Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

BettanB skrev 2010-08-26 11:21:00 följande:
    Helt okej! Sola på du bara. Svalka dig med jämna mellanrum om du känner att det blir tokvarmt. Och sola med förnuft; som alltid. "Dr" Bettan has spoken.
    Pigmentfläckarna är ju inte farliga, men kanske inte alltid så vackra. Såg en tjej när jag var i Hbg sist som hade fått en riktig "mask of maternity". Stackarna. Men man får väl försöka ha koll. Och de försvinner ju oftast.
    ja, man får ju ha huvudet med sig så att säga.. ska försöka att tänka som en vuxen när jag väl är där.. vill ju bli så brun som möjligt :) haha...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Amatory skrev 2010-08-31 11:57:00 följande:

Ville bara komma in och berätta en sak. Vi var på RUL förra veckan och det var en frisk bebis, ville däremot inte visa oss vad den var för något.

Men så var vi hos läkaren på spec.mödravården igår (iom trombylbehandlingen) och han gjorde UL för att se moderkakan och då var jag lite fräck och frågade om han kunde se något och han såg..

Vi ska få en lite flicka.. Höll på att börja gråta. Kändes så verkligt äntligen!

åååh så underbart.. en liten sessa.. grattis :D
  • Längtan efter liten

EGO:
    Har varit på inskrivningen idag.. Det gick bra... Värderna såg bra ut.
    MEN jag hatar att väga mig inför folk..
    jag har gått ner massor sen förra graviditeten men de senaste månaderna gått upp en del också... så nu ligger jag "bara" 6 kg mindre än inskrivningen med dottern vilket känns hemskt då jag i g´rund och botten gått ner 26 kg..
    Vill verkligen inte gå upp mer nu... (ha inte gått upp 20, utan gick nästan inte ner något efter dottern)
    så har gått upp ca 10-12 kg av de 26..

Fick iaf lite tiden ändå in i december, så det känns bra att ha något att se fram emot...
    RUL blir 11 November, så nu är det bara att räkna ner tills dess :)

den 20 sept ska jag på vul hos gyn och den 28 sept läkarbesök på mvc... så jag har 3 tillfällen till som jag kommer få se min älskade bebis...
    + att det kanske blir ett tillväxtkontroll (ul) eftersom dottern var så liten när hon föddes...
    Då har man lite att se fram emot.. känns skönt...

Nu är det bara 2 dagar kvar till Grekland. då blir det till att NJUTA!

• Längtan efter liten
    Bling1975 skrev 2010-09-02 13:29:45 följande:
    Jag ska testa igen på lördag när det är BIM, men jag har alltid plussat 2 dagar innan vid alla missfallen så det är nog kört. Kom lite blod med crinonet idag också.

Det är väl bara att ladda om med nya prover och fler behandlingar, blir så stressad både emotionellt och ekonomiskt av det här.
    ge inte upp än bling... än är det inte försent.
  • Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-09-02 15:42:02 följande:
    Längtar efter liten, oroa dig inte för vikten. Det är ju super om du lyckats gå ner så mkt, det visar ju att du kan. Det är väl dags för dig att njuta lite också.
    jo jag vet. men jag är ju tyvärr överviktig IGEN!
    men efter semestern ska jag ta tag i detta, då blir det nya vanor...
    Vill ju inte ha en sockerberoende bebis heller...
    vill ju ha en liten morotsgnagare :)
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-09-02 20:31:11 följande:
    Bling och Mojutten: Håller tummarna för er! Så länge ingen mens kommit ska mina tummar vara vita

Niini: Beklagar att det tagit slut Men vilket fin tanke, att det tillslut kommer goda nyheter Även om det inte alltid känns så...

Längtan: Jag hade gärna kunnat gå upp i vikt om jag så fick behålla en graviditet. Men förstår att det inte är kul att vara sockerberoende! 
    förlåt.. ska självklart inte klaga :(
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-09-03 21:11:18 följande:
    Längtan: Förlåt mig! Det var inte meningen att du skulle ta det så... Jag menade mer att det kanske skulle kännas bättre om du visste att någon mer skulle vilja ha det så. eller ja. hoppas du förstår. Och var ska man berätta sånt om inte här? Vi borde ju förstå!

Mojutten: Jäkla skit

Grisolle: Fortsätter hålla tummarna för er!

Hoppas alla har en skön fredagkväll!  
    du ska inte be om ursäkt. det var jag som var okänslig... jag vet ju exakt hur det är att vara i er sits.. jag har själv varit där och det är ett helvete!!!
    jag hatade verkligen när gravida kom in och tyckte synd om sig själva.. när de för fan hade lyckats bli gravid som man själv aldrig lyckades!
  • Längtan efter liten

Nu åker vi till Grekland..
    Håll tummarna att jag slipper dumma jävla  färgade flytningar och att jag kan njuta fullt ut nu..
    Jag hoppas pch önskar att ni alla plussat när jag kommer tillbaka om 2 veckor..
    Stor kram.

• Längtan efter liten

hej allesammans. kommer in en snabbis fran Kreta.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Jag hoppas att allt star ratt till for min lilla bebis i magen.
    2 dagar efter vi kommit hit borjade flytningarna igen. De kom varje gang vi gick mycket och jag anstrangde mig.
    de kom varje dag fran till i tisdags. sa ons,tors,fre, och idag har jag lyckats vara utan dom.
    det har inte varit mer an kanske hogst en 5 krona forutom den forsta dagen som det faktiskt kom lite blod pa natten, dock bara en gang pa pappret sen ingen mer. kollade vad ett ultraljud har i grekland skulle kosta och det skulle bli 150 euro... sa jag hoppade over det och var helt forstord hela den dagen. (torsdagen)
    Sen har det kannts battre. traffade en tjej har som miste sitt barn i manad 6 och efter det tog sprutor och har da fatt 2 barn. sa hon stottade mig enormt... nu langtar jag bara till mandag da jag ska fa gora mitt ultraljud i Sverige.
    Och jag kan lova att jag bett om att min bebis ska fa overleva denna gangen mer an allt annat.

Forutom de trakigheterna har min semester varit helt underbar, solsken varenda dag, endast 1 dag med 5 min regn. Sa inget att klaga pa. men ska man klaga sa ar det pa toook for varmt idag, maste vara over 40 grader, men nu raknar vi ner till bussen ska ga till flygplatsen. den lyfter grekisk tid 23:40.. och bussen gar 20:35...
    Kan inte ha haft det battre :)

• Längtan efter liten
    Buster skrev 2010-09-19 10:39:07 följande:
    Tack : ) Man får ju så dubbla känslor och vågar inte hoppas,
    men det är klart man ska vara glad att man är gravid...

Håller tummarna för dig!

Pratade med min sambo om att ta liten dos ASA och han tyckte också att det var ok att vi testade.
    grattis till plusset :D
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14