• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

emmli: Jaa, det är verkligen skit och bajs!

hormon: Läskigt med mardröm, men skönt med buffande mage.

Lite ego: Nu har vi fått sova i 3 hela nätter! Vet inte vad som hänt. Från att Ville har varit skrikandes halva nätterna och skrikit så fort man lagt honom i sängen även på dagtid, somnar han numera direkt, utan protester och sover HELA natten. Är dock väldigt medveten om att det kan vara övergående. Men så nice att få sova! Känner mig som en människa igen!     

Nu hungrar jag snart ihjäl. Bäst jag äter medan Ville sover. 
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Apropå att prata så får man ju akta sig lite för vad man säger för de tar ju efter precis allting. Ida säger ju "fanan" titt som tätt och igår frågade hon mig om jag höll på att bli galen. För så brukar jag säga när tålamodet tryter

Har bokat hotell i Paris nu. Så underbart att ha något att se fram emot. Visst ser det mysigt ut?! http://www.hotelmoulin.com/nindex_eng.htm

• IdaVi

Vi åker 26-29 april och firar min födelsedage där nere (inte mycket att fira, men ändå). Var i Paris med mamma och syrrorna under den jävliga sprayperioden då jag fick ta nässpray 4 ggr/dygn för att nedreglera kroppen. Mobillarmet började tjuta på flyget när de precis sagt åt alla att stänga av mobilerna
    Blir skönt att åka utan IVF i tankarna

Jag får meddela hur det var sen, det är ju ett tag kvar.

Sniff sniff. Dags för blöjbyte...      

• IdaVi
    Evasha: Du ska alltid vara värst! Såg härligt ut. Två helt olika semestrar. Men vi åker utan barnen. Om 2 år när jag fyller år (27 tror jag det blir då) åker vi med barnen till något varmt land. Men det är lååångt kvar dit
    Och vi har renoverat, byggt till och byggt garage sen vi köpte huset. Nu tänker jag f-n i mig lägga pengarna på roligare saker! så det så!   
  • IdaVi
    hormon: Är lite avis på att du har en förlossning framför dig. När Ida föddes körde jag stenhårt med EDA men då avtog allt värkarbete. Det gjorde det iofs med Ville också trots att jag inte tog någon sorts smärtlindring (om inte Panodil räknas). Lustgas har aldrig funkat. Med Ida mådde jag för illa och med Ville blev jag förbannad på slangjäveln som lossnade när jag hysteriskt andades i munstycket. För övrigt går det inte att andas lugnt när man öppnas från 5-6 cm till 10 på typ 3 minuter
    Skulle jag bli gravid igen kör jag nog samma som med Ville tror jag. Och utan lustgashelvetet!

Norrland: Jag skulle nog inte ha köpt syskonvagn om jag varit i dina skor. Nu gjorde vi det men Ida var ju bara 2 år då. Nu går hon mycket mer och vill ofta inte sitta i vagnen alls så vi funderar på att skaffa platta. Men frågan är om det funkar när det är snö?! Någon som vet???

Har tyvärr ingen koll på hotell i NYC. Bodde ju i NJ själv och det tog bara 50 min med tåg. Skulle jag bo där skulle jag också rösta på Midtown iaf. Och om några år åker jag nog dit med någon kompis. Iaf drömmer jag om det. Men först Paris!

Nu är det snart dags att hämta storasyster. Ville ligger i vagnen och sover, slutkörd efter sång och rytmik på förmiddagen. Huset är städat och luktar gott. Det är fredag. Kan inte bli mycket bättre!

Ha en trevlig helg allihopa!       
  • IdaVi
    Lycklig: Vi har ju städhjälp. Harkel harkel... Hoppas det lugnar sig för er snart! Kram!

