• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB
    Barytan skrev 2010-10-27 19:29:11 följande:
    Är det någon som vet en läkare i Stockholmstrakten som skriver ut pred och fragmin? Min läkare vill bara ge trombyl, vilket inte hjälpte förra gången
    Kolla in strandkliniken (heter det väl?).
    Sorg i BettanMansion.
  • sushikatten
    BettanB skrev 2010-10-27 05:35:57 följande:
    Sushikatten: Attans, ser nu att jag skrev fel. Är hur rörig som helst i skallen just nu. Menar naturligtvis: Trmbyl från strax innan äl och innohep + pred från äl. Sorry! Skäms
    Bra att du gör uppehåll med pred om ni tar paus; hade inte tagit något annat än levaxin under en ev paus om jag var du. Och Dostonex då kanske, den har jag ju inte koll på alls.
    Tack Bettan! Jag funderar på paus från IVF men vi kommer att köra på hemmafronten och då kan vi väl köra på med  medicinerna. Jag har inte tid hos läkaren förrän 3 dec och får nog beställa en tel tid förstår jag nu. Hur länge kan man köra på med pred? Kan man köra några månader i sträck? Förstår om man kör på längre perioder skulle man väl ta D- vitamin om jag minns rätt.
    Irma skrev 2010-10-27 18:14:02 följande:
    mojutten: Låter som jag ska ta och dö Men ja, hoppas vi alla härinne får behålla en graviditet!

Ja irma97 håller med dig! det skulle vara väldigt skönt att få behålla en grav. Vi får inte ge upp!

Mojjutten: Äggkvalitén är bra men det vill inte fästa och det är då jag misstänker att det är immunologiska faktorer.

• Mula69

Sushikatten; jag håller mina tummar för dig.

Ego: jag har idag på rd 16 testat negativt. Är så ledsen för det då detta var sista försöket för oss. Har dock fortfarande inte fått min mens vilket kliniken tycker är märkligt så dom tror ev. att jag är en låghormonare. Ska därför testa igen på fredag. Jag vet inte vad jag ska tro... sååå less på detta.Gråter

• sushikatten
    Mula69 skrev 2010-10-27 20:53:10 följande:
    Sushikatten; jag håller mina tummar för dig.

Ego: jag har idag på rd 16 testat negativt. Är så ledsen för det då detta var sista försöket för oss. Har dock fortfarande inte fått min mens vilket kliniken tycker är märkligt så dom tror ev. att jag är en låghormonare. Ska därför testa igen på fredag. Jag vet inte vad jag ska tro... sååå less på detta.Gråter

Förstår att du är ledsen! Man bryts ner lite i taget och det tar långt tid att bygga upp sig igen. Vi får hoppas att du är en låghormonare. Hoppet är det sista som överger en. Varför är det sista gången? Har inte varit och läst din profil. Min man hade bestämt att det var sista gången för oss denna gången men jag har övertalat honom att göra ytterliggare ett försök till. Han kan inte tänka sig ÄD! Så vi tar en liten paus från IVF och kör kanske sista gången i januari. Fyller nu 42 i dec och det är verkligen sista chansen när det gäller ivf. Tänker på dig och ger massor av styrkekramar. Det behöver vi kämpare här!
  • Mula69
    sushikatten skrev 2010-10-27 21:01:28 följande:
    Förstår att du är ledsen! Man bryts ner lite i taget och det tar långt tid att bygga upp sig igen. Vi får hoppas att du är en låghormonare. Hoppet är det sista som överger en. Varför är det sista gången? Har inte varit och läst din profil. Min man hade bestämt att det var sista gången för oss denna gången men jag har övertalat honom att göra ytterliggare ett försök till. Han kan inte tänka sig ÄD! Så vi tar en liten paus från IVF och kör kanske sista gången i januari. Fyller nu 42 i dec och det är verkligen sista chansen när det gäller ivf. Tänker på dig och ger massor av styrkekramar. Det behöver vi kämpare här!
    Tack. Vi har gjort 11 provrörsbefruktningar och nu orkar jag inte mer. Fyller också 42 år i januari så jag vet inte ens om någon skulle ta emot oss längre. Vi hade bestämt innan att det  här skulle bli den sista oavsett resultat.. Jag som så gärna ville få bära en liten i magen.Gråter
  • BettanB

sushikatten: Vore jag du skulle jag nog ta en liten paus med pred vid ev mens fram tills nästa äl. Jag tar alltid extra kalcium + Dvitamin då jag tar pred och det är naturligtvis extra viktigt om man tar pred under en längre period.

Mula: Ledsamt är vad det är. Håller tummarna stenhårt för att du är låghormonare och får se utdelning snart. Hoppashoppashoppas....

Sorg i BettanMansion.
  • sushikatten

Mulan: Beklagar verklligen och det är alltid tungt när man väl kommer dit ! Läste din profil och såg att ni har en son och vad underbart. Förstår längtan efter eget biologiskt att få ha en graviditet. härligt ändå att ni har en hemma. Min man säger att det är försent att adpotera för oss nu och vi kommer att bli totalt barnlösa. Man ska aldrig jämföra men det är viktigt att man hittar det som gör att livet blir lättare och ni har en pärla hemma. Näää jag är nog för sentimental nu vid mens och miis vid ivf. Förlåt! håller tummarna !

• Mula69
    sushikatten skrev 2010-10-27 21:27:48 följande:
    Mulan: Beklagar verklligen och det är alltid tungt när man väl kommer dit ! Läste din profil och såg att ni har en son och vad underbart. Förstår längtan efter eget biologiskt att få ha en graviditet. härligt ändå att ni har en hemma. Min man säger att det är försent att adpotera för oss nu och vi kommer att bli totalt barnlösa. Man ska aldrig jämföra men det är viktigt att man hittar det som gör att livet blir lättare och ni har en pärla hemma. Näää jag är nog för sentimental nu vid mens och miis vid ivf. Förlåt! håller tummarna !
    Sushikatten; du har så rätt, han är min gåva, men det gör ont ändå. Jag läste några kloka rader som låter ungefär så här: Sorgen över att inte kunna få biologiska barn kan leva parallellt med glädjen över att kunna få barn på annat sätt (läs adoption).

Jag som har adopterat kan verkligen intyga att det är så. Min sorg idag består inte över att jag inte kommer bli mamma för det är jag redan utan över det biologiska barnet som aldrig blev. Och det gör jätteont.
  • Barytan
    BettanB skrev 2010-10-27 20:38:12 följande:
    Kolla in strandkliniken (heter det väl?).
    Tack, jag kollade deras hemsida och ska ringa dem imorgon.
  • mojutten

Oj hoppsan det lät ju sisådär men ni förstår vad jag menar

Jag håller mina tummar Mula. Jag förstår att det kan kännas sorgligt om man aldrig får uppleva en graviditet och ett biologiskt barn det är något som jag funderar på en del .

Sushikatten, jag kan inte tänka mig hur det känns att vara i din situation . Känner du överhuvudtaget att du kan se dig själv som lycklig även om ni förblir barnlösa. Det funderar jag på titt som tätt om hur vi tar oss vidare om det aldrig blir så att vi blir föräldrar

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14