Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

BettanB skrev 2010-07-24 15:42:58 följande:
    Liten: Nej, håll kvar i "fettet" när du drar ut sprutan. Dra ut en liten bit först, vänta sedan ett par sekunder innan du drar ut helt, så minskar risken för spill. Håll sen kvar i valken i ca 30 sek efteråt så minskar risken för fula märken också. Shit, jag börjar verkligen bli expert på det här nu!

Krus: Tack!
    igår släppte jag fettet innan jag drog ut sprutan och fick då ingen blåmärke.. men däremot första dagen jag tog den så fick jag det och då tröck jag som fasen i fettet hela tiden + att det lixom kom en droppe ut från hålet med..
    håller du fettet hårt?
    jag har ju ganska mycket fett så att säga så tycker det är ganska svårt
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-07-25 11:46:12 följande:
    Längtan: Nej, jag håller inte så hårt. Tar ett tag bara. Och det gör inget om det kommer ut en liten droppe.

mojutten: Jo'rå, vi skall lära dig allt vi kan.

mula: Tack.
    ha ha ha du hör ju hur nojjig jag är :)
    hur är det med er alla? jag är helt förslappad.. dottern är hos farmor och leker och sambon lägger klinker på ytter trappan, och vad gör jag?
    jo jag sitter här, trots att jag behöver städa... får väl röra på fläsket snart och sätta fart
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-07-25 16:32:19 följande:
    Bettan: Härligt att den växer

Här är det slappt också. Tror jag lider av någon slags jetlag. sjukt trött och ont i huvudet  
    Ikväll packar vi väskan igen. Imorgon bär det av på kryssning till Riga  
    ååh det lät inte helt fel :) tråkigt med värken i huvudet bara... hoppas det är över nu iaf :D och att ni får det mysigt i Riga.
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-07-25 21:32:04 följande:
    Ja vi gillar att flänga Bäst att passa på när vi båda kan vara lediga samtidigt. Och passa på när jag inte är gravid = orolig och inte så ressugen.
    hoppas ni har det underbart :D
  • Längtan efter liten
    MammaSusan81 skrev 2010-07-26 13:58:04 följande:
    Hej på er alla i tråden, vet inte om någon minns mig, men jag har varit med till & från i några år.

Hoppas på att ni som har koll på läget kan hjälpa mig lite =).
    Jag hade nyligen mitt 8.nde mf denna gång väldigt tidigt ungefär när jag skulle ha mens. Den gången var första gången jag testade ta albyl minor, eftersom jag ändå ska få ut fragmin vid plus enligt KK, vilket jag inte har fått de 5ggr jag har ringt dit utan de vill jag ska vänta till v.10, men jag kommer bara som längst till vecka 8, mestadels vecka 6.
    Jag har gjort en mf-utredning i Falun på KK & de hittade inga fel, skulle ha gjort en till utredning i början av 2009 men vi valde adoption ist & fick lillebror i sept-09.

Undrar om någon vet vart jag kan vända mig i Dalarna (helst Falun/Borlänge) för att få prednisolon utskrivet, vad ska jag säga & hur mkt ska det vara (om det finns olika), ska jag be om trombyl då med eller räcker det med albyl?
    Har fått proggisar vid våra IVF, ska jag be om de med tror ni?
    Är det någon idé att prata med min bm här där jag bor eller hur ska jag göra?

Har säkert glömt något nu, men det var ju en hel del iaf.
    ursäkta! men varför ska du börja med fragminet så sent?!
    det är ju i början det är som viktigast... stå på dig..
  • Längtan efter liten
    MammaSusan81 skrev 2010-07-26 14:09:52 följande:
    En knasig fråga kanske, kan man få ut sin journal från KK på mf-utredningen, tänkte om man kan bergipa något själv av värden etc för att se så det verkligen är som det ska som de säger?
    ja du har rätt till att få din journal vad jag har fattat det som iaf.
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-07-30 12:52:05 följande:
    Här var det lugnt...

Är lite smått uttråkad av allt regn
    Måste bara berätta om en rolig dröm jag drömmde!

Jag drömde att jag var på konferensresa med jobbet. Alla fick olika uppdrag. Mitt uppdrag var att vara statist i en film. Jag skulle in i ett blått rum. Alexander Skarsgård kom in i rummet och sa att vi skulle hångla. Det var mitt uppdrag liksom. Tur att det ingick i mitt uppdrag, han jag tänka, då är det ju okej Och så blev det lite hångel och sen vaknade jag.
    ha hah sicken dröm :)
  • Längtan efter liten

Måste fråga. Någon som vet om det.gör något om man tar fragmin sprutorna ca två timmar senare ön vanligt två kvällar nästa vecka? Börjar jobba o slutar inte för ens tidigast nio o brukar ta dom sju.

• Längtan efter liten

Okej. Kanske kan ta dom åtta imorgon och på söndag så blir det bara en timme skillnad eller ska jag fort.s med sju?

• Längtan efter liten

Okej tack - nojiga jag

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14