• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Irma

fru Fräken: Vad fint sagt. Nu fick du mig att le också

Längtar: Vad är Glandin?
    MatsAtari: Oki. du får gärna berätta om läkarna hittar något avvikande som dom tror skulle kunna påverka så att det blir ett MA. Hittar du någon forskning får du gärna länka till det!
    Fialisa: Grattis till tiden hos Anette Många har fått fin hjälp av henne! 
    Länken om scandlabb var bra! Har en kompis (som själv har köldkörtelproblem)
    som tjatar på mig att jag ska försöka få min läkare att ta dessa tester. Har normala värden i blodet, men eftersom min mamma har det är det kanske av intresse att gräva djupare. 
    Ego: Har äntligen varit och tränat lite försiktigt idag. första gången på över 3 veckor. så skönt
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-05-28 20:28:17 följande:
    fru Fräken: Vad fint sagt. Nu fick du mig att le också Längtar: Vad är Glandin? MatsAtari: Oki. du får gärna berätta om läkarna hittar något avvikande som dom tror skulle kunna påverka så att det blir ett MA. Hittar du någon forskning får du gärna länka till det! Fialisa: Grattis till tiden hos Anette Många har fått fin hjälp av henne!  Länken om scandlabb var bra! Har en kompis (som själv har köldkörtelproblem) som tjatar på mig att jag ska försöka få min läkare att ta dessa tester. Har normala värden i blodet, men eftersom min mamma har det är det kanske av intresse att gräva djupare.  Ego: Har äntligen varit och tränat lite försiktigt idag. första gången på över 3 veckor. så skönt
    det är naturläkemedel som tydligens ka göra det lättare för ägget att fästa i livmodern.. men jag vet ju inte hur pass bar det är, men har hört många som plussat när det använt det..
    om inte annat ska det vara super bra mit oms.. så kan det hjälpa ,ot något av det eller båda blir jag super glad...
    Längtan efter liten är stor
  • Finessan
    Fialisa10 skrev 2010-05-28 16:40:26 följande:
    Snusmumriken: Varför måste du betala själv bara för att du går privat? Eller är det för att proverna inte är "standard" som gör att du måste betala dem själv? Var går du någonstans? Du får jättegärna inboxa mig om det inte är info du vill lägga ut här! Finessan: Idag ska du känna att du har gjort någon väldigt glad! Nämligen mig  Jag har i veckan kontaktat flera olika mottagningar för att försöka boka tid för utredning. Men alla har sagt att jag ska återkomma i augusti eller september(!). För att kanske få en tid ett antal månader senare. Men Anette Sjösten kunde jag boka tid hos! Så nu har vi en tid sista veckan i augusti. Tusen tack! Hade det inte varit för dig hade jag säkert inte haft en tid förrän i november... Så, tusen tack och stor kram till dig! Hittade ny (för mig iaf ) info om sköldkörtelproblem. Även om de vanliga proverna visar på normala värden så behöver det inte vara rättvisande. www.scandlab.com/skoldkortel.html Hittade labbet på denna sida som också har annan bra information: www.skoldkortelforeningen.se/nyheter.html  Någon som har några erfarenheter av det här labbet eller analyserna?  Många kramar
    {#lang_emotions_kiss}
  • Franka

Hur är det nu, spär progesteron på graviditetssymptomen rejält eller bara lite? Jag har molvärk o ilningar, supertrög mage och illamående och undrar hur mycket som kan vara orsakat av proggarna. VUL på torsdag...

• BettanB

Kan ni inte ta er privata diskussion någon annanstans?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Ta den diskussionen någon annanstans så är ni snälla. Här diskuterar vi mf/ma och ger varandra stöd; inget annat.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Ge dig nu! Du är OT. Peronliga diskussioner tas i inbox/gb.

Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten

hej tjejer...
    lite aggisationer här inne ser jag..

Hur har ni det idag?
    Jag vill bara att mensen ska ta slut så man kan börja försöka igen....

• BettanB

Längtan: Inte då, bara jobbigt med privat kommunikation som passar bättre annorstädes.

Ja, den känslan förstår jag helt och fullt. Har du lång cykel eller kan du börja se framemot nästa rond snart efter mens?

Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-30 11:44:19 följande:
    Längtan: Inte då, bara jobbigt med privat kommunikation som passar bättre annorstädes. Ja, den känslan förstår jag helt och fullt. Har du lång cykel eller kan du börja se framemot nästa rond snart efter mens?
    jag har haft lite allt i allo cyklar, beroende på mf. efter första mf ballade den ur helt och var jätte lång.. efter andra mf blev den klite bättre och nu efter tredje verkar den ha stabiliserat sig. Men det kan ju iof även vara pravidel tabletterna som hjälper till lite.. så jag kan troligtvis se fram emot en äl runt den 8-11 juni. har bestämmt mig för att inte testa denna månad med äl test.. utan vi ska bara ha kärlek och inget annat...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14