Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Eller Benny-böckerna:

"Benny har fått en lillebror. Han ville det, och då fick han det! Lillebror bara skriker och skriker..." Nu minns jag inte om detta är Jamen Benny eller Nämen Benny, men båda är bra i alla fall!

Vi läste också Nelly packar av Anna-Klara Tidholm. Nelly packar och rymmer litegrann för att mamma och pappa bara har tid med bebisen. Kanske man kan fynda nåt på bokrean som ju började i dag, även om den är långt ifrån vad den fordom var...

• cilla67

Och då kan man tänka på att det där storgråtandet också det är ett typiskt gravidtecken! Sånt gillar vi! Krya på dig! (Har du provat ingefärste? Jag brukar inte falla i farstun för medicinalväxters påstådda inverkan, men jag har provat och det funkar på mig. Eftersom det även funkar på maken lutar jag åt att det funkar på riktigt...)

• cilla67

Vi4, jag gjorde fvp privat här i stan, kostade 5000 men vi tyckte det var värt det. Om du vill kan jag inboxa numret till kliniken ifråga!

• cilla67

Vi4, ja det var hos dr AS och jag ser också på hemsidan att det inte står med. Konstigt, men de kan ju ha slutat med det iofs, vi gjorde det ju sensommaren -10. Ring dem ändå och fråga, antingen gör de det (de var jätteduktiga, det var inte alls lika läskigt som när vi väntade A) eller så kan de hänvisa nånstans. 

• cilla67

Vi4, jag tror han är oerhört rutinerad. Jag minns att jag googlade på hans namn och det framstod väl snudd på som att det var han som uppfann fvp... Jag fick hans namn på mödravården när jag satt hos en läkare där och tjatade mig blå för att få göra fvp trots "bra" KUB-resultat. Jag känner inte till om det finns några fler i länet, men jag minns att jag kollade upp att man kunde göra det privat på en klinik vid Odenplan.

Jobbigt med så påtaglig doftkänslighet. Jag var sån i början när jag väntade A, jag blev bl a tvungen att lämna en lunchrestaurang när min mat kom in - köttfärslimpa. Jag var jättehungrig när jag beställde den, men när den kom kunde jag inte ens titta på den. 
    I samband med förlossningen var jag förkyld ganska länge och efteråt tyckte jag att luktsinnet försämrats. Efter samma resa med G, fast värre förkylning, är luktsinnet verkligen inte vad det har varit. 

• cilla67

Är det någon som kan berätta om svinkoppor? G har länge haft ett slags eksem på kinden. Vi provade hydrokortison på det, men det hände inget. I ett annat sammanhang var vi hos doktorn som då skrev ut en salva. Denna salva har gjort eksemet större och ilsknare, så maken ringde vc nu. Sköterskan trodde att det var svinkoppor, men då borde väl A också haft det? Dessutom borde det väl vara blåsor och inte bara rött och narigt?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8