• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Daniela01

Mojutten: Hur funkar ASA och fragmin?

• Annica P

Bling: jag är så ledsen för er skull, vilka kämpar ni är!

"Väntar" på att blodet ska komma (4:e MA). Kanske tar det tid och jag undrar hur Försäkringskassan ställer sig till fortsatt sjukskrivning, ska ha ny läkarkontakt till veckan. Är sjukskriven pga högriskgraviditet, men det hjälpte inte och kortisonet är utfasat (mådde inte bra av det). Någon som har erfarenhet? Det brukar komma ut i v 9-10, men det kan ju ta längre tid också. Tycker det är svårt att veta vad jag ska skriva på pappret till FK för att motivera ordentligt, har varit sjukskriven i tre veckor nu.

Kramar till alla!

• Bling1975

NinniNinna, min man fick testikelcancer efter vårt 4:e IVF återförande och andra missfall och blev efter operationen helt steril, spermieproduktionen var redan så påverkad av cancern innan operationen att inget kunde lämnas till frysen. Vi hade därför bara 3 embryon (nu två) kvar innan vi måste gå över till donation. När man inte hittade något på de svenska utredningarna så bestämde vi oss för att gå vidare då vill ge de här tre den bästa chans de kan få att bli ett barn.

Stitch längtar efter Lilo
  • NinniNinna

Bling: ja, då förstår jag verkligen ert val. Vilken historia ni har, ni måste verkligen kämpa mot mycket. Allt man säger nu låter fjuttigt, men jag önskar er all lycka till vid nästa behandling!

Mojutten: för min del behöver du inte be om ursäkt för dig fundering. Jag tyckte nästan det var värre de första gångerna jag försökte bli gravid efter missfallen. När det gått nästan ett år, så hoppades jag inte lika mycket mer och då blev det inte lika svårt att få mens varje gång. Inte lika höga förhoppningar och stora besvikelser utan då infaller mer en konstant oro (det bästa sättet att förklara det).
    Jag undrar lite varför er läkare rekomenderar IVF? Det jag har fått höra är att vi kan göra det, men det minskar i stort sätt inte mf-risken iaf. Jobbigt att de säger så olika hela tiden!

Bettan: hur är det med dig?

• mojutten

Bling, tack för påminnelsen om er historia. vi får verkligen hoppas att ett era pyren vill stanna nästa gång.

Ninni, skönt att du iaf inte tar illa upp. Jag hoppas ingen annan gör det heller. Min läkare menar inte alls att ivf minskar mf-risken utan bara att det kan vara värt det om det tar långtid att bli gravid eftersom vi med dessa problem kan behöva genomgå ett antal graviditeter innan vi hittar en behandling och om det då tar ett år mellan varje graviditet så kanske vi hinner bli för gamla

Annika, det är blodförtunnande som ges för att förhindra microblodproppar som kan stöta bort embryot

Jag undrar också hur det är med dig Bettan, det var längesedan du tittade in. Jag hoppas verkligen allt är bra

• BettanB

Hej, alla. Har varit ute och snurrat i några dagar och inte kunnat skriva.
    Allt är väl med mig och jag ser fram emot rul på torsdag ( !!).

Bling: SÅ ledsen att det inte blev något plus den här gången. Jag har tittat in som hastigast med mobilen (och kasst nät) medan jag var borta för att kolla hur det gick för dig. Nu skall jag mobilisera all kraft i tummarna till ert nästa försök.

Hur är det med er andra? Hänt något speciellt här?

Sorg i BettanMansion.
  • grisolle

Hej, sitter också på mobilt och skriver bara kort nu. Mensen kom igår för mig också... Känner med er mojutten och Bling! Nu ska ja på allvar kolla upp immunförsvaret eftersom jag starkt misstänker att det är orsaken. Skriver kanske mer ikväll när jag är hemma.

• jazzy

hoppas jag hittat till rätt tråd, eller så har jag redan skrivit här...minns inteObestämd

ännu en liten Fragmin/Trombyl bebis har sett dagens ljus, iofs för ett par veckor sen. Love kom med planerat snitt 15 juli.  Så det finns hopp. Jag håller tummar o tår för alla er som fortfarande kämpar.  Ge inte upp...

kramar från mig 

4 barnsmamma <3
  • BettanB

Grattis, Jazzy.
    Du stod visst inte med som gravid i behandlingslistan, men uppdatera gärna ändå.

Överlag vore det VÄLDIGT bra om alla uppdaterade det som behövs i behandlingslistan; den känns inte helt up to date... *host*

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14