• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiq: aaahhhh....men så har han ju växt också sa du ju

Barba: Ja skumt att verkligen veta exakt. Du gick väl över rätt rejält förra gången med o nu kommer han plötsligt tidigare än bf. Omställning

• Galia

IdaVi: Skönt att op gick bra. Förstår att det var en anstängande och omtumlande vecka, inte minst känslomässigt vid op.

Cilla: Heja G!

• Galia

asap: Samma här, får värsta besvären när jag är gravid, men som bortblåst efter förlossningen och denna grav kom det tillbaka big time. Jag ligger dock bäst på höger - vänster gör mig illamående...skumt. Hoppas det går över för dig och att magmusklerna skärper till sig

Ego. Tillbaka fr MVC. Trycket 110/60 (lite lågt men ok), sf-mått 29 MEN hb låg lågt trots järninjektionen! Låg ju på 98 innan och nu tog hon två värden och tog snittvärde vilket gav 99. Det förklarar ju att jag inte tycker mig ha märkt ngn större skilllnad i mitt mående (tröttheten) men konstigt att injektionen inte gav mer effekt tycker jag. Hon skulle lägga lapp till läkaren, som är på plats imorgon, för ställningstagande hur man ska göra/gå vidare. För övr var det en annan bm än min vanliga eftersom "min" är på semester den här veckan. Denna kändes inte lika säker som min vanliga, men kanske bara ovanan (fr min sida då i förh till henne om ni förstår hur jag menar)

• Galia

Barba: Nä inte bra om du förlorar massa blod, men samtidigt är det ju inte långt kvar för dig. Sj har jag ju över två månader så måste få upp värdena. Kost är ju svårt. Bm idag sade att de sett hur mkt blodpudding man måste äta för att det ska motsvara en tablett typ (och varken du el jag äter ju ens blodpudding...). Jag mår  illa (ännu mer än jag redan gör) av järntabletter så jag ser inte det som ett alternativ. Hur funkar tabletter för dig?

• Galia
    asap skrev 2012-05-11 08:15:54 följande:

Chiqita - Vad är aksellmjn?
    Undrar detsamma

asap: Vad jag vet innebär syskonavdelning att det är barn  i flera/alla åldrar utan att alla där nödvändigtvis har syskon (och en del kan ju ha syskon men inte ri förskoleålder och då går de ju inte heller på avdelningen tillsammans).

Barba: vad snällt av dig att jobba ett par dagar till, men kanske är det lättare när du vet att sen sen ska du få ta det lugnt ett tag
    Angående genus på föris så kan du väl fråga allmänt hur de arbetar med det på Js föris. Vad jag känner till så är det inskrivet i läroplanen som förskolorna ska följa, så en helt berättigad fråga. Kan du ta upp det med rektor/förskolechef? Ställa frågan allmänt och sedan i efterföljande samtal ta upp vad du har observerat så år chefen ta med sig det och förhoppnignsvis tar de upp frågan vid framtida möten och planeringsdagar. Uppenbarligen behöver ju personelan påminnas om sitt ansvar i frågan.  
  • Galia

Pupetta: Välkommen! Jag har en son som blir 20 månader nu i veckan och vi väntar syskon i juli.
    I TS finns en länk till bf-lista där du kan skriva in dig och man får lite koll på när de andra i tråden ska ha (om de skrivit in sig vill säga). Säger som de andra att strunta i att läsa ikapp utan hoppa in där du är och så var med framåt. Vet inte när tråden började men är ju mkt som avhandlas som är heelt inaktuellt nu och dessutom så är det många som bytt namn pga hackningen så blir nog bara förvirrat för dig att lära dig hålla isär alla om du läser allt. Jag kände de flesta från andra 30+trådar innan och jag läste inte heller ikapp (möjligen ngn sida bakåt) utan hoppade in här när jag blev gravid med syskon och tog det därifrån.

Chiqita: Vilken raring!

Sarahkka: V är ju lite yngre än din A men känner igen det där med att han vill äta med våra bestick och gärna från vår tallrik när vi ätit klart. Han brukar få vår gaffel/sked/kniv och så hämtar vi ya bestick och fortsätter äta. Bara han äter så spelar det ju ingen roll om det är med stora eller små bestick och klart han vill ha/göra samma som vi andra.

Barba: Passa på att vila nu innan bebis kommer

Firren: Skönt att allt var lugnt. Lite tidigt för bebis att komma nu som du säger och en del som ska hinnas med innan; bröllop, konsert...

Ego. Pratade med bm igår ang. att mina järnvärden var på samma nu som innan injektionen och hon kunde se att läkaren skrivit att man ska vänta fyra veckor och sedan ta nya järnvärden. Bm trodde att det var för att det kan ta ett tag innan värdena går upp efter en sån injektion. Jag tyckte det lät märkligt för "alla" säger ju att man ska märka skillnad direkt och jag trodde värdena skulle skjuta i höjden direkt. Bm skulle kolla av med läkaren igen, så jag kanske får en förklaring, men tar gärna emot input om ngn har.

• Galia

Barba: Lycka till imorgon! Hoppas allt går så bra som det bara kan!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8