• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren och Eshack: Nja, känns fånigt att kolla när det trots allt inte kommit mer blod och bebis sparkar ju. Ska dessutom på jobbresa idag som jag inte känner att jag kan hoppa över. (Ska hålla föreläsning så förstör ju hela det planerade passet om jag inte kommer). Är lite nojig men försöker intela mig att det säkert inte är ngt farligt. Är i v 23 (22+1) så vet inte om det är förlossningen man ska vända sig till? Var går gränsen för det?

asap: tack, ja de har ju lugnare dagar och eg. tror jag att kickandet är precis som vanligt men nojjar och överanalyserar. Var ju eg. inte så mkt blod. Är mer ovissheten vad det kom ifrån som stör mig. Drömmen var vidrig

chiquita: spännande, snart kommer han

Mosing: Kram!

• Galia

Tack ska ni ha för era sympatier. Blev lite uppjagad av det där blodet men det har inte kommit mer så jag ringer inte bm eller åker på ngn kontroll, i nuläget. Är säkert bara sköra slemhinnor. Snyter ju lite blod också pga. det så är väl extra känslig i slemhinnorna just nu Är inet förkyld men det täpper till lite grann över natten). Bebis sparkar ju då och då så jag har lugnat ner mig och tänker positivt. Är så skönt att jag kommit så långt att jag kan få direkt bevis på att h*n lever där inne. En blödning innan man känner rörelser är ju jobbigare på det sättet (plus att risken är större också ju tidigare det är. Kram till er, tack för att ni finns och man kan skriva av sig oron här.
    Är för övrigt imponderad av vilken koll ni verkar ha på hur mycekt ni blödde under förlossning (apropå blod )Själv har jag ingen som helst aning. Tycker att jag läst förlossningsjournalen (gick ju t.o.m. igenom den med bm dagen efter) men minns inget att det stor om det där

PW: Det gick bra igår. Var kul att hålla infon/föredraget och jag hade inte en tanke på bebis under den tiden så bara bra med distraktion. Lång dag dock, var ehmma efter 22...

asap: Mmmm, skum dröm. Läst ngn skvallerblaska nyligen

Mosing: Ja ni har väl ordnat med backup för T när det är dags! Utgår från att du har koll på läget Hoppas det drar igång snart, senast imorgon!

chiquita: Aj vad jobbigt. Hoppas att det drar igång för dig också alternativt slutar göra ont i onödan.

Kasper: Jippi att allt såg bra ut igår!!! Så skönt!!

• Galia

Älgen: Tack! Hoppas att livet som tvåbarnsmamma är fortsatt bra

Cilla: Ja jag har min förlossningsjournal utskriven och tycker att jag läste den så noga flera gånger men ska dubbelkolla för minns inget om det som sagt så var väl inget exceptionellt antagligen, men ändå

Ursäkta stavningen i mitt förra inlägg. Såg nu att jag bl.a. kastat om bokstäver hej vilt Skäms

• Galia

Kasperina: Åh, vad bra! Hurra!

chiquita: var inte så hård mot dig själv! Bara för att du fött barn förut så är det ju inte säkert att det blir likadant denna gång som flera vitnat om här i tråden så hur ska du kunna veta allt? Synd att du ska ha så ont när det inte ger något för processen mot lillebror på utsidan. Har man värkar så vill man ju att de ska leda till ngt

Firren: Var rädd om fogarna! D kommer inte lasta dig (minnas?) om du under en period nu inte leker med honom på det sätt du skulle vilja. Själv har jag fått ge upp pga mitt allmänt dåliga mående. Blir tyvärr mkt heja-på-från-håll för min del. Hans pappa och andra leker ju med honom så på det stora hela går det ingen nöd. Mer surt för mig som så gärna skulle vilja kunna orka leka...

Glassgrisen: Som jag skrev till Firren så blir det inte så mkt leka för mig heller och jag har lååångt kvar

Blomster: Hoppas att du slipper läsa om fler blödningar, även om jag inte ens visste att du läste här 

• Galia

chiquita: Går nog bra. Vem är barnvakt när ni är på förlossningen?

Glassgrisen: Ja jag mår ju lite sådär sen flera månader. Hade uppehåll med kräkningarna i ca tio dagar men har kräkts igen nu och mått lite kymigt. Inte kräkts varje dag men vid några tillfällen kanske varannan dag. Är väldigt trött när jag kommer hem från jobbet så går bättre på helgerna när jag inte tröttar ut mig med jobb utan kan lägga energin på V istället.

