Inlägg från: Milla C
|
-
-
Eller deras män i det här fallet . Maken hälsar att det var roligt att kunna hjälpa till.Piggley Wink skrev 2010-05-24 09:11:19 följande:Milla: Tack för hållf-hjälpen igår! Vad gjorde man utan er underbara trådvänner?
-
Måste bara få dela med mig av min lille dammsugarpojke:
-
juni: Håller tummarna för att tentan går bra idag (och att uvi:n har lagt sig lika fort som mina brukar göra ).
Här hemma har vi nu bytt så att maken tar nätterna och jag morgonen - vilket betyder att jag får väcka honom när barnen vill något på nätterna, och sedan försöka övertala en trött och grinig Gabriel om att det verkligen är jag som ska gå upp med honom på morgonen. Men jag slipper iaf gå ur sängen på nätterna . -
Vi har haft samma problem här med bebisar med ett halvårs "förskjutning". Det finns ju nästan inga kläder som går att använda av det som Gabriel hade som liten. Nu är det bättre när man kommit till storlek 80, men förra året blev dyrt .M73 skrev 2010-05-28 09:08:16 följande:Grattis till Knase! Förra sommaren med T i magen körde jag med tältklänning, tunikor o leggings som kunde sitta nedhasade under magen utan att klämmas.. o när H föddes för sex år sedan var maj kanonvarm så hon hade knappt kläder på sig första månaden *s* (vilket ställde till en del trasel när T kom i slutet av oktober.. inga långärmade bodys o knappt några byxor *s* däermot gott om kortärmade sparkdressar som var super i värmen
Men du - inte har väl H hunnit bli sex år ? -
emsters mamma: Oj, vilken dag ni hade ! Hoppas att det hjälper med antibiotikan nu.
-
Lena: Vadå planera barnen till samma månad ? Gabriel är född elva dagar efter mig i månaden - vilket naturligtvis var heeelt planerat . Men mamma hade tydligen frågat min syster hur hon och jag kunde planera in våra barn så nära våra egna födelsedagar (syrrans dotter har födelsedag två dagar innan hon själv), så då fick nästa barn bli exakt sex månader ifrån min födesledag. Också heeelt planerat .
-
Ja, hoppas kan man ju .Ela skrev 2010-05-28 20:46:48 följande:Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med) - Hoppas ni på en kille nu då? - Nä, vi hoppas på en som sover ibland.
-
Lena: Aj! Stackars Ida !
Igår var mina svärföräldrar här. Svärfar ringde i förrgår eftermiddag och frågade vad de skulle köpa till Lucas, eftersom de köpt ganska dyra leksaker till Gabriel. Jag föreslog (lite på skämt) en Tripp Trapp-stol. I går ringde svärfar och frågade om vi ville ha en gul, grön eller naturfärgad . Så när de kom hade de en helt ny stol till Lucas med sig - och en grävskopa och ett modellflygplan till Gabriel. Trevligt med sådana presenter tycker jag . -
Gul .IdaVi skrev 2010-05-30 20:26:12 följande:Milla: Mm, det är bara att smörja trots vrålskriken Oj, vilket lyx! Vad blev det för färg på stolen då??