30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Apropå smärtor och liknande; har Fiji och Knase blivit bättre vg illamåendet?
I Malmö och Lund gör man två UL, runt v 20 och 32. Jag har mitt första (som eg är mitt tredje med KUB) i slutet av mars.
Apropå smärtor och liknande; har Fiji och Knase blivit bättre vg illamåendet?
Hoppar in och hurrar för en viss Kanin och en viss Fisk!!!! Jättegrattis till er båda!!!!
Snabbt inhopp som vanligt: Ni vet zebran från Diinglis, den finns som speldosa, och ligger i lillens spjälsäng bland några andra viktiga gosedjur. När han senast hade kräksjuka och spydde ner hela sängen tog darling ALLT i sängen och kastade in i en 90-graderstvätt. (Det enda som finns att göra då ju!) Sen spelade den inte längre ... förrän nyligen igen! Så kvaliteten verkar ju fantastisk.
Googlar man på Diinglis och zebra är översta träffen lite mer om just exakt samma zebra förresten: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:X4Oml1aWvSUJ:www.familjeliv.se/Forum-11-269/m41813355-8.html+diinglis+zebra&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se
Vad tråkigt att höra, Fisken!
Jag är nyfiken på alkoholtestet ni skriver om! Jag har bara blivit tillfrågad om jag dels före grav drack, dels nu dricker X antal glas t ex vin i veckan, och min bm (som inte känner mig alls!) visade tydligt hur besvärad hon var. Håller med Vi4 om att det inte borde vara så!! Det upplevde vi från socutredaren under adoptionsutredningen också, frågorna om alkoholvanor viftades liksom bort med ett "ni dricker väl måttligt va, det skriver jag". Ehh, javisst?!
Cissi, hej! Vi kan ta varann i hand här. Vår son (snart 2) är extremt utåtagerande och jag har börjat oroa mig för dagisstarten i höst ... Har ju inte mycket förtropende heller för personalen där pga alla supernannygrejer jag har sett, så vi får se ........... Kul är det iaf inte hemma heller när han slåss och rivs, stark är han också som bara den. Men han har faktiskt fått börja plocka upp sin mat själv när han har kastat ner tallriken på golvet ... Jag kan ju inte böja mig utan att må skitilla!
Och jag hade ju också en supersnabb förlossning, hann vara inne i 1 1/2 timme innan Lillknasan kom ut, typ tre timmar innan hon föddes satt jag och chattade på FL ... Sen ringde Serendipity och ville klocka mina värkar, så det gjorde hon på tel, hehe.
Fiji, grattis, vad kul! Vilken vecka är du i nu då? Vi är väl ungefär lika långt ... Jag var på RUL i fredags och allt såg fint ut förutom mina två små myom som teoretiskt sett skulle kunna stoppa flödet till (från?!) moderkakan, så jag får ett extra RUL i v 28, plus det vanliga i v 32. Är idag i v 19+1, så de flyttade fram mig några dagar där (fick en kort v 18, skönt!) trots bara en dags skillnad på bf -- 26 aug istället för 27. Jag glömde fråga om ifall jag möjligen teoretiskt ändå inte skulle kunna vara liiite längre gången (griper efter varje halmstrå här!) eftersom vi i vår släkt föder rätt små barn -- själv hoppas jag på att liten tittar ut redan i mitten av aug istället ...
Mår fortfarande gräääsligt illa och vågar inte längre hoppas på att bli av med det före förlossningen men har ju bra medicin som hjälper hyfsat (om än ej testad på gravida). Jo, liten knep så bra med benen på RUL, så det var svårt att se nåt ... men barnmorskan som tog över när läkaren gett upp lyckades mixtra till det lite i en konstig vinkel så att det skymtades tre små parallella streck (=blygdläpparna och klitoris ju, isf), Kanske en tjej då. Amanda har bestämt för länge sen att det är en Ida.
Jag har tre saker emot Ida (som i sig är ett supergulligt namn):
1. Två barn med långa, internationella namn på A ... då vill jag gärna matcha med ett tredje, inte minst för att trean inte ska känna sig "utanför" ...
2. Ida-Slida, hmmmm ...?
3. En av Amandas kompisar, som vi iofs nästan aldrig träffar men ändå, har en lillasyster som heter Ida.
Så jag vet inte. Har ni andra förslag?
Fio, tack för Alma-förslaget! Inte alls dumt, om det inte vore för att min kusins dotter heter det, och vi är rätt nära och ses ibland. Alice går tyvärr bort då Amanda heter det i andranamn, men Astrid är också ett förslag, även släktnamn. fast det uppfattas tydligen som oerhört märkligt i USA t ex.
Har ju en liten söt påfyllningshistoria efter kalaset där Amanda var mini-Pippi. Hennes far satt och frågade henne om maskeraden sen. När de av nån anledning hade sjungit Hellsingsången Annabell Olsson tillsammans ("hon är en förtrollad prinsessa från sagan, som råkat gå vilse och bor här hos oss"), så frågade hennes pappa (som hört mig ondgöra mig över alla prinsessor på maskeraden): "Var det några prinsessor på kalset förresten?" Amanda tänkte efter en stund och sa sen: "Neej! Det var det inte, pappa! Inga prinsessor!"
Undrar vad hon eg trodde att alla de andra tjejerna var?!
Sen frågade han: "Var det några andra föräldrar med där då?" och fick svaret efter viss betänketid: "Antagligen! Men pappa, jag tänkte faktiskt inte på det!"