• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Daniela01
    Irma skrev 2010-11-01 18:41:24 följande:
    hej tjejer!

Det gick bra idag Vi såg ett hjärta slå och HCG hade stigit som det skulle. Nytt VUL om en vecka. Hoppas trenden fortsätter. Trenden med bruna och rosa flytningar är tydligen här för att stanna. Får väl försöka se dom som en obehaglig medresenär på den här resan. 
    åh vad skönt att det såg bra ut :) Måste kännas som en stor sten föll från hjärtat. Det kommer att gå jättebra!!
  • Daniela01
    qatteriin skrev 2010-11-01 19:23:26 följande:
    Irma: Vad härligt att det såg bra ut!! :D

Själv fick jag idag ett brev från SU om att allt är normalt med oss, och att de "inte har något mer att erbjuda" just nu. Jag är så tacksam för att kromosomanalysema såg normala ut! Men lite frustrerande är det förstås att de inte hittat nån riktig orsak till varför det blivit som det blivit. Inte för att jag är förvånad... :P
    Doktorn tipsade om att man kunde kontakta Leif Blomqvist i Borås om man ville vara med i hans forskningsprojekt. Är det nån mening med att kontakta honom tycker ni? Är det nån av er som är med i hans studie?
    min kompis var nära att vara med i hans studie, men sen så blev hon gravid, så därefter kunde hon inte. Men hon rekommenderade verkligen Leif Blomqvist! hon sa att han var jättetrevlig och kunnig.
    Så jag ringde, eftersom jag oxå ville vara med, men så blev jag gravid innan jag fick träffa honom, så jag avbokade det mötet. Sen så var jag tyvärr tvungen att bryta gravidationen. Men nu funderar jag på att ta kontakt med honom igen :)
  • Mula69

Irma; härliga nyheter! Starka tummar här för att det ska gå fortsatt bra.

Ego; jag mår bättre idag. Ledsen och lite bitter javisst, men ändå redo att möta världen igen. Jag tycker fortfarande synd om mig själv.., men har istället börjat se fram emot ytterligare en liten individ att hämta bortom molnen. Det här med att vänta med hjärtat är inte så dumt det heller...Skrattande Om inte annat så kan man ju dricka champagne för att fira att man väntar barn..Flört

• Humlan2011

Kan tipsa omTrombyl, ett blodförtunnande medel som hjälper bebben på vägen när det är dags att knyta ihop med mammans blod. Minsta lilla propp så är det kört för det lilla hjärtat. Fick själv 3 missfall i vecka 5-7, men denna gången har det gått vägen. Kanske tack vare de små pillerna.... :)

• Odetta
    Irma skrev 2010-11-01 18:41:24 följande:
    hej tjejer!

Det gick bra idag Vi såg ett hjärta slå och HCG hade stigit som det skulle. Nytt VUL om en vecka. Hoppas trenden fortsätter. Trenden med bruna och rosa flytningar är tydligen här för att stanna. Får väl försöka se dom som en obehaglig medresenär på den här resan. 
    Åh, jag VISSTE det!!! Det kommer gå bra den här gången vännen, det bara ska göra det! (och visst äter du också T och så? Det gör ju att man blir mer lättblödande, det kanske kan vara en orsak)

*bamsekram och grattis till lyckat vul*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • BettanB

Irma: Underbart! Grattis!

Mula. *stor-varm-kram*

Humlan: tack för tipset, men det flesta av oss är nog way beyond enbart ASA.

qatteriin: Ptja.. Han sägs vara en underbar människa och duktig läkare, men behandlar ju enbart med ASA och TLC. Kanske kan funka för dig iofs, men å andra sidan kan du ju lika gärna testa ASA på egen hand (och inte riskera att hamna i hans kontrollgrupp som får placebo).

