• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB

Längtan: Och jag som istället blir sporrad och glad av hennes presentation. Härligt att höra att någon haft turen att träffa en bra läkare; det kan göra STOR skillnad.

Sorg i BettanMansion.
  • mojutten

Grrrrr, jag blir så less. Idag skulle min läkare ringa för en telefonkonsulation för att diskutera vad vi ska göra. Tror ni att hon har ringt, nix! Har jag något direkt nummer till henne, nope, har de telefontider så här sent, så klart inte.....

• Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-06-02 17:26:23 följande:
    Längtan: Och jag som istället blir sporrad och glad av hennes presentation. Härligt att höra att någon haft turen att träffa en bra läkare; det kan göra STOR skillnad.
    jo jag blev också det för min egen del. men så fruktansvärt ledsen för hennes skull sammtidigt som jag blev rädd att jag själv skulle hamna där...
    Längtan efter liten är stor
  • MatsAtari
    Bling1975 skrev 2010-05-27 23:57:44 följande:
    Mats, jag tycker absolut att du ska ta ett kromosomtest. Det är ju den faktor som man vet att mannen kan ha när det gäller just missfall. I övrigt så finns det väldigt lite forskning och fokus ligger verkligen helt på kvinnan efter att en befruktning har skett.
    Verkar så. Jag fick inget negativt besked från besöket, men inte heller det svar jag hade velat haft.
    Han undersökte testiklar, prostatan och allt var bra. Hormontestet visade ingenting heller
    Det finns tre-fyra olika alternativ nu:

1, Det finns inget problem eller fel hos mig. Det betyder att alla fyra missfallen hamnar under de där 10% (Eller vad det är.) av alla graviditeter som tyvärr brukar sluta så.
    De befruktningar som har skett ska ha hänt med en bra spermie iafSkrattande, inte med någon av mina som hade en massa defekter.

2, En möjlighet är att det finns ett problem som är orsakat av kaffe som påverkar spermierna på många olika sätt. Jag slutade med det från och med igår och ska lämna ett nytt spermaprov om tre månader.

3, Det finns ett fel hos mig och då är det sannolikt medfött och går inte att behandla.
    Jag gjorde ett kromosomtest, men han sa att det inte kommer att bevisa varken att jag är fertil eller infertil.
  • fru fräken

Tack snälla ni. Det var oerhört skönt att se det lilla hjärtat slå även om den "normala" risken för missfall kvarstår så känns det ändå bättre.
    Tar nu Fragminsprutor varje kväll och det är inte ngt roligt kan jag säga! Men som man säger vill man vara fin får man lida pin eller rättare sagt med längtan efter barn kan man genomlida det mesta!

Är dock väldigt nojjig! Har tidigare känt väldigt mkt av ömmande bröst men de är inte lika ömma längre men jag intalar mig själv att det har lite att göra med medicineringen eftersom blodet blir lite mer lättflytande så blir inte trycket lika högt till brösten.... ;) Knasigt, jag vet men hur är man inte, helknäpp och nojjig! :)

Har bett läkaren skriva ut min journal så jag kan se vilka prover som tagits på mig om det kan vara till ngn hjälp för ngn av er andra. Vet att det var många prover eftersom det var 13 rör och ett flertal prover togs från rören.

• Franka

Vad ni är gulliga! Jag skulle själv tycka det var jobbigt att läsa om någon som har fått barn, om jag själva inte har lyckats än, men i den här gruppen är det ju lite annorlunda.

Fräken - tjatar, vilken vecka är du i?

VUL i em för min del. Jag kommer vara skitnervös efter lunch, blir alltid dåligt i magen då...

• Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-06-03 07:46:46 följande:
    Tack snälla ni. Det var oerhört skönt att se det lilla hjärtat slå även om den "normala" risken för missfall kvarstår så känns det ändå bättre.
    Tar nu Fragminsprutor varje kväll och det är inte ngt roligt kan jag säga! Men som man säger vill man vara fin får man lida pin eller rättare sagt med längtan efter barn kan man genomlida det mesta!

Är dock väldigt nojjig! Har tidigare känt väldigt mkt av ömmande bröst men de är inte lika ömma längre men jag intalar mig själv att det har lite att göra med medicineringen eftersom blodet blir lite mer lättflytande så blir inte trycket lika högt till brösten.... ;) Knasigt, jag vet men hur är man inte, helknäpp och nojjig! :)

Har bett läkaren skriva ut min journal så jag kan se vilka prover som tagits på mig om det kan vara till ngn hjälp för ngn av er andra. Vet att det var många prover eftersom det var 13 rör och ett flertal prover togs från rören.
    så du tar fragmin sprutor? är det jätte jobbigt, jag ska själv börja ta det om jag blir gravid.,. min gyn skrev ut det idag till mig som jag ska ta med mig vid nästa veckas gyn undersökning... jag verkligen bävar efter att få ta dm (om jag nu lyckas bli gravid över huvudtaget vill säga)
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta

Hej alla rara!

Nu är jag hemma igen och vet ni, trombylen verkar hittils peppar peppar funka för oss - jag har plussat staaaaaarkt denna månad så jag räknar mig, tills motsatsen är bevisad, som väldigt gravid!

Och jag köpte en massa test nu i USA (är ju så billiga där) och jag vet att ett positivt test inte är någon garanti, men när jag ser det blir jag lite lugnare för stunden...så jag har hittils tagit 15 test redan...och dem blir bara starkare och starkare och är nu lika starka som kontrollstrecken, även om jag druckit massor innan...så jag vågar faktiskt hoppas lite nu. Åh vad jag hoppas att den stannar denna gången...orkar inte med fler mf i år.... 

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14