• jazzy

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Folsyra är en vattenlöslig vitamin, så det är ingen fara!!

3 barnsmamma
  • jazzy
    fru fräken skrev 2010-05-12 20:29:35 följande:
    Hej allihopa!Hoppas det är ok att jag hoppar in här...Jag har haft 3 mf/ma och påbörjade i början av året våran utredning pga detta. Var till läkaren förra tisdagen och blev insatt på Trombyl pga lätt förhöjda prover. Skulle höra av mig i början av denna vecka (för att följa äl kommande månad) då mensen skulle ha kommit i helgen, men det gjorde den inte.... testade positivt på grav test istället :). Men jag är så orolig att jag började äta medicinen för sent. Nu känns det som om jag bara väntar på mf/ma. Känns tråkigt då man egentligen borde känna sig glad och lycklig, för jag är ju gravid!!! Läkaren pratade om att jag ska in på koll nästa vecka då jag är i slutet av v6 och om det ser bra ut då så ska jag även sättas in på Fragmin injektioner. Ni som har använt denna behandling, finns det risker för fostret/barnet? Finns det bra resultat av detta när det handlar om att behålla fostret/barnet?
    Jag fick både Trombyl o fragmin när jag väntade Måns. Han är en frisk o glad liten kille på 2.5 år . Fick samma behandling nu oxå (är i v 30), hitills så har det gått bra*peppar peppar*. O enl FVP så mår denna lille kille bra.

Lycka till o grattis!
    3 barnsmamma
  • jazzy

hoppas jag hittat till rätt tråd, eller så har jag redan skrivit här...minns inteObestämd

ännu en liten Fragmin/Trombyl bebis har sett dagens ljus, iofs för ett par veckor sen. Love kom med planerat snitt 15 juli.  Så det finns hopp. Jag håller tummar o tår för alla er som fortfarande kämpar.  Ge inte upp...

kramar från mig 

4 barnsmamma <3
  • jazzy
    BettanB skrev 2010-09-06 19:33:45 följande:
    Grattis, Jazzy.
    Du stod visst inte med som gravid i behandlingslistan, men uppdatera gärna ändå.

Överlag vore det VÄLDIGT bra om alla uppdaterade det som behövs i behandlingslistan; den känns inte helt up to date... *host*
    stod iaf med förut när jag väntade Måns..men kasnke har ramlat bort...
    4 barnsmamma <3
  • jazzy

Trombyl är ett s.k. blodförtunnande medel, som minskar risken för blodproppsbildning genom att förhindra att blodplättar klumpar ihop sig.

4 barnsmamma <3
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14