Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap skrev 2010-05-07 13:42:09 följande:
     milla - Jag såg det i tidningen i onsdags, det är ju toppen! I samma tidning stod det även att tv4 gör en tvserie i höst med Felix Herngren - "Felix stör en ingenjör", för att folk (framförallt ungdomar) ska få bättre koll på vad ingenjörer gör och vilja söka "våra" utbildningar.
    Ja, ni har också "Ny Teknik" hos er hör jag .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Labilina: {#lang_emotions_cry} *Kram* Jag blir så ledsen för er skull. {#lang_emotions_cry}
  • Milla C

Här är det definitivt storebror som är hårdhäntast. Ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till. Gabriel som har ääälskat sin lillebror. Nu händer det saker hela tiden. Igår tittade jag in i vardagsrummet och fick se Lucas ligga på mage och Gabriel trycka ner hans huvud i golvet upprepade gånger . Jag hojtade "Vad gör du!?!" varpå G tittar upp och säger "Såg du?" Sedan smilade han när jag tog med honom ut i köket för att berätta för maken vad han gjort, så då skickade (handgripligen eftersom han vägrar gå själv) maken upp honom på sitt rum.
    I morse sa Gabriel att han skulle vara snäll mot Lucas, och det har han faktiskt varit också. Iofs har G varit på förskolan 8.30-13.30, men ändå.

• Milla C

Tummar hålles här också juni!

• Milla C
    Mini: {#lang_emotions_flower} Lycka till du med idag {#lang_emotions_flower}
  • Milla C
    Lena: Det är helt "normaaaalt" att magen blir stor fortare andra gången. Magmusklerna har oftast inte fått tillbaka samma "spänst" som innan första graviditeten .
  • Milla C
    malin: Stackars E - och stackars dig som inte heller får sova.
    Hur går det för Thorsten för den delen? Är det DM nu? Här är maken på E-tuna Open denna vecka. Gick bra igår (vann), men sämre idag (hamnade som många andra ute på en åker).
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-05-13 09:14:37 följande:
    Milla, DM börjar idag - det har varit träning innan. Meeen, som jag tror jag skrev till dig, ser han inte att han kommer att kvalificera sig med ett klubbflyg i standardklassen Det är träning för WM för hans del.
    Jo, jag funderade en del på just det i det du skrev. Jag var t om tvungen att fråga maken om T hade bytt flygplan vad han visste . E-tuna är också träning för P`s del. SM börjar om en månad.

Emsters mamma: Grattis till ettåringen! Och visst är det häftigt vilka utvecklingssprång de kan ta ibland. Inte konstigt att hon blivit klängig och sover illa .
    Hoppas att sambon din blivit sjukskriven, och att han hittar ett drömjobb redan innan han säger upp sig .
  • Milla C
    Lena: Jag hade en klasskamrat vars två söner gick på en "I ur och skur"-förskola - och arbetade precis innan Lucas kom i en förskoleenhet som hade en av förskolorna enligt det konceptet. Det verkar som Emsters mamma redan sagt vara riktigt bra - om man är med på att barnen verkligen är ute i ur och skur.
    Föräldrakooperativ har jag bara personlig erfarenhet av ett - som personal. Det var tyvärr den förskolan som slutligen fick mig att söka högskoleingenjörsutbildningen, så det var som du kanske förstår inget höjdarställe. Men själva upplägget med att föräldrarana är mer delaktiga i driften samt att man drar ner på kostnader iom att föräldrar "hoppar in" som vikarier och städar (på en del ställen iaf) tycker jag är bra.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8