• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Jättegrattis till lillebror Joel! Mys och njut av lyckoruset! {#emotions_dlg.flower}

Firren: Jag hade mindre eftervärkar med Ville. Men allt gick mycket smidigare och snabbare så jag tror kanske att min livmoder var "piggare" andra gången. Om det nu funkar så?

Älgen: Vilken härlig liten bit! Ida,3,5 år, väger 13 kg. Ville, 1,5 år, väger 11 kg. Hoppas att Ida biffar till sig lite nu när hon äter bättre efter operationen. Hon är i det tunnaste laget tycker jag, man ser revbenen både här och där. Ville däremot är lite mer rejäl

Kryper också tillbaka under stenen
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Kasperina: Grattis! Vad kul med en liten tjej!

Resande: Jag fick mens redan efter 3 månader med Ida (fast väldigt oregelbunden) och efter 6 månader med Ville om jag minns rätt. Fick mens trots att jag helammade! Hade gärna sluppit!

Hinner inte kommentera mer. Strul på jobbet, Arlanda igår var hemma 18.30 och iväg på årsmöte (försenad dit). Hemma igen kl. 20.30 - ställde mig och gjorde dillstuvad potatis. Ville vaknade 22 och vägrade somna om på 1,5 timme. Både barnen i sängen. Upp och iväg till dagis, tanka bilen, komma till jobbet och ha mobilen kvar hemma. Strul med produktionssättning. Måste handla på lunchen, både blöjor, vin och studentpresent. Plus hämta telefonen. Maken iväg med jobbet ikväll och jag måste packa allt själv. Imorgon kl. 07 bär det av till Göteborg på studentfirande. Stannar till fredag. Hemma igen på fredag kväll, packa om och så iväg till Bo på lantgård utanför Mariestad i 5 dagar. Och så hem på studentfirande nästa fredag.

Så frågan är varför jag loggar in här när jag är überstressad?!

Vink vink till allihopa!
  • IdaVi

Ett lass med styrkekramar till er som går på övertid! Hoppas bebbarna kikar ut snart!
    Har aldrig behövt uppleva hur det känns att gå över tiden, men jag kan bara tänka mig....

Och ett lass med midsommarkramar till resten av gänget. Hinner inte vara inne här speciellt mycket alls nu när man jobbar.

Ha en jätteskön midsommarvecka allihopa! {#emotions_dlg.flower} Skål

• IdaVi

Glömde ju skriva grattis till snuppis! {#emotions_dlg.flower}

Och hejar på Fiskynglet!

• IdaVi
    Firren: Stort grattis till en perfekt liten lillasyster! Kram på dig!

Zazz: Vad tråkigt!  Stor kram till dig!
  • IdaVi
    zazz: Vad skönt!

M73: Komsi komsi lilla bebben!

Trött efter en jobbig natt med vaken Ville. SItter på tåget till Arlanda nu. Kommer gå åt mycket kaffe nu!
  • IdaVi
    M73: Styrkekramar till dig! Du får ju verkligen valuta för graviditeten om man säger så Men jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att gå och vänta!

sarahkka: Usch, lät inget trevligt alls! Skönt att det fanns lite "husmorstips" som hjälpte.

Hoppas alla har haft en bra midsommar. Vi har firat med min släkt, dansat runt stången, ätit sill och druckit nubbe. Igår fyllde maken år och idag är vi bara slappa och fixar i trädgården lite.

Fick mens igår, 4 dagar för tidigt, jag som varit som en klocka sista tiden. Drog igång med (ursäkta detaljerna) blodiga klumpar och idag forsade det bokstavligen så det fick bli att tvätta morgonrocken och lite annat. Inget trevligt alls
    Men nu ska jag väcka barnen och så ska vi ge oss ut på en liten cykeltur.

Ha det bra så länge allihopa!         
  • IdaVi
    M73: Stort grattis till en liten lillasyster! Skönt att hon äntligen bestämde sig för att kika ut! Kram! {#emotions_dlg.flower}

Vink vink till alla andra! Går på en 6 veckor lång semester om sisådär 1,5 timme. Känns heeeelt OK!
  • IdaVi
    Galia: Intressant! Min ena syster har 3 tjejer. Andra syrran har en av varje och jag också. Svägerskorna har en resp. två tjejer. Mest tjejer i vår släkt helt enkelt.

Skulle jag (mot förmodan) bli spontant gravid skulle det inte förvåna mig om jag fick tvillingar. Min pappa var tvåäggstvilling, makens mamma är det också (inte för det spelar någon roll, mest ett konstigt sammanträffande). Ingen av syrrorna har lyckats producera tvillingar... Så, why not?!!
  • IdaVi

Tack förresten Galia. Ska bli väldigt skönt! Du då, vilar upp dig?!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8