Härligt Odd!! Vi är väl lite lika i tid du och jag (har bf 12/2)? Håller just i detta nu på och kollar upp om jag kan få löfte om att bli igångsatt om jag går över. Några dagar gör väl inget, men jag skulle vilja ha ett löfte på att de inte låter mig gå över tiden mer än MAX en vecka och då i så fall har ordentlig koll med ctg. Är livrädd för att moderkakan skall lägga av enär jag slutar med innohep i v.37. Dr LM förespråkar ju täta kontroller och att man sätts igång i tid så..

*vinkar-frenetiskt* Nu skall jag duscha; skall bli skönt efter ett hårt BodyPumppass.

Sorg i BettanMansion.
  • Odetta
    BettanB skrev 2010-11-01 20:31:28 följande:
    Irma: Underbart! Grattis!

Mula. *stor-varm-kram*

Humlan: tack för tipset, men det flesta av oss är nog way beyond enbart ASA.

qatteriin: Ptja.. Han sägs vara en underbar människa och duktig läkare, men behandlar ju enbart med ASA och TLC. Kanske kan funka för dig iofs, men å andra sidan kan du ju lika gärna testa ASA på egen hand (och inte riskera att hamna i hans kontrollgrupp som får placebo).

Härligt Odd!! Vi är väl lite lika i tid du och jag (har bf 12/2)? Håller just i detta nu på och kollar upp om jag kan få löfte om att bli igångsatt om jag går över. Några dagar gör väl inget, men jag skulle vilja ha ett löfte på att de inte låter mig gå över tiden mer än MAX en vecka och då i så fall har ordentlig koll med ctg. Är livrädd för att moderkakan skall lägga av enär jag slutar med innohep i v.37. Dr LM förespråkar ju täta kontroller och att man sätts igång i tid så..

*vinkar-frenetiskt* Nu skall jag duscha; skall bli skönt efter ett hårt BodyPumppass.
    Japp, vi ligger jättelika Hur mår du då? Hur mår magen? Vet ni vad ni väntar för sorts filur?

Vet du, med din historik så tycker jag gott att du kan KRÄVA att bli igångsatt. Jag skulle göra det utan att tveka och till och med se om jag kunde få det _senast_ på bf. Jag var jätte noga med att poängtera min oro och att jag absolut under inga omständigheter vill gå över tiden när vi väntade lilleman och fick det godkännt.

Enda grejjen de kan säga som motargument är om din kropp inte är mogen, för då blir en igångsättning lite jobbigare. Men då ska du kräva täta kontroller, typ varannan dag! Jag är helt med i hur du tänker och får du igångsättning beviljat och har frågor så fråga på, jag har blivit igångsatt 2 av mina 4 fullgågna graviditeter och kommer bli det nu också

*kram*
  • Odetta

Mula:

Jag tänker på dig! Usch, kan tänka mig att det känns tungt att ta beslutet om att lägga ner nu, men jag förstår dig också...ni har verkligen kämpat så in i bängen! Eran kamp för att få en bebis går inte att jämföra med min kamp om mina töser, men jag förstår så väl känslan av att orken tar slut. Man når en punkt då man tyvärr måste inse läget, acceptera det och sedan göra det bästa utav det.

Jag önskar er all lycka med en till framtida adoption! Ni kommer få den bästaste lilla ungen i världen som gör er familj hel, det är jag säker på!

*stora stora varma kramar*

• BettanB

Odd: Jo, jag tänker lite i de banorna. Nu har jag fått remiss till aurora iaf, så får jag se vad det blir med resten. Skulle ta det med bm nästa besök och ev får jag då remiss från deras läkare. Ska bara höra med dr LM vad han tycker först också.

Med mig och magen är det bara bra. det knallar på och vi mår toppen. Nyper mig i armen flera gånger om dagen...

Sorg i BettanMansion.
  • qatteriin
    BettanB: Som jag trodde då, tack för infon! :) Ja ASA vill jag ju köra med oavsett (har ni hört om studien förresten som visade på en minskad risk för tjocktarmscancer om man äter en låg dos ASA under lång tid?). Och TLC får jag vad jag behöver av ändå. Så då vore det ju dumt att hamna i kontrollgruppen. :P
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14