• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • grisolle

Hej på er,

Här har det äntligen hänt lite, efter att jag satte sambon på att ringa och tjata har vi nu fått en återbudstid redan nu på onsdag! Sköterskan skulle se till att läkaren då hade läst in sig på våra provsvar (som tydligen legat klara ett tag men de fick inte boka in oss på besök innan läkaren gett klartecken...). Skönt med lite initiativ från sköterskorna ibland! Så nu hoppas jag bara att de säger något vettigt, antingen att vi har något som går att behandla eller låter oss prova Fragmin/trombyl/Progesteron/Prednisolon (någon eller några) ändå.

Vad tror ni mest på att tjata sig till? Vilken taktik ska man ha? Jag tänker att Trombyl behövs inte (funkar ju med Albyl minor) men däremot Progesteron, Fragmin och/eller Prednisolon? Jag kan ifs få tag på Prednosolon ändå via en bekant men det kan ju vara bra att fråga läkaren vad han tror om att ta det (även om han vägrar skriva ut det...)

Jag ska se till att få med mig provsvaren så kanske ni kloka här kan hjälpa till att tolka svaren om vi inte får tillräckligt med svar från läkaren.

Passar på att gratulera till er som fått plus och/eller positiva vul!

• Vilja våga kunna

Jaha blöder rätt mycket idag. Tar ett grav.test på måndag, brukar "bli av" med hormonerna rätt fort.

Vad ska man säga; Jippi, nu får vi utredning.?   

Hoppas bara man slipper vänta ett halv år på nästa grav.  

• Mula69

Icka; ta för info. Ska börja direkt idag.
    Vilja; nej! Inte så. Jag håller tummarna för att det funkar ändå.

Ego; jag var på VUL idag och dom tror omslag vilken dag som helst vilket innebär FET i början av nästa vecka. Låter helt knäppt kanske men jag är väldigt förväntansfull... och lite nervös också!Skrattande

• BettanB

Vilja: Skräp också. men hoppet är det sista som dör..

grisolle: då skulle jag lagt krutet på fragmin eller innohep. ASA fixar du ju lätt själv, pred går alltid att få tag på OM ni vill testa det och progesteron tvivlar jag ärligt talat lite på om det gör så stor skillnad. Skönt att ha om man ändå får det, men måste man välja så är fragmin/innohep ett säkrare kort. tror att det hjälper betydligt fler .

Mula: Hoppas på det bästa.

Sorg i BettanMansion.
  • Irma

Icka: Klart man inte har tid att hänga här när man har en underbar liten dotter Vi försöker bli gravida. Tar trombyl, fragmin och prednisolon denna gången.

Vilja våga kunna: Nej, fasen också  

Mula: Dags å knipa en tumme för dig snart då!

Grisolle: Vad skönt att det händer något! Barnmorskorna på repro är faktiskt bra. Alltid lika trevliga och mjuka fast man ringer och telefonterroriserar dom.

• icka76

Irma: Håller mina tummar hårt för dig. Är medicineringen ny eller hade du den förra gången oxå?

Grisolle: Bra att ni fått tid, hoppas du slipper tjata till dig medicinen.

Mula: Håller mina tummar även för dig ja börja du med trombylen nu.

Vilja: Skit om det är ett nytt mf. Hoppas ni isåfall får tid snabbt för utredning.

• Mula69

Tack för tummar! Har testat med ÄL-sticka ikväll och inget omslag så blir sannolikt det imorgon eller på söndag. FET på tisdag eller onsdag. Spännande!

• Irma

Icka: Prednisolon är nytt för denna gången. Tack för tummhållning, känns som man behöver alla tummar i världen!

Mula: Spännande!

Sitter på balkongen och surfar. Känns nästan lite som sommar Bortsett dom gula, röda och oranga löven då...

*vinkar till alla* 

• grisolle

Bettan; Tack, ska nog satsa på att tjata mig till Innohep/fragmin om det inte visar några fel! Allra helst vill man ju att de hittar något litet fel som är lätt att åtgärda men som läkaren sa så visar utredningen inget fel i 95% av fallen (kan ju ifs bero på att de inte testar så mycket i Sverige...)

Irma; Ja, barnmorskorna är bra, nästan synd att man måsta ha kontakt med läkarna :)

icka; Grattis till liten, förstår att du inte hänger här så ofta längre... Det är så skönt att ibland få lite solskenshistorier av gamla rävar - de flesta som är aktiva här går ju igenom det just nu och man behöver tänka på framtiden ibland för att orka!

Härlig höstdag har det varit här idag, passade på att vinterbona balkongen - lite roligare att göra det i sol än i regn...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14