• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB
    Längtan efter liten skrev 2010-05-30 11:47:19 följande:
    jag har haft lite allt i allo cyklar, beroende på mf. efter första mf ballade den ur helt och var jätte lång.. efter andra mf blev den klite bättre och nu efter tredje verkar den ha stabiliserat sig. Men det kan ju iof även vara pravidel tabletterna som hjälper till lite.. så jag kan troligtvis se fram emot en äl runt den 8-11 juni. har bestämmt mig för att inte testa denna månad med äl test.. utan vi ska bara ha kärlek och inget annat...
    Löööööv! Låter som en bra idé, det kan bli lite mer avspänt då. Själv "måste" jag ju alltid köra ÄLtest/temp om vi försöker aktivt, så jag börjar med innohepen i tid. Svårt att låta det bli avspänt då.
    Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-30 11:49:44 följande:
    Löööööv! Låter som en bra idé, det kan bli lite mer avspänt då. Själv "måste" jag ju alltid köra ÄLtest/temp om vi försöker aktivt, så jag börjar med innohepen i tid. Svårt att låta det bli avspänt då.
    ja då är det lite svårare att bara "köra på" men nu vet jag iof inte vad min gyn säger i veckan, kanske blir så att man måste hålla koll på äl också om man ska fort.s med previdelen... men vi får se. Jag hoppas iaf att man kan sluta med dom och att prolaktin halten nu sjunkit. helst av allt skulle jag vilja köra på pergo för att öka chanserna ytterligare.

vad är innohep?
    Längtan efter liten är stor
  • Irma
    Väntan: Du är jättevälkommen hit. men hur många MF/MA din man är upphovsman till får ni gärna ta privat.
    Längtan: Pms är inget roligt nä. Ren Löööv låter kul
    Ego: Känner mig arg idag. Så jävla arg Arg på allt. Ska gå och träna snart, kanske man blir av med lite!
    *vinkar till alla*
  • Irma

Franka: Jag har för mig att progesteron spär på symptomen. Men hur mkt minns jag inte tyvärr Håller tummarna tills på torsdag

• BettanB

Anmälde faktiskt OTinläggen, så nu ser mina inlägg helkonstiga ut istället.

Längtan: Får verkligen hoppas att prolaktinhalten gett med sig. Innohep är ungefär som fragmin och jag tar det från ÄL. Redan helt blå på magen nu dpo9.

Franka: Jo, prog kan väl spä på symptomen liten, men knappast hur mycket som helst. Dina låter lovande.

irma: Usch och fy. Känner igen den känslan. Brukar passa på att vråla av mig i trafken; om du bara visste vad de andra bilarna får heta när jag svär över dem!

Sorg i BettanMansion.
  • Väntan på en liten
    Irma skrev 2010-05-30 12:32:48 följande:
    Väntan: Du är jättevälkommen hit. men hur många MF/MA din man är upphovsman till får ni gärna ta privat. Längtan: Pms är inget roligt nä. Ren Löööv låter kul Ego: Känner mig arg idag. Så jävla arg Arg på allt. Ska gå och träna snart, kanske man blir av med lite! *vinkar till alla*
    Tack Irma

Vill bara säga att personen som du tar som min man inte är det.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • icka76

Franka: Jag tog proggisar i början av denna graviditet, det jag märkte som skillnad mot de andra graviditeterna var att symtomen kom snabbare och var kraftiga redan från början. Jag började må illa strax innan plus och hade även ömma hela bröst. Innan har jag bara haft ont i bröstvårtorna så tidigt. Håller tummarna att det inte är falska symtom.

Bettan: Låter inte mysigt med sprutorna men vad gör man inte. Hoppas det tar sig snabbt för er nu. Kram

Irma: Tror du behöver en kram du oxå.

• Bling1975

Bettan - visst är det härligt att avreagera sig på alla miffon i trafiken. Det låter inte alltid vacker i min bil heller.

Stitch längtar efter Lilo
  • BettanB

icka: Det ÄR inte så mysigt med sprutorna. Och jag som har sån nålfobi! Men vad gör man inte?

Bling:

Sorg i BettanMansion.
  • Fialisa10

Längtan: Du vet kanske det här men jag skriver ändå för säkerhets skull, så vet du det redan så är det bara att ignorera {#lang_emotions_smile} Glandin är ett kosttillskott, inget naturläkemedel. Det betyder att det inte står under samma kontroll som ett läkemedel gör. Dessutom är syftet med produkten att den innehåller GLA (en fettsyra) som tydligen ska omvandlas till prostaglandin i kroppen. När jag har vid mina MA gjort medicinsk abort så har det gjorts med cytotec. Och den aktiva substansen som gör att missfallet sätts igång av den tabletten är just prostaglandin (enligt FASS). Det kan ju hända att Glandin kan ha någon annan funktion också som gör att det funkar för såna som oss men jag ville bara skriva det jag visste liksom.   

Irma: Ja, om mina värden ligger högt i vanliga "normalintervallet" för blodprovet så kommer jag göra ett sånt test. Min mamma har också struma så det känns ju som att det kan vara en risk...

Annars är jag arg idag för att jag fått reda på att den sk snälla läkaren inte alls gjorde de billiga testerna i en utredning. Han kollade bara blodstatus och tog "rutinprover för sköldkörteln". Och jag får inte ens veta exakt vilka analyser som ingår i det eller det exakta analysresultatet! Har tjatat på honom att skicka resultaten men möts av allt mer bisarra undanflykter. Allt från att "De ligger inom referensvärdet och alla läkare använder sig av samma referensvärden så du behöver inte veta exakt vad det är" till "Du hinner ändå inte få resultaten innan du har tid hos din gyn på hemmaplan". Aaah! Jag blir vansinnig!  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14