• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia: Med Ida somnade jag också. Tror det berodde både mest påutmattning (hade kräkts och haft värkar hela natten). Med Ville var jag vaken hela tiden och helt utan smärtlindring. Inte ens lustgas så man var med på ett helt annat sätt

Har pratata med mamsen nu. Tydligen var hennes tarmar infekterade så de fick tömma den (no details). Nu får hon ligga kvar med dränage över helgen och har jätteont. Ska upp och hälsa på i eftermiddag och sen iväg på tjejkväll. Ska bli skönt att få träffa henne så kan jag kanske koppla av lite ikväll!

Kram på er allihopa och ha en skön helg!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

chiqita: Hihi, där har du det ju på papper! Vilka fina magar!

Barbabok: Fy vad mycket skit du får stå ut med! Och vilken tur att det gick bra och att inte J slog gjorde sig illa!

Ego: Är så himla trött. Ville hostar något enormt och kräktes i sängen (pga hostan) och på golvet i natt. Ida snarkar ju massor pga mandlarna så henne hör man in till vårt sovrum också så det blir dåligt med sömn.

Apropå mamma så hälsade jag på henne i ca 10 minuter i fredags. Hon var jätteblek och kunde nästan inte prata. Igår pratade jag med henne i telefon, mycket piggare. Skönt tänkte jag, nu vänder det. Så ringde jag sjukhuset idag, då lät hon jättetrött, hade jätteont och har förmodligen även fått lunginflammation. Ringde nyss, inget svar. Blir orolig... Har fått två påsar blod..

Suck, jag orkar liksom inte med såna motgångar när jag inte får sova... Har barnvakt nu och försökt att plugga. Går inget vidare...

Förlåt, vilket tråkigt inlägg detta blev. Nu ska jag rycka upp mig och plugga en stund till innan jag hämtar barnen. ha en bra söndag!

• IdaVi

Tack alla söta!

Cilla: Brukar på något sätt lyckas hålla mig ganska pigg på tåget upp. Hem är det värre, då finns risk att jag somnar

chiqita: Syns inget alls! Mamma berättade att när hon var ung och väntade mig, visslade några killar i en bil när de körde förbi henne. Hon var höggravid då, men det syntes inte heller bakifrån. Men de slutade vissla när de kört förbi henne och sett stora magen!

asap: Då var det säkert henne de tänkte på, och inte någon avlägsen släkting!     

Nu ska jag slappa i soffan. Det lär behövas inför den kommande veckan. Kolla mitt "schema":

Måndag: Arlanda, Tisdag: Föreningsmöte dagis, Onsdag: Tjänstgöring, Torsdag: Arlanda, Söndag: Inlämningsuppgift universitetet.

Så jag har inga problem med min fritid. Den finns inte!   

• IdaVi

Såg att inget var bokat fredag och lördag. Det måste jag ändra på!! *ironisk*

• IdaVi
    Älgen: Tack, känns skönt att höra! Kram på dig!

Näpp, dags att sova. 05.20 är det dags att vakna imorgon. Natti natti! 
  • IdaVi

Gullet: Grattis till ett litet syskon! Och vad kul att se dig här igen! Hur mår du?
    Apropå ståbräda eller syskonvagn så skaffade vi en syskonvagn. Men Ida var ju bara 2 år då. Nu vill hon inte gärna sitta i vagnen längre (och inte lillebror heller ;)) så vi kommer sälja syskonvagnen och ev. skaffa en bräda istället.

Billabong: Tack! Hon blir nog kvar till helgen iaf pga infektionen och får penicillin via dropp och ganska mycket smärtstillande. Jag tänker hälsa på henne idag, har inte träffat henne sedan i fredags :( Så jag hoppar över föreningsmötet på dagis för att hinna träffa henne. Den här veckan är ju som sagt hysterisk och nästa vecka är inte bättre med tjänsteresor i 3 dagar.. Bah!

