• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Soa123

Tack snälla Bling för svaret. Ojoj det låter jättedyrt.. hoppas han säger att jag bara behöver prednisolon osv för det har jag redan fått utskrivet här, men antar att det inte är bra att ta innan jag åker dit så inte provsvaren blir fel?
    Det är så upplyftande ändå att se om alla här som lyckas efter att de fått behandling, det ger en hopp. Jag hoppas verkligen det går vägen för dig snart också!!

• Irma

Bling: har ni lagt 190 000 allt som allt med resor och hotellräkningar inräknat? eller handlingar och prover bara i den summan? 

• Bling1975

Det är faktiska resekostnaderna för flyg och hotell medräknat men inte fickpengar, mat, lokala transporter, parkering etc.

I Aten var vi tex tvugna att stanna minst 2 nätter per besök, men pga av flygpriserna olika dagar valde vi att stanna längre några av resorna. Något som verkligen tillkommer för oss är arbetsfrånvaro då både jag och min man är egna företagare, jobbar vi inte fakturerar vi inte tiden och då får vi mycket mindre pengar att betala ut lön för.

Stitch längtar efter Lilo
  • Irma

Bling: Oki. tack. bra att veta. vi har besparingar. men samtidigt är vi sugna på att köpa hus. Så att något vi kan styra över faktiskt går vidare här i livet. ett steg vidare var att gifta oss. 

• NinniNinna

Hej alla!

Niini: välkommen hit. Du och jag tycks vara i lite samma situation. Jag har haft mitt tredje ma och står nu intför en utredning. Vad tråkigt att ditt förhållande tagit slut.

Bettan: RUL nästa vecka!?! Känns som det gått hur fort som helst! ...men kan tänka mig att det inte alltid känns så för dig.

Ego: nu har vi varit på ett samtal inför utredningen. Det tycks som att de ska kolla det vanliga, dvs: kromosomer, immunologiska orsaker, prov kring ämnesomsättningen och många prov kring blodets koaguleringsförmåga. Det blir ingen röntgen av livmodern, iaf inte i det här skedet. Läkaren gjorde klart att det, precis som jag trott, är stor risk att de inte hittar någon orsak till mina ma. Hon tror inte på progesteron, utan det jag tror att jag kan vänta mig är blodförtunnande medicinering. Vad tror ni om detta? Vad ha era läkare gett för orsaker till att skriva ut progesteron? Hon verkade väldigt säker på att det inte funkade, men jag vet ju att det finns läkare som har helt andra åsikter.

• Bling1975

Testade minus nu på morgonen. Så ledsen, trodde verkligen att det hade fungerat den här gången. Gråter

Stitch längtar efter Lilo
  • Daniela01

Bettan B: När skall man börja med ASA (trombyl etc), innohep/fragmin, progesteron och/eller kortison? Jag går hos en gyn.läkare och hon skrev ut progesteron vid förra graviditeten (som tyvärr avslutades i v.18), kan hon skriva ut det andra oxå? 

Niini: Jättetråkigt att förhållandet har tagit slut Rynkar på näsan Hur mår du?

NinniNinna: Jag läste om din fråga om progresteron till Ego. Min gyn.läkare skrev ut progresteron efter 2mf och 1ma. Jag hade då aldrig gått till henne tidigare, och hon sa att det är mkt möjligt att det beror på det. I kroatien (som min släkt kommer ifrån) är det väldigt vanligt att man skriver ut progresteron, gärna en tid innan grav. oxå. Gyn.läkaren som jag nu går till är inte svensk (iran) och även där brukar de skriva ut progresteron vid graviditet (berättade hon).

Bling1975: Vem vet, det kanske blir plus imon? hoppas hoppas

• mojutten

Bling, ge inte upp. Det kan mycket väl vara för tidigt. Jag fortsätter hålla tummarna.

Ninni, min BM tror inte heller på progesteron men hon menar på att det inte skadar så hon skrev ut det iallafall. Hennes åsikt baserar sig på de många fall där de gjort ivf och sen inte gett progesteron och det fungerat ändå. Jag tror att blodförtunnande har en större effekt, så det är jättebra om du får det.

• mammasgullar
    Daniela01 skrev 2010-09-02 08:37:21 följande:
    Bettan B: När skall man börja med ASA (trombyl etc), innohep/fragmin, progesteron och/eller kortison? Jag går hos en gyn.läkare och hon skrev ut progesteron vid förra graviditeten (som tyvärr avslutades i v.18), kan hon skriva ut det andra oxå? 

Niini: Jättetråkigt att förhållandet har tagit slut Rynkar på näsan Hur mår du?

NinniNinna: Jag läste om din fråga om progresteron till Ego. Min gyn.läkare skrev ut progresteron efter 2mf och 1ma. Jag hade då aldrig gått till henne tidigare, och hon sa att det är mkt möjligt att det beror på det. I kroatien (som min släkt kommer ifrån) är det väldigt vanligt att man skriver ut progresteron, gärna en tid innan grav. oxå. Gyn.läkaren som jag nu går till är inte svensk (iran) och även där brukar de skriva ut progresteron vid graviditet (berättade hon).

Bling1975: Vem vet, det kanske blir plus imon? hoppas hoppas
    Delvis känns det som att det kanske är därför jag fick missfall, jag menar, de sägs ju att det finns en mening med allt, och efter att ha verkligen upptäckt hur mannen jag tänkte dela mitt liv verkligen var, så känns de på sätt å vis som en lättnad att jag inte har barn med honom, då det försvårar saker så enormt, men det är självklart väldigt tråkigt att förhållandet tagit slut för jag älskar ju mannen, men det är ingen jag kan leva mitt liv med, eller vill utsätta mitt barn för. Av olika anledningar.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14