• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • MammaSusan81
    BettanB skrev 2010-11-02 18:11:04 följande:
    Tänker att MtA's läkare kanske menar att pred ju sätter ner immunförsvaret rätt rejält och det är ju inte alltid så himla bra. Har man inga problem med aggressivt immunförsvar så sänker man ju sitt försvar extra mycket helt i onödan. Graviditeten i sig sätter ju dessutom ner immunförsvaret en hel del. Tycker absolut inte heller att man skall ta pred "bara så där", men misstänker man aggressivt immunförsvar och har testat "allt" annat, så tycker jag personligen att det är värt risken.

MtA: Härligt att höra att du hittat en bra läkare. Hoppas det gör susen.
    Precis det var så han menade. ber om ursäkt för att jag var otydlig.

Ja jag hoppas att något fel kan hittas nu, annars funderar vi (mest jag ännu) på London framöver vi får väl se vad som sker.
    Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • Vilja våga kunna

Här händer så mycket!

Grattis Irma!

Bling: Fasen så tråkigt!

Här händer det också grejer. Det där tredje mf:et gör visst att det går undan även i landstinget. Idag fick vi kallelse för start av mf utredning i landstinget, första besöket 9 nov. Imorgon har vi start för mf-utredning på privat gyn. Nu vet jag inte hur vi ska gör... eller vilken vi ska göra. Några tips!? 

• mojutten

Irma klart att vi fortsätter hålla tummarna!

Vvk, jag skulle ha gått på den privata och sett hur det gick, vilken hjälp jag blev erbjuden och om jag inte blev nöjd gått på den andra med

Ego, jag har ramlat ner i en grop, det kom tvärt i samma veva som ännu en mens och allr känns bara skit. livet, jobbet, allt är bara oändligt grått.

• Vilja våga kunna
    mojutten skrev 2010-11-03 08:50:25 följande:
    Irma klart att vi fortsätter hålla tummarna!

Vvk, jag skulle ha gått på den privata och sett hur det gick, vilken hjälp jag blev erbjuden och om jag inte blev nöjd gått på den andra med

Ego, jag har ramlat ner i en grop, det kom tvärt i samma veva som ännu en mens och allr känns bara skit. livet, jobbet, allt är bara oändligt grått.
    Ja, den där privat gyn. han valde åt oss han tyckte (jag sa att de hade sagt att vi skulle få tid, inte att vi hade fått en) att de hade bättre resurser på landstinget och att det lät som om de vill "satsa på oss" !? Iaf då blir det utred. i landstinget. Fick iaf göra vul idag och det är fortfarande lite slemhinna kvar och i båda äggstockarna satt "övermogna" ägg som inte hade släppt pga hormon oredan... eller vad man ska kalla det. Fick köpa cyklo F på apoteket för att få slut på blödningarna. Ska bli skönt nu efter en månad.
    Det positiva är att jag och sambon nästan sitter ihop av ren desperation utan sex på en månad! :D

På tisdag, när vi ska till landstinget för provtagning, ska jag be att få tid att prata med nån. Känner att det är dags.
    mojutten: Pratar du med nån? De där groparna kan vara svår att klättra upp ur...
  • mojutten

Vvk, skönt att det rör på sig även om det är irriterande att det tar sån tid. Jag går inte och pratar med någon. Det känns frustrerande att halka ner då jag så sent som förra veckan trodde att jag hade hittat tillbaka helt och fått bra distans. Jag kände mig på något vis fri och lycklig. Hoppas på att detta snedsteg bara är ytterst tillfälligt och att den känslan kommer tillbaka, för det var jävligt skönt. Jag är less på att vara skör och ledsen

• Irma

mojutten: att halka ner är värst precis efter man varit uppe. Hoppas det är tillfälligt. Vet precis hur jävla jobbigt det känns när allt bara blir grått. *stor kram*

• Annica P

Bling: vad ledsen jag blir! Varför kunde det inte fungera den här gången? Skit, skit, skit.

Mojutten: Hoppas det är en tillfällig svacka och du snart får känna dig glad igen. Just distansen som du skriver om är väldigt skön när man hittar den.

Kramar till alla

• Daniela01

Bling: Fan va tråkigt :( Styrkekramar i mängder till dig

• Daniela01

jag tror jag kommit in i en heldeppig period, är det helt normalt att känna att det är helt omöjligt att få barn.. det känns ja, jag vet inte, bara fruktansvärt jobbigt.
    *nu har jag fått gnälla av mig lite*

• sodkt

Jag har nu gjort ett flertal av de tester som man gör vid en missfallsutredning och enl. Dr Bear.. Jag har fått de flesta svaren och t.om NK Cells svaren och Cardiolopin värderna är bra.. Efter 4 MF och alla provsavaren är OK, känns det återigen som man är i ruta 1. Varför MF efter MF och allt verkar bra?? Jag äter nu antibiotika också, trots neg. svar på ureaplasma, mycoplasma och clamydia, för att försöka göra allt jag kan..

Någon annan i samma sits?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14