30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Stramalj, skönt att B är ok! Hoppas B slipper få så svåra besvär som S har haft. Vilken superirriterande läkare…
På vår akut har de en sån sköterska. Jag tror hon är anställdes för att effektivt och snabbt avvisa folk som de inte vill ha där. Samma sköterska har slängt ut mig från akuten två gånger för samma problem.
Jag får ont i ena handen ibland, fruktansvärda smärtor och kan inte använda handen och har då sökt till akuten med det. En gång på KS, innan vi flyttade, och två gånger här.
Den här syster Eva skickar de fram då. Hon förklarar att det sitter svårt sjuka människor i väntrummet och att min hand är en struntsak, att de ändå inte kan göra något och att hon själv gillar homeopatisk läkekonst, fast det får hon ju inte säga. Två gånger har hon hållit samma tal, med cirka ett år emellan.
Ok, det är kanske en struntsak eftersom det går över efter ett par dagar, men har man så ont att man gråter så tycker jag att man ska ta det på allvar. Jag grät inte under någon förlossning, fast då hade jag ju lustgas.
G är rolig. Igår när vi hade ätit middag tittade han ut och konstaterade att det var mörkt.
-Nu är det natt här i köket! Nu ska vi sova! och så la han sig med huvudet i mitt knä, fortfarande vid matbordet. Efter ungefär 20 sekunder hoppade han upp igen:
-Nu är det morgon, nu ska vi äta frukost! Jag vill ha jögutt!
Det ville han verkligen, på riktigt - så han toppade middagen med en tallrik yoghurt!