• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Längtan efter liten
    Bling1975 skrev 2010-05-11 15:16:57 följande:
    Ett litet tips om ni kör trombyl, min missfallsläkare i London ville att jag började med dem redan 3 månader innan försök.Att helt avstå från choklad och minska ner på allt socker och äta mycket omega 3 är bra mot högt TNF-alfa som nästan ingen testar i Sverige längre. Och det är ju inte heller farligt att göra även om man inte har problem så det är ett tips.Dr Beer rekomenderade visst en "missfallsdiet" där tipset ovan var en del. Finns mer på amerikanska immunologysupport. Tror det var under Files.health.groups.yahoo.com/group/immunologysuppo.../Men om inget hittas på proverna, kräv fragmin ändå och om ni har fått missfall trots det så överväg strandkliniken i Stockholm där ni kan få kortison om er egna läkare vägrar.Jag åker till London ikväll för att träffa min läkare och lämna nya prover efter LIT och Humira behandlingen. Hoppas bara att de kommer iväg som de ska till Chicago med askmolnet.
    spännande, hur kommer det sig att de svenska läkarna inte gör så här?
    hur kan socker ha med missfall att göra funderar jag på?

vad är det föpr läkare du har?
    Längtan efter liten är stor
  • BettanB

På tal om diet, så vet jag att man diskuterar LCHF och andra dieter i samband med skkproblem; det påverkar tydligen en hel del. Rör runt i hormonbalansen på olika sätt. Kanske värt att googla vidare på?

snigelkatt: jag kan nog tycka att ni kan testa att sätta in ASA direkt efter mens; äta hela cykel enbart med uppehåll vid mensen alltså.

Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-11 16:07:55 följande:
    På tal om diet, så vet jag att man diskuterar LCHF och andra dieter i samband med skkproblem; det påverkar tydligen en hel del. Rör runt i hormonbalansen på olika sätt. Kanske värt att googla vidare på?snigelkatt: jag kan nog tycka att ni kan testa att sätta in ASA direkt efter mens; äta hela cykel enbart med uppehåll vid mensen alltså.
    är det bra med lchf vid graviditet eller menade du tvärtom?
  • Bling1975

Socker triggar tydligen saker som i sin tur triggar immunförsvaret så det blir överaktivt. Immunförsvaret kan då om man har missfallsproblematik som oss attackera fostret. Svenska läkare anser ju inte att immunförsvaret har någon del i det här och varken testar eller behandlar. Men utomlands som i England, USA och Grekland så har man kommit ganska långt inom detta. Dr Beer som skrev "missfallsbibeln" Is your body baby friendly ligger bakom många av teorierna. Om ni inte har läst den ännu - spring och köp!

Jag går hos Dr Gorgy i London som arbetade tillsammans med Dr Beer när han levde.

Stitch längtar efter Lilo
  • Längtan efter liten
    Bling1975 skrev 2010-05-11 17:02:36 följande:
    Socker triggar tydligen saker som i sin tur triggar immunförsvaret så det blir överaktivt. Immunförsvaret kan då om man har missfallsproblematik som oss attackera fostret. Svenska läkare anser ju inte att immunförsvaret har någon del i det här och varken testar eller behandlar. Men utomlands som i England, USA och Grekland så har man kommit ganska långt inom detta. Dr Beer som skrev "missfallsbibeln" Is your body baby friendly ligger bakom många av teorierna. Om ni inte har läst den ännu - spring och köp!Jag går hos Dr Gorgy i London som arbetade tillsammans med Dr Beer när han levde.
    spännande får jag lova tt säga :D
  • Snusmumriken01

Har just fått konstaterat att jag är glutenintolerant (celiaki). Har även hyportyreos (Hashimotos). Hypotyreos och celiaki går ofta hand i hand. Googlade runt lite och läser att glutenintolerans även (som hypotyreos) kan leda till infertilitet och missfall. 
    Någon som vet mer om detta??

Har haft 2 missfall men min gynekolog säger att de inte tar något TNF-alfa prov varken där (privat) eller på sjukhuset...?
    Även jag har läst "bibeln" och inser att vården här är verkligen sjuk.
    Är England/Grekland de närmaste ställena som man kan få rätt vård?

Väldigt intressant att läsa Bling1975! Berätta gärna mer!

• Irma
    Grisolle: Heparin hindrar koagulation. 
    Fialia: Blev remitterad till Margareta Hellgren.
    Bling: Varför vill din läkare att du tar trombyl 3 månader innan?
    Att minska på socker och ckoklad låter ju rimligt. Man mår så mkt bättre Vet inte hur jag ska klara mig utan choklad bara, speciellt den med 70 %
    Hoppas dina prover kommer iväg och att du "ligger rätt" så du slipper fler behandlingar!
  • BettanB

Längtan: Nej, är inte mycket för extremdieter öht och absolut inte när man är gravid. Däremot tänker jag att man kanske borde läsa in sig mer på och kolla upp kring hur maten kan påverka iom att många med skkproblem upplever "lättnad" vid GI och lchfdiet. Tycker mig ha läst på flera ställen att det kan påverka hormonbalansen....

grisolle: heparin är alltså som fragmin och innohep. De två sistnämnda är olika varianter av lågmolekylärt heparin.

Snusmumriken: Har inte det med immunförsvaret att göra också?

Sorg i BettanMansion.
  • Copkat

Längtan: Sista gången fick jag både Trombyl, Progesteron och Pregnyl och då gick det vägen

• Finessan
    snigelkatt skrev 2010-05-11 14:02:44 följande:
    Jag har tagit trombyl och progesteron från plus tidigare, men det har ännu inte hjälpt. Nu testar vi tromylen från ÄL istället, så får vi se hur det går. Superduper stegring på ÄL stickan idag, så det är väl bara att ligga i som vanligt....
    Vid immunologiska problem blir det gärna tjafs redan vid äggets infästning i livmoderns slemhinna. Det behövs alltså blodförtunnande redan då, vid plus är det för sent. Jag tror du gör helt rätt i att försöka från ÄL. Många av oss som har hängt här i tråden har ätit T cykeln runt.

Bling, det är så intressant att följa dig. Hoppas att proverna kommer iväg.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14