Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Uppi: fatta inga förhastade beslut är mitt råd! Just nu är ni i chock och då tänker man inte klart, några dagar hit eller dit spelar nog inte så stor roll och det är nog viktigt att fundera på vilken sorts människa man är.
    Jag hade tex  gått runt i många år framöver och funderat på vad ytterligare undersökningar hade visat medan någon annan (du?) kan vara trygg i sitt beslut och gå vidare med ett avbrytande direkt.

Johlinn har ju erfarenhet av fyggmärgsbråck, även om varje fall är unikt kan det vara bra att prata med henne om hennes erfarenheter.

Hur gick det för dig Jossan??? 

• Gladhannapanna

Jossan: vad bra att du skriver, vi är flera som började bli oroliga! I "våra" trådar väger vi inte bekymren mot varann utan det som är jobbigt är jobbigt oavsett hur någon annan hade reagerat på samma sak!
    Och det du beskriver är ju jobbigt, du har all rätt att ta plats med dina tankar och funderingar!
    Jag hoppas först och främst att bebis och du får må bra men också att det praktiska löser sig så smidigt som möjligt!!! Kram!!!

• Gladhannapanna

Kate: grattis till en fin liten böna!
    Snow: Jobbigt med ovissheten och att pendla mellan hopp och förtvivlan!
    Uppi: Det låter som om ni har en bra plan i en gräslig situation! Hoppas på goda nyheter på telefon idag!

• Gladhannapanna

Så mycket klokskap och omtanke vi har i våra trådar, blir rörd när jag läser!

Jag vill att ni ska Spamma tråden med tankar, funderingar och erfarenheter! Då lär jag mig massor och ibland kan jag komma med en fråga eller tanke.

Jag var ju på en internationell konferens om funktionshinder i månadsskiftet och där deltog så många föreläsare med olika funktionshinder och så vitt jag kunde bedöma lever de fullgoda liv och förkovrar sig och respekteras för sina kunskaper!

Jag sjöng i samma kör som en tjej med rmb under några år, hon gick mest med kryckor, hade en anpassad bil och arbetade som läkarsekreterare. Hon hade en permobil och rullstol vid behov samt benskenor. Jag tänkte sällan på hennes handikapp, minns att jag skulle beskriva henne en gång: " du vet, den korta rödhåriga tjejen", " nej", jamen, Ulrika vet du väl vem det är??? Just det, hon har ju kryckor också"

Tjejen är några år äldre än jag, jag är 41. Jag är vän med henne på fb och skulle säkert kunna förmedla kontakt om du skulle vilja prata med någon som är vuxen med rmb?

• Gladhannapanna

Snow: trist att du inte fick någon tid till vanliga mottagningen!

Vi5: vi läste en bok om Egon och även busiga bebben när J var på väg.

• Gladhannapanna

Uppi: såååå jobbigt ni har det! Jag tycker inte att det är konstigt att du inte tycker om barnet i magen, det är nog ett försvar don kropp/hjärna använder sig av. Det finns några här i trådarna som inte varit glada över sina graviditeter förrän det gått många veckor efter v 12.

Det där med lillhjärnan verkar så svårt! Men jag måste bara säga att jag tycker att vården tar väl hand om er mitt i eländet!

• Gladhannapanna

Jag läste Per, Ida och Minimum hemma hos en kompis när jag var liten, älskade den!

Jossan: vi fick profylaxkurs innan första barnet och då fick vi i uppgift att tänka ut det värsta som skulle kunna hända och hur vi skulle hantera det, det var faktiskt bra för mig att verkligen fundera på den frågan, kanske inget som passar er och då ska ni göra det som funkar!
    Så bra att mormor kan åka upp med storasyster!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8