• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong: *viskar Älgen*
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    chiqita: Va, blev det ingen raketförlossning!? Hoppas att småmolandet innebär att något är på G!

Zenobia: Hoppas det gått bra idag!

Resande: Oj, kommer du ihåg datumet? Håller med om att tiden går fort!

Är extremt trött då Ville fått halsfluss och hostar så han kräks. Spydde ner hela sängen inkl. sig själv inatt. Snark!
  • IdaVi
    cilla: Tack! Usch, inte kul när de små är hängiga! Ville är i vanliga fall matglad och pigg, men nu är det bara gnälligt och ledset och ingen matlust. Hoppas G piggnar till snart också!

Firren:
    Mm, kruxet är att han kan ha haft halsfluss i flera veckor. Han har ju varit hängig sedan jag fick halsfluss för typ 4-5 veckor sedan! : -o Så synd om honom när han hostar så mycket.
    Jajaamen, tvångsmatning av Kåvepenin i 10 dagar. Jippie!

Barba: Oj då! Hoppas det går bra!
  • IdaVi
    Firren: Ingen aning! De ville ju inte ens ta halsprov först förrän jag nämnde att jag hade halsfluss för några veckor sedan

Barba:  Vadå, det är ju vår nu så du kan köra barbent!
  • IdaVi
    Barba: Javisst, så gick jag alltid omkring som gravid! (och nu får de pryda sluta läsa: Alltid bra att vädra fladdermusen! )
  • IdaVi
    Resande: Ida får såna där utbrott varje dag, mer eller mindre. Inte roligt alls, men vad ska man göra?! VIssa dagar har man bara inget tålamod och känner sig allt annat än "pedagogisk" när man ska ta deras utbrott. Hoppas ni får en mysig eftermiddag/kväll istället!

Nån som sett till chiqita idag?

Sitter på tåget och täckningen är sisådär... Ska resa imorgon också och två dagar nästa vecka. Men då tänkte jag, om det går, försöka lyxa till det med en hotellövernattning för att slippa gå upp i ottan två dagar i rad
  • IdaVi

Jaha, där var chiqita! Hej på dig du! Trodde du låg och sniffade bebis!

• IdaVi
    Piggley: Terroristbarm! Hahaha!

chiqita: Vadå, sitter du inte med pc:n i knät när du har gäster?

Tuffar fram med tidigt tåg. F-n tror jag börjar vänja mig att gå upp tidigt. Det kan ju aldrig vara bra?!!
  • IdaVi
    Pysslig: Båda våra barn har fått feber vid tandsprickning. Inte någon hög, men runt 38 grader och snorigt och gnälligt.

chiqita: Oj, vad spännande! Låter som det är på G nu!
    Ha lite koll på om det är vattnet som sipprar. Det gjorde det ju för mig, började på söndagen och Ida föddes på tisdagen. På morgonen innan hon föddes kräktes jag massor och då forsade grönt fostervatten ut på golvet hemma. Jag fick senare också feber, så därför tycker jag du ska ha lite koll på om det är fostervatten eller inte. Men så länge det inte är missfärgat ska det inte vara någon fara. Lycka till! Kram!
  • IdaVi
    chiqita: Det sipprade lite hela tiden. Som att jag kissade på mig typ. Fick ha binda på mig.
    Med Ville kräktes jag bara 2 ggr och fick ingen feber, så det behöver ju inte bli likadant den här gången för dig heller. Hur känns det annars då?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8