Älgen: Smart tänkt
    Så roligt att allt är bra med tvåbarnslivet

Ela: Ja det är bra att h*n ger sig til känna! Vad jobbigt att blöda så mkt, men det kanske blev så normalt att det inte skapade oro för dig?

Ego. Kom "äntligen" ihåg att göra bikarbonattestet i morse innan jag gick på toa första gången. Hände absolut ingenting, inte en tillstymmelse till pys eller bubblor, så enligt testet är det en tjej. Många säger ju att man mår sämre också när man väntar en flicka och det stämmer ju också in. Testet kan ha fel och att må sämre kan lika gärna ha att göra med att det är andra gången så jag lägger inte alltför stor vikt vid dessa myter, men ska bli kul att se om det stämmer. Fyra månader kvar till bf idag

• Galia

Mosing: komsi komsi nu lillasyster! Imorrn blir väl perfekt att tillbringa på bb när T ändå är med farmor och farfar Föds hon imorgon kommer hon ha det näst vanligaste födelsedagsdatumet också

Firren: Ja de har sina knep de små liven. Att skratta så härligt att mamman inte kan låta bli att leka trots onda fogar var lurigt av D 

Ela: Nä man vänjer sig nog inte, har du rätt i. Läskigt varje gång pch tröttsamt att blöda så i onödan   

• Galia

Mosing: KOMSI KOMSI LILLSYRRAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fy vad hemskt om det är som du misstänker, verkligen mardrömmen! Verkar ju onekligen märkligt att gå ut med hunden men inte ta med barnvagnen på samma gång eller att vara ute i trädgården utan barnet i vagn. Förstår att du funderar men just du ska nog undvika att prata med dem om det är så som du spekulerar i...det har du såklart räknat ut redan 
    Duktigt att städa hela huset. Hoppas det sätter igång damen där inne nu.

• Galia

Zenobia: Hade också tänkt föreslå det alternativet, men sen kom jag på att då borde väl föräldrarna vara på sjukhuset och inte jobba i trädgården. Ok att åka hem och gå ut med hunden (om man inte hittar hundvakt) men trädgården kan ju vänta så jag blev inte klokare av den tanken heller

• Galia

Zenobia: Njaaa...har lite svårt att få ihop spaning på Mosings grannar med mitt jobba, familjeliv och att jag bor på andra sidan stan... Tror du blandade ihop vems granne vi talar om va

asap: Ja förra gången tvättade hon bilen på sisådär bf+10? eller nåt

Barba: Hoppas du får svar på hur du ska göra med salvan. Hoppas även att rådgivningen leder till framsteg i förhållandet!

chiquita: det tär på en att ha ont och må dåligt. Inte konstigt att det känns jobbigt. Gnäll på bara! 
    Jag är på ett sätt också avis på de kvinnor som "aldrig mått så bra som när de var/är gravida". Å andra sidan är jag glad att jag ändå mår bäst när jag inte är gravid eftersom icke-gravid är det jag varit och kommer vara mest här i livet

Mosing: ja de behöver nog lite mer tid därinne dina bebbar. De har det för mysigt helt enkelt    

Ego. Ikväll var det dags för mammavattengympa. Sååå skönt. Har ju mått så dåligt att jag inte klarat att träna eller röra mig så mkt alls ens promenader eller så. Skönt att få träna i avlastande varmt vatten och avslappningen när man bara ligger och flyter runt i vattnet är oslagbar. Ska gå en gång i veckan nu fram till sommaren.

• Galia

Mosing: Usch vad fruktansvärt för dem! Skönt att hon tog det bra att du frågade. Är ju många som beskriver precis som det att det där att folk går över till andra sidan gatan när de möter en osv. för att de inte vågar fråa/prata är värst när man varit med om något jobbigt. Hon sa kanske inget, men vet de varför barnet dog så sent? Hemskt att sånt händer! Blir alldeles kall, så ledsamt
    Bf +9 nu då Har du bokat tid för igångsättning utifall att det skulle bli aktuellt?

Resande och Firren: Ja vattengympan var det bästa jag gjorde för mig själv förra gången så det var självklart att jag skulle göra det denna gång med. Kommer hinna med ferl gånger nu än senast då sommaruppehåll och sånt ställde till det för mig. Sista gången nu är 7 juni så blir ju inget sista 1,5 månaden men man får vara glad för det lilla. Hon som höll i passet var samma bm som sist så hon kände ju igen mig och var så nyfiken på hur det gått ("vad" jag fick), hur förra förlossningen var osv.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8