Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

jaha tjejer, vad har hänt i tråden sen jag åkte?

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Det gick bra tjejer
    min älskade bebis :) den låg där och sprattlade på skärmen. Så nu väntar man med spänning :) 5 cm skrutt med viftande armarna...
    Bebisen står på huvudet så allt blir upp och ner :)hoppas ni ser iaf... har en bild i galleriet som är rätt vänd om man säger så. men "h*n" har armarna framför ansiktet
  • Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-20 19:12:05 följande:
    den här tråden har ja inte sett innan::O Får man hoppa in?
    du är jätte välkommen, trots att man inte önskar någon att behöva vara här..
  • Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-20 19:48:52 följande:
    åhh va ja känner mig välkommen=) Tack!=)

Har haft 3 missfall på 2 år, fick min utredning , gick igenom en vaginal operation för att kolla så inget var fel, allt såg fint ut, har nu fått 3 tabletter utskrivna som ja ska börja på när ja blir gravid=)
    vad är det för tabletter du ska äta?
  • Längtan efter liten

ja det känns fatastiskt... jag hoppas ni snart är här med.. eller jag vet atrt ni snart är det.

• Längtan efter liten

tack alla :)

• Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-20 21:49:00 följande:
    Jag fick en starkare folsyra som heter Folacin, den äter ja redan nu, när ja blir gravid ska ja ta trombyl och sen ett slidpiller som heter progesteron..
    jaha okej då vet jag.. du ska nofg se att de hjälper då... men tänk på att inte få panik OM du skulle börja blöda när du är gravid. proggisarna kan man blöda av.
  • Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-21 08:50:07 följande:
    aa ja har med hört de tyvärr..  jobbigt, eftersom 2 av mina missfall började med blödningar... sen när ja äter trombyl sen med, dom är ju blodförtunnande... plus att ja har diabetes... uscha!
    ja men då vet du iaf om det, så då kanske du inte får lika stor panik som om du skulle vara ovetande.
  • Längtan efter liten
    Mula69 skrev 2010-09-21 09:34:32 följande:
    Längtan; jättegrattis! Ett litet underverk!Skrattande

Ego: själv laddar jag för vårt FET som blir på nästa mens. Är idag på ck 22 så om ca 3,5-4 veckor är det dags för oss. Skulle inte ha något emot att själv kunna visa upp en sån där bild om några månader...
    tack. ja verkligene tt litet underverk :D

Du kommer snart vara där... förhoppningsvis nästa månad eller hur?
  • Längtan efter liten
    Loha88 skrev 2010-09-21 14:02:43 följande:
    jo du kanske har rätt.. vi får väl se=) har bim i helgen tror jag..
    då håller jag tummarna stenhårt för dig :D
  • Längtan efter liten
    Buster skrev 2010-09-21 17:50:22 följande:
    Ser underbart ut... : )

Ska på mitt första VUL den sista september (om jag fortfarande är gravid då),
    är då i v 6+1 så jag undrar om det kommer att gå att se något,är ju inte säkert så tidigt väl?

Men även om det inte går så är jag ändå glad att jag får komma in så tidigt och kolla,
    var ju den dagen jag skulle fått svar på vad utredningen visat, nu blir det VUL också... : )
    i den veckan kan de se hjärtat slå. men bli inte förskräckt om de inte gör det :D
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-09-21 17:55:31 följande:
    Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?
    självklart, förlåt.
  • Längtan efter liten

förlåt om jag varit okänslig. ska genast smyga här ifrån .. jag vet ju hur det är trots allt.. förlåt om ni tagit illa vid er tjejer.. skäms enormt!

• Längtan efter liten

det dumma är ju att jag själv varit en av dom som blivit sKOGSTOKIG på alla gravida som klagar och nojar och visar sina ultraljudsbilder hit och dit.. så blev jag en sån häxa själv :(
    tack för att ni förlåter mig iaf...ska absolut aldrig mer hända.

• Längtan efter liten
    Buster skrev 2010-09-26 11:24:40 följande:
    Hej igen... Verkar tyvärr som att mf nummer 4 är på gång... Har inte börjat blöda men mina symptom har minskat i flera dagar och igår fick jag tydlig mensvärk (inte molvärk) som kommit och gått sedan dess. Känner så igen det från de tidigare missfallen. Är i v 5+4 idag. Inte helt kört än, men antagligen.

Ska som sagt på återbesök på gyn på torsdag, för tidigt VUL och för att få svar på våra prover från utredningen. Kommer iaf att fråga om att börja med progesteron från ÄL nästa gång, men börjar tvivla på att det och ASA/albyl ska räcka för mig.

Har  ju läst lite här och var om alla undersökningar man ska fråga efter, men undrar om någon vet var det finns en sammanställning eller om ni vill svara här? Nu har de ju bara gjort en grundläggande utredning.
    men det är ju inget där som tyder på mf vännen... molvärk ska man ha.. och det kan verkligen kännas som mensvärk.. så ta inte ut något i förskott
  • Längtan efter liten

ni som är lite kunniga här inne... lågt liggande moderkaka är det samma sak som framåtlutad eller bakåtlutad?

• Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-10-05 17:08:59 följande:
    Längtan: Det borde inte ha med varandra att göra; framåt-/bakåtlutad har väl med livmoderns placering att göra. Var moderkakan råkar hamna är väl mer en "slump" och kan vara olika från en graviditet till en annan.

Mula: Ang pred, så har jag inte känt av några biverkningar alls. Tror jag. Hittar inget i FASS om huvudvärk, men antar att övriga biverkningar kan ge huvudvärk i sin tur. Men biverkningar är rätt ovanliga vid kortvarigt bruk och små doser, så det borde inte kunna uppkomma redan efter någon dag.
    okej, tack.
  • Längtan efter liten
    Vilja våga kunna skrev 2010-10-06 14:45:21 följande:
    Hallå husgudarna. Nu kommer jag med mina frågor igen.

Jag har plussat! Jag testa ganska sent... då min cykel var knepig och jag trodde först inte att jag hade äl alls men när det inte hade kommit mens på dag 45 av ivanliga fall 32 så testa jag, det var i lördags. Tror jag är i v,6+2 eller nåt sånt. HAr haft litelite brunt i flytningarna och är så klart skit orolig men försöker hålla modet uppe var på akut vul igår och de kunde bara se en liten liten hinnsäck men den verkade sitta på rätt ställe iaf. Har nästa bokade vul 20 okt. men ska nog försöka få ett akut nästa vecka med... bara för att hålla mig lite lugn... om det nu inte börjar blöda mer innan dess...

Frågan är ju nu... tycker ni att jag ska börja äta 1/3 barnalbyl nu eller är det sak samma... hade jag vetat tidigare så men men...?
    suuuuuuper grattis, vad roligt :)
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14