• Copkat

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

*kikar in på återbesök* Till er som inte redan vet det så vill jag tipsa om Trombyl. Jag har testat Progesteron och Pregnyl x flera utan resultat. Tagit prover och tjatade mig till Trombyl. Kan inte bevisa att det är det som hjälpte mig men tror själv på det. Haft flera missfall och proverna har aldrig visat något. Det skadar aldrig att testa i af. Kram till er alla.

• Copkat

*kikar in* Ser att ni skrivit om Pregnyl. Vill också "rekommendera" det. Efter tre missfall hjälpte det mig att fullfölja en graviditet. Ingen kan bevisa att det är det som gjorde skillnaden men det är iaf värt ett försök för er som kan få er läkare att skriva ut det. Jag testade även Progesteron och Trombyl.

Kram till er alla!

• Copkat

Längtan: Sista gången fick jag både Trombyl, Progesteron och Pregnyl och då gick det vägen

• Copkat

Längtan: Kolla med din läkare om du inte kan få testa pregnyl också. Vet att det är många läkare som inte tror på det men det är inget som på något sätt kan skada iaf. Lycka till!

• Copkat

Hej tjejer!

Jag var mycket i detta forumet för något år sedan efter mina många missfall. Vid min sista graviditet (som gick hela vägen) fick jag förutom Trombyl även Progesteron och Pregnyl. Dock minns jag inte skillnaden på Progesteron och Pregnyl. Nu har min läkare slutat och den nya tycker att Pregnyl är onödigt. Är det någon av er som också fått samma medicinering? Eller någon annan som kan förklara skillnaden och varför man behöver/inte behöve både och.

Lycka till i ert kämpande!

• Copkat

Sisella. Tack för ditt långa och utförliga svar! Har du själv testat pregnyl?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14