra, men vad vet jag, kanske skulle testa med vaggisar ist? Vad tror ni? Jag låg på 71 i vecka 5 är det lågt eller normalt... Jag efterlyser även prednisilon om ngn kan tänkas sälja, kanske är immunförsvaret som är för starkt?? Jag gick en v längre denna gång med trombyl kanske behöver fragmin med? Ja, ja hoppas ngn orkar svara på mina frågor....är helt knäckt här hemma, hur ska man orka med livet egentligen.....??
    Nu har jag inte läst bakåt så det är möjligt att du redan har testat vad jag kommer att föreslå.

Är en av gamlingarna som var med från början i den här tråden (är nu bara inne sporadiskt på FL). Efter fyra missfall har jag nu fått två barn, om det nu kan ge någon hopp. Helt sanslöst eftersom det fanns en tid då jag inte trodde att jag skulle få något barn alls. Sonen är bara tre månader och mellan honom och dottern klarade jag mig otroligt nog helt utan mf.

Skillnaden mellan de två graviditeterna som gav mig barn och de som blev mf var att jag tog två Trombyl från äl i de som jag fick behålla. Direkt vid plus gick jag över till en. Kanske värt att testa om du inte har gjort det?

Efter att ha följt många i den här tråden genom åren så kan jag konstatera att det kommer barn för de allra flesta. Det tar bara lite tid. Men, det är de barnen som låter vänta på sig som blir de finaste barnen.

Lycka till!
  • BettanB

Hej, alla nya o gamla i tråden. Aktiviteten verkar lite låg här just nu, men det tycks gå i omgångar.

Om ni vill se vad vi "gamlingar" har för historia o vilka behandlingar vi testat så kan ni ta en titt i behandlingstråden. Och ett hett tips är att läsa "bibeln" även om den börjar bli till åren.

En undring (TT är du där?): tror någon att det är FARLIGT att ta innohep som gick ut i juli?

I BettanMansion är sorgen randig.
  • lill111

Hej Bettan b!! Följt er tråd med full inlevelse! Så skönt att se att ni lyckas! Jag efterlyser en läkare som vill ge mig fragmin, kan ngn tipsa? Försökt nå L M men inget svar.... Suck denna kamp med läkare knäcker mig,, jag har inte ens fått progesteron:( testade trombyl nu, men gick åt skogen i alla fall !! Tack för att ni gamlingar svarar och tar er tid! Kram!!!

• Buster
    BettanB skrev 2012-11-26 16:57:21 följande:
    Hej, alla nya o gamla i tråden. Aktiviteten verkar lite låg här just nu, men det tycks gå i omgångar.

Om ni vill se vad vi "gamlingar" har för historia o vilka behandlingar vi testat så kan ni ta en titt i behandlingstråden. Och ett hett tips är att läsa "bibeln" även om den börjar bli till åren.

En undring (TT är du där?): tror någon att det är FARLIGT att ta innohep som gick ut i juli?
    Räknas kanske också som "gamling" även om jag inte skrev så mycket som jag läste, läste och läste...

Bollade din fråga med vårdpersonal i min närhet, trodde inte det kunde vara farligt eftersom datumen inte är satta som "vi har testat efteråt och då var det dåligt" utan mer som "vi har testat inom den här normalgränsen".  Kolla så att det ser normalt ut såklart.
  • lill111

Arasall: jag har med spottings innan mens, fick det efter mitt första missfall... Läkarna hävdar dock att mina progesteronvärden är bra... Men tror inte på det... Jag har aldrig fått progesteron, men hoppas jag går det nu... Har ju haft fyra hjärtskärande missfall:( testade progkräm nu, men missfall ändå:(

• BettanB
    lill111 skrev 2012-11-26 18:49:50 följande:
    Hej Bettan b!! Följt er tråd med full inlevelse! Så skönt att se att ni lyckas! Jag efterlyser en läkare som vill ge mig fragmin, kan ngn tipsa? Försökt nå L M men inget svar.... Suck denna kamp med läkare knäcker mig,, jag har inte ens fått progesteron:( testade trombyl nu, men gick åt skogen i alla fall !! Tack för att ni gamlingar svarar och tar er tid! Kram!!!

Tack. Ja, sonen blir snart 2, helt otroligt.

Ja, det är skitjobbigt att leta läkare, är själv igång o letar igen (har inte möjlighet att åka hela vägen till Hbg igen). Testa att maila honom på jobbet: förnamn.efternamn@skane.se

Kan hända att han är ute o flänger o då kan det ta längre tid att få svar.
  • BettanB

Buster: tack! Jag kör på med sprutorna så länge o hoppas få recept snart.

• Callan
    Hej 
    Här smyger en till gamling
    5 år sedan jag plussade med det som blev mer än ett mf nu!

Iaf så funderar jag på hur mycket T du testade.
    Jag fik 1T/dag + Prog morgon och kväll vid mitt 4e mf.
    Nästa gång fick jag (Tack vare Dr B som numera är pensionär ) 2T/dag och prog morgon och kväll.
    Då gick det vägen!
    Kan ju vara så att du behöver mer T!
    Vet att rekommendationerna ligger på 1T/dag, men det är ju lätt att testa.

Kämpa på alla i tråden!
    Vi vill se fler på andra sidan i "Efter upprepade mf"-tråden! 
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14