Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hemulen: Jag fick rinexin utskrivet när jag var gravid, det minskade svullnaden i slemhinnorna. Kanske vore ngt att prova så att eländet kan rinna ut? Funkade bra för mig, men det blev även mindre svullet i underlivet och då blev det torrt coh skavde så jag åt bara en kort period. 

• Gladhannapanna
    Upp i det blå skrev 2013-04-15 12:14:56 följande:
    Ska presentera mig lite kort.
    Kommer från kämpartråden. Blev snabbt och mycket oväntat (??) gravid i februari. Historien börjar förstås långt innan dess. I somras plussade jag och glädjen var stor men blandad med oro. Oron stämde. I v 19 konstaterades (efter 6veckor) en allvarlig kromosomavvikelse. I v 21 födde jag en liten underbar tjej. Tyvärr upptäcktes rester en dryg månad senare. 3 olika försök med piller för att få ut allt. Men ytterligare en månad senare blev det skrapning.
    Min kropp kändes helt tom efter detta. Så när mensen inte dök upp o min kropp visade konstiga symtom bestämde jag mig för att boka gyntid. För att kunna svara på frågan om jag var gravid tog jag ett test. Hoppsan att det var positivt.
    Var hos mvc förra veckan och är idag i v 10+2. Kub i slutet av april. Är så rädd och orolig över att nåt ska vara fel. Kändes först som att den här gången går det vägen. Men är jag otroligt nojig.

Därför har jag inte riktigt vågat mig hit än.
    Välkommen hit och hoppas att du kommer att få bra nyheter och uppleva en fin graviditet med en stjärnvinst på slutet!

• Gladhannapanna

En snabb presentation av mig:
    Halkade in i den allra första 30+-tråden hösten 2005. Har två tjejer födda november -06 och mars -09.
    Bor utanför gbg i ett hus,jobbar som socionom,  

• Gladhannapanna

På mitt "vanliga" jobb som socionom på en familljecentral hade jag faktiskt kontakt med några pappor som behövde prata av sig om känslorna kring graviditet, förlossning, föräldraskap! 

Bland annat var det en pappa som hade fått totalpanik när frun blev gravid andra gången pga en traumatisk första förlossning då han trodde att både mor och barn hade dött. Vi pratade bara en enda gång, men det han behövde var att få gråta och berätta om hur övergiven han hade varit då!

Hemulen: Så jättebra att du träffade någon som kunde ge dig precis de svar du behövde!!!!  

• Gladhannapanna

Grattis Kaz!

Kram Vi4! Blod och graviditet hör inte alls ihop!!!!
    Jag blödde också båda mina grav, andra gången trodde gyn att det var lite slemhinna som hamnat fel som kroppen ville göra sig av med.

Det är inte den tid du skulle haft mens om du inte varit gravid?

• Gladhannapanna
    Vi 4 skrev 2013-04-19 11:04:49 följande:
    Tack igen, de har säkert skrivit i min journal att det var en brun blödning, de är rätt noga. Med det och med att läsa när man ringer med. Plus att det är jättesvårt att få tid på gynakuten, så ringer jag nu får jag kanske tid på mån. Då blir det vanliga akuten och jag vet inte om jag orkar. Funderar på en strategi att försöka se detta som en sista avslutande "hej då blödning" med rester från de gamla färska blödningarna. Och försöka ha en mer positiv approach. Det har inte kommit mer utan är bara lite rester.. I helgen kommer nu min syster ner också och stannar lö lunch-sön em så det är skönt. Det gör att det känns mer uthärdligt.

Uppi, hoppas att det blir trevligt ändå och möjlighet till avkoppling med. Reser du med någon som vet att du är gravid så du kan anpassa takten lite? Och jag tror du har rätt om att min kropp signalerar starkt nu. Syrran har sagt att jag bara ska ligga i soffan/sängen när hon kommer. Fast jag har inte sagt något om blödningarna till henne. Tyvärr är även hon rökare så jag kommer få svårt att stå ut med lukten, men det är det värt
    Jag hoppas fö att du har trevligare saker att tänka på på din resa än på mig
    Nu bestämmer jag att du ska slippa se mer blod i trosorna förrän det är dags för teckensblödning när bebisen ska komma ut!!!! *bestämd*

Njut du av att syrran tar hela ansvaret, om hon är mest med E och du vilar så slipper du ju värsta lukten. Kan du tala om för henne att du är extra doftkänslig och att just röklukt är det svåraste att stå ut med? Då kanske hon kan vara noga med att bara röka ute och att tvätta händer, ha på ytterkläder när hon röker så att tröja mm inte tar lika mkt lukt. 

• Gladhannapanna

Kaz: kämpigt att få krystvärkar för tidigt, men skönt att du slapp spricka och blodförlust! Grattis igen!

Vi4: skönt med goa kollegor och gulleE!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8