Hormon: De stack hål på fosterhinnorna och sen gick det fort kan jag lova, lite för fort för jag fick typ panik. Synd bara att kroppen inte klarar det helt själv, utan att det alltid måste till något hjälpmedel (värkstimulerande, hjälpa livmodern att dra ihop sig osv).
    Definitivt en förlossning till utan smärtlindring om jag fick välja igen. Man är väl sjuk i huvudet!
    Apropå feber så fick jag också feber under förlossningen och hade grönt fostervatten (som började läcka 2 dagar före Ida föddes). 

Barbabra:Jag hade också kass bloddepå (tror jag det kallas) med Ville. Det kollade de aldrig med Ida om jag minns rätt, men förmodligen hade jag lågt då också med tanke på mitt blodvärde efter förlossningen (73)

Assar: Då struntar vi nog i brädan. Brukar ju gå lite i skogen osv och här är det backigt till tusen.. Kanske till våren, men då är ju Ida 3,5 år och båda går på dagis

emmli: Här har vi inte det "problemet" med att storasyster är för snäll direkt... Låter nice i mina öron. Men ovanligt!     

Nu har vi ätit krabba, havskräftor och färska räkor med vitt vin till. Känner mig lite lullig efter 2 glas. Är ganska billig i drift nu för tiden!     

• IdaVi

Hinner inte läsa ifatt insåg jag när jag såg hur många sidor jag ligger efter

Hoppas alla mår bra iaf och grattis till Lady W med lyckat RUL och till en liten lillasyster!

Nu tömmer VIlle skötväskan inkl. våtservetterna, båda har precis bajsat och Ida har skrikit hela vägen från Söderköping pga magont. Vi tog en utflykt för att mata änder och äta på bageri. Inga änder i sikte och sedan fick Ida jätteont i magen så det var bara att packa ihop och åka hem. Så kan det gå! Får sluta slarva med mjölken till damen i fråga... 

Ha det bra i adventsmyset!  

• IdaVi

Apropå livförsäkringar och annat otäckt som kan ske så har vi diskuterat det här med vår Paris-resa i vår. Tänk OM planet störtar eller något händer med oss (mig och maken, vi åker ju utan barnen). Då har vi två olika faddrar till barnen. Känns eg. inte rätt att dela dom när de är vana att vara tillsammans. Usch, känns inte bra att ens tänka tanken....
    Och det som hände Istapp är ju så himla läskigt och sorgligt så jag blir helt kall i kroppen när jag tänker på det   Hoppas hon mår så bra hon kan!

Barba: RUL tar ju minst halva dagen iaf! Suck för dessa chefer! Min nya skulle ju ha ringt i tisdags förra veckan men svarade i ett mail att han aldrig uppfattadde att vi hade bestämt det. Då hade han mailat mig på måndagen och frågat om jag kunde mellan 9-9.30 på tisdagen. Jag svarade att det passade bra den tiden. Men tydligen var det inte bestämt?! Då skrev jag på eftermiddagen att jag kunde resten av veckan men har ännu inte fått ett svar. har mailat igen.
    Är så rädd för att bli "glömd" eftersom jag blev det när jag kom tillbaka efter ledigheten med Ida.. Och nu när alla sitter på Arlanda utom jag också...

Nu hänger Ville i byxbenen. Får kika in senare i veckan. Sköt om er allihopa!      

• IdaVi

Assar: Då minns du väldigt bra  Jag jobbar på Swedavia (f.d Luftfartsverket) och huvudkontoret finns ju i Norrköping där jag bor. Och jag har även 8-9 kollegor här i stan, men alla i mitt team, inkl. chefen jobbar på Arlanda. Jag kommer nog känna mig mer off än vanligt och måste nog boka in minst en dag/vecka på Arlanda för att känna mig som en i teamet.
    Och nu får jag lite dåliga vibbar när jag inte ens får nån respons från honom.

Fio: En grön lastbil - perfekt ju!

Nu ska jag packa ihop oss för färd in mot city och fika med min gamla bästis. Ville är jättesnorig och har hostat massor i natt... Gäsp! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8