• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

hormon: Glömde svara... Jobbigt att du inte mår bra. Jag tycker själv att kolsyrat smakar bättre när jag inte är sugen på vätska av olika anledningar (t.ex baksmälla *hihi*). Har du testat att smaksätta med lite citron eller något som gör det hela lite friskare/fräschare?
    Hoppas det vänder snart! Kram! 
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    hormon: Då låter det som naturligt är bäst för din del. Iofs tycker jag inte de där smaksättningarna är så goda till Soda Streamer. De blir ofta för konstgjorda på något sätt

Nu är 1-årskontrollen avklarad. 79,5 cm lång och 10090 g tung. Vuxit 2 cm men inte ökat i vikt. Förmodligen för att han varit sjuk och inte ätit ordentligt.
    Lungor/luftrör och öron var ok, halsen röd och irriterad. Plus att han har blåsor runt munnen (något som tydligen går nu( och förmodligen har han haft i munnen också. Kanske därför han varit så ledsen. Och hörntänder uppe och nere på det. 
    Nästa besök 24/4-12!!  

Nu ska jag dricka lite te. Halsen mår inte bra alls! Elände!   
  • IdaVi
    hormon: Trist med blöjfria dagen som uteblev. Hoppas det löser sig ändå!

juni: Frustrerande! Hoppas du hinner plugga lite ändå!

Nu ska jag slänga mig i sängen med bokcirkelns bok som ska vara utläst nästa vecka. Jag tycker den är skittråkig och blir bara irriterad så jag funderar på att inte läsa ut den. Så får man väl också göra i en bokcirkel va?!    
  • IdaVi

Psst. Har förresten fått eksem på händerna. Fick det bekräftat på BVC idag och jag har haft det i flera år men det har blivit värre. Så "tyvärr" kan jag inte diska (iaf inte utan gummihandskar *urk*). Synd va!?
    Nu blir det kortison och bomullhandskar i sängen. Sexy!  

• IdaVi

Assar: Vad härligt med ett lyckat dop och en glad tjej!

juni: Ville skulle nog ha vägt lite mer om han inte varit sjuk. Men han kommer nog bli ganska lång och smal, iaf om han kommer brås på oss

cissi: Hahaha! Har också en ingenjör här hemma, men jag är ganska säker på att han skulle dra en lång harrang om hur det funkar. Men jag är ganska säker på att han kommer bolla över frågorna om hur barn blir till osv till mig!

Anna: Då tycker jag du ska undvika sushi. Det gör jag ändå, iaf så länge den inte är vegetarisk! Hoppas du mår bättre snart!

Zenobia: Låter onekligen som ni har haft det väldigt rörigt ett tag. Hoppas det blir bättre snart!

Boken heter "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap" och består bara av en massa brevväxlingar mellan olika människor. Jag hänger aldrig med på vem som skriver till vem och tycker den är lite töntig på något sätt. Trodde den skulle vara lite mer som "Stekta gröna tomater". Eller att den skulle vara lite mer "djup" iom att den handlar om hur folk upplevde ransoneringar, ockupation osv under andra världskriget. Men de andra säger att de tycker den är bra så det kanske bara är så att den inte "passar" mig

• IdaVi
    Barb: Med hormoner som far omkring i kroppen så gör man inte alltid som man "borde". Jag var också upp och ner i humöret och det gick ju ut över maken. För att inte tala om alla mina hormonbehandlingar. Puh, ett under att man är gift fortfarande!
    Hoppas du hade det skönt på resan ändå!

Ego: I april blir det Paris! Jippie!    
  • IdaVi
    Fisk: Det har du rätt i!  

juni: Hoppas alla barnen sover sött och snällt i natt. Vi har haft 3 normala nätter nu och jag börjar känna mig som människa igen! 

Apropå städning så var det ju en sån där öm punkt här hemma så till slut bestämde vi oss för att köra på RUT. Det har det varit värt so far och vi kan lägga energin på andra saker.. 
  • IdaVi
    Pysslig: Joo, bettskena är nog strået vassare då det gäller erotikdödare i sängen!

Fisken: Hoppas det går bra idag!

juni: Grattis till stora killen!    
  • IdaVi

Vadå raka benen?! Hår värmer ju!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8