• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Irma

Mula: Ska ni lägga ner försöken för gott? Hoppas du orkar komma tillbaka till oss om ni försöker igen. Ta  hand om dig! *kram*

Sushikatten: Thailand låter inte helt fel Bara regn och rusk i Gbg ikväll...

Odd: Hur är det med dig? 

• Odetta
    Irma skrev 2010-10-30 22:14:06 följande:
    Mula: Ska ni lägga ner försöken för gott? Hoppas du orkar komma tillbaka till oss om ni försöker igen. Ta  hand om dig! *kram*

Sushikatten: Thailand låter inte helt fel Bara regn och rusk i Gbg ikväll...

Odd: Hur är det med dig? 
    Jodå, det är bra....är i v26 nu och denna graviditet har vi verkligen blivit väl omhändertagna med många regelbundna besök både hos vanliga BM och SpecMVC!

Redan i början blev vi lovade att om det inte skulle gå bra denna gången så ska jag få både Fragmin och Prednisolon utöver T som jag får nu, och sedan har vi fått se liten i v7, v9, v11, v12, v16, v18 och senast v25. Och när vi var där förra veckan sa läkaren att jag ska få komma på tul var 4:de vecka fram till igångsättningen (har fått den beviljat pga min foglossning och så att antibiotikan pga GBS hinns med då mina förlossningar är rätt snabba) Känns såååå skönt!

Så här är det faktiskt jätte bra Hur är det själv?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Irma

Odd: v:26 redan. wow Underbart att ni bivit så väl omhändertagna. Låter precis som ett sånt omhändertagande alla i våran sits skulle behöva.

Med mig är det ok. Gravid igen. Fick brunrosa flytningar förra helgen. Var på VUL förra måndagen, jag tyckte inte det såg bra ut. Läkaren tyckte det kunde se bra ut, tyckte inte vi skulle kasta in handuken än, det var slutet av v6 då. Nytt VUL imorgon. Ironiskt nog har jag börjat få massa symptom. Känns som jag likväl kan få ett positivt besked imorgon, eller den vanliga käftsmällen.
    Kul att se dig! Du får gärna titta in ibland så vi inte glömmer bort dig. När är det beräknat? 

• Odetta
    Irma skrev 2010-10-31 12:25:10 följande:
    Odd: v:26 redan. wow Underbart att ni bivit så väl omhändertagna. Låter precis som ett sånt omhändertagande alla i våran sits skulle behöva.

Med mig är det ok. Gravid igen. Fick brunrosa flytningar förra helgen. Var på VUL förra måndagen, jag tyckte inte det såg bra ut. Läkaren tyckte det kunde se bra ut, tyckte inte vi skulle kasta in handuken än, det var slutet av v6 då. Nytt VUL imorgon. Ironiskt nog har jag börjat få massa symptom. Känns som jag likväl kan få ett positivt besked imorgon, eller den vanliga käftsmällen.
    Kul att se dig! Du får gärna titta in ibland så vi inte glömmer bort dig. När är det beräknat? 
    Det är ju så frustrerande när man inte vet hur det står till. *kram* Men tills motsatsen är bevisad: GRATTIS VÄNNEN!!!!

Vet du, jag har blött vid 2 tillfällen denna graviditet...v6 och v8 (tror jag det var) och här var det bra. Skriver mycket i en tråd för oss som är gravida efter mf/ma och där är det flera som blött hit och dit...en tjej hade blod och bruna flytningar varje dag i över 2 månader, en annan lite ibland både lite och forsande...och där mår dem små också bra. Vad jag vill säga är att jag veeeeeet hur jävla svårt det är, men ge inte upp! Symptom är bra

Jag är beräknad till den 8/2-11, men vi får se när igångsättningen blir...troligtvis i slutet på januari Jag längtar så efter vår "lillebror", dels att få honom ut i säkerheten bort från min knasiga kropp och dels att kunna njuta av livet igen utan konstant oro...

Vilken tid har du ditt vul i morgon? Ska hålla tummarna för dig då!

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mula69

Kunde inte hålla mig utan måste kolla till er igenSkrattande. Tycker så mycket om den här tråden även om jag önskar att jag skulle slippa vara här (läs inga missfall). Jag tror ni förstår vad jag menar.

Irma97; åh, vad jag håller tummarna för dig imorgon. Låter ju jättebra med alla symptom.

Ja, vi lägger ner nu. Har gjort 11 provrörsbefruktningar och nu pallar jag inte mer. Vi  har ju en adopterad son och hoppas få en möjlighet att adoptera ett syskon. Hade hoppats på att få bära en liten bäbis i magen också men så blir det inte tyvärr. Bara att inse det. Är dock jättetacksam för det jag har och för möjligheten vi ändå har med adoption.

Odd; låter ju fantastisk med din lill* i mgaen. Klart det kommer att gå hela vägen nu!

• Irma

Har varit igång som bara den idag. Storhandlat, tvättat, städat och gjort lasagne (till min mans glädje). Allt för att slippa tänka. kl 16 imorgon har jag tid för VUL. Nervöst...

Mula: Ja någon gång måste det ju ta stopp. Ta hand om er och lycka till med adoptionen! *stor kram*

Hur är det med alla en söndagskväll som denna då?

*vinkar till alla* 

• Bling1975

Mula, jag önskar dig massor med lycka till med adoptionen. Ibland är det rätt att gå vidare och det är underbart när det finns alternativ. Ni vet ju redan vilket underbart sätt till barn adoption är så det kommer säkert att bli toppen. Och tills dess får ni njuta av er lilla son.

Irma, jag håller tummar och tår för dig och liten imorgon!

Stitch längtar efter Lilo
  • Irma

hej tjejer!

Det gick bra idag Vi såg ett hjärta slå och HCG hade stigit som det skulle. Nytt VUL om en vecka. Hoppas trenden fortsätter. Trenden med bruna och rosa flytningar är tydligen här för att stanna. Får väl försöka se dom som en obehaglig medresenär på den här resan. 

• icka76

Irma: Har följt din nya graviditet men har inte vågat gratta innan men nu vågar jag göra det, GRATTIS!!!! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gången. Går du kvar hos Dr M?

Bling: Vilka underbara nyheter: Mina tummar är knutna även för er

• qatteriin

Irma: Vad härligt att det såg bra ut!! :D

Själv fick jag idag ett brev från SU om att allt är normalt med oss, och att de "inte har något mer att erbjuda" just nu. Jag är så tacksam för att kromosomanalysema såg normala ut! Men lite frustrerande är det förstås att de inte hittat nån riktig orsak till varför det blivit som det blivit. Inte för att jag är förvånad... :P
    Doktorn tipsade om att man kunde kontakta Leif Blomqvist i Borås om man ville vara med i hans forskningsprojekt. Är det nån mening med att kontakta honom tycker ni? Är det nån av er som är med i hans studie?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14