30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ojojoj, vad ni skriver!! Hinner inte alls läsa ikapp, fullt upp är förnamnet när man är typ ensamstående med två kaosbarn ...
Fiji: Jag mår också illa som tusan, jag småäter hela tiden för att hålla det i schack och håller nåt slags diet på kolhydrater (20--25 mackor om dagen, pasta, ris, potatis) och godis, helst syrliga/sura sugtabletter. Plus någon mandarin eller apelsin eller något äpple. Dricker helst kolsyrat vatten, som jag aldrig gör annars. Det är en mardröm att behöva laga riktig mat åt ungarna två gånger om dagen!! Och den värsta lukt som finns just nu är vitlök och vitlöksandedräkt, uuurk.
Ikväll var iaf min akupunkturmamma här och gav mig nålar i armarna, som jag hoppas ska hjälpa så småningom. Vi ska ses en gång i veckan för en liten behandling. Orkar inte ha det som förra gången när jag mådde illa i stort sett genom hela graviditeten, men det var super att jobba då; kunde huka bakom min dator hela dagen, sova då och då -- och så hade jag ett spydike jag brukade stanna vid! (Ja, det är omöjligt att kräkas när man kör bil, jag försökte ändå! )
Pucha, jag bor ännu längre söderöver, åt Lundahållet, men jobbar i dina trakter. (Ehm, när jag nu jobbar, känns som om jag inte riktigt har gjort det sen våren 2006 innan jag blev gravid och sen försvann länge pga barnledigheter, men ett år hann jag faktiskt jobba mellan dottern och sonen, till i påskas.)