Chiqita: Vad jobbigt med hyresgästen. Jag skulle nog ligga lågt ett tag till tror jag...

• IdaVi
    Gullet: Glömde ju skriva det, jag är gamla Lena 74 och vi har ju träffats på Kulturhuset för typ 100 år sedan!
    Har ni tagit reda på vad det är för liten krabat i magen, eller vill ni att det ska komma som en surprise?!

Cilla: Hur söta är dom inte?!!

Tessan: Usch vad drygt med tandläkaren! Hoppas sonens provsvar får ett bra resultat.

Zenobia: Hoppas ni kryar på er snart och att du får en liten kvickis nu!
    Jo, det känns skönt att det blir operation. Hoppas den blir snart. Ska ringa och säga att vi gärna tar återbud också, så kanske det går ännu fortare. Vore ju smidigt om op kunde bli när maken ändå är hemma och föräldraledig med lillebror.

Vad är det man tror att han har för allergi med tanke på utslagen? Ville får ju en massa utslag i ansiktet. Kommer och går, men är aldrig helt bra. Han har även en del eksem på kroppen. Vi ska få göra mer utredningar kring detta. Lapptesten visade lite på vete och havre (om jag minns rätt)
  • IdaVi
    Zenobia: Ok, har man tur så blir det kanske klart med op ganska snart då! Kan ju alltid hoppas!
    Vi kör med både Miniderm och Kortison. Det kommer och går. Men utslagen i ansiktet är mer som prickar, inte eksem. Och han fick en jättestark reaktion när vi hade ätit pasta med ostsås (parmesan blanda annat). Flammande röd i ansiktet och på händerna (som han hade ätit spaghettin med).
    Tomater får han prickar av också...

Kasperina: De vet ännu inte vad han är allergisk mot, men är nästan helt säkra på att det är någon allergi iaf.  Det är både eksem och utslag som Ville har och de kommer och går, men försvinner aldrig helt. Ibland ser han ut som värsta tonåringen i ansiktet!

Ego: Nu ska jag till mamma på sjukhuset. Hoppar över föreningsmötet på dagis, det är viktigare att få träffa mamma.

Ha en bra kväll allihopa!
  • IdaVi

Joo, ALLA män är korkade!! Hehe, nävars!!

Kasper: Vad härligt med ökade symptom. Eller också inte när du styr porslinsratt!!

• IdaVi

Pysslig: Vad duktig du är med fotoböcker! Vi har inte framkallat ett enda foto sedan Idas 6 månaders dag! Känner mig som en dålig mamma! Förstår bara inte hur man ska få tid över?! Men snart så!!

chiqita: Visst drömmer man konstiga drömmar som gravid!!??
    Jag hade också bestämt mig för att inte se moderkakan när Ida skulle födas. Men sen kändes det ändå helt naturligt på något sätt och jag brydde mig faktiskt inte så mycket alls. Men man ska ju göra som man själv vill!
    Där ser man, hyresgästen kommer tillbaka!

Ja, ni gott folk... Det här med förhållanden är inte det lättaste. Man önskar ju att det fanns en instruktionsbok. Och som Älgen säger, inte konstigt att skilsmässor inträffar under småbarnsåren... Det ÄR inte lätt att både vårda sitt förhållande och att ta hand om sina barn och sig själv.

Ego: Mamma är kvar på sjukhuset. De får inte ordning på hennes infektion. Febern går upp och ner och lunginflammationen vill inte ge med sig. Hon har väldigt ont och mår illa. Får morfin och mår illa... Blir kvar på sjukhuset några dagar till.
    Känns inte kul alls när man tänker på att Ida ska opereras snart... men det är ju iofs en helt annan operation, men ändå!

Skönt med fredag iaf och helvetesveckan är nästan över. Ska bara få iväg inlämningsuppgiften till universitetet...

Ha det bra allihopa! Kram på er!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8