Lycklig: Vi har ju städhjälp. Harkel harkel... Hoppas det lugnar sig för er snart! Kram!
Hormon: De stack hål på fosterhinnorna och sen gick det fort kan jag lova, lite för fort för jag fick typ panik. Synd bara att kroppen inte klarar det helt själv, utan att det alltid måste till något hjälpmedel (värkstimulerande, hjälpa livmodern att dra ihop sig osv).
Definitivt en förlossning till utan smärtlindring om jag fick välja igen. Man är väl sjuk i huvudet!
Apropå feber så fick jag också feber under förlossningen och hade grönt fostervatten (som började läcka 2 dagar före Ida föddes).
Barbabra:Jag hade också kass bloddepå (tror jag det kallas) med Ville. Det kollade de aldrig med Ida om jag minns rätt, men förmodligen hade jag lågt då också med tanke på mitt blodvärde efter förlossningen (73)
Assar: Då struntar vi nog i brädan. Brukar ju gå lite i skogen osv och här är det backigt till tusen.. Kanske till våren, men då är ju Ida 3,5 år och båda går på dagis
emmli: Här har vi inte det "problemet" med att storasyster är för snäll direkt... Låter nice i mina öron. Men ovanligt!
Nu har vi ätit krabba, havskräftor och färska räkor med vitt vin till. Känner mig lite lullig efter 2 glas. Är ganska billig i drift nu för tiden!