Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis til L!!

• cilla67

Vi4, jag skickar en stor kram och håller också tummarna för att det är nåt ofarligt. 

• cilla67

Vi4, vad skönt! Skulle du händelsevis vara intresserad av en ask Niferex framöver så har jag det...

• cilla67

Vi4, jag håller också tummarna men tänkte bidra med info från vårt senaste fvp. Då fick vi välja mellan tre varianter, trisomix3, full screening eller könskromosomkoll. Man kunde förstås få alla tre, men vi nöjde oss med trisomikollen. Har du kollat med kliniken här på hemmaplan om de fortfarande gör det?

Grattis Elsis! Vad roligt med en trea!

• cilla67

Vi4, säg till om du vill ses, det finns ju flera skäl till det! Järntabletter, lekdate m fika/avlastning, you name it! Stackare, det blir tre långa veckor... Kram!

• cilla67

Grattis Kaz!! Jag tror storasyskonen kommer att bli fantastiska mot lillebror när ni väl kommer hem!

• cilla67

Vi4, jag har ett foglossningsbälte som du kan prova om det funkar. (Jag var betydligt smalare innan barnen...) 
    Jag känner igen det där att slänga sig ner och sitta på konstiga ställen. När jag väntade G hade jag en långvarig och jobbig hosta som gjorde att den lilla styrka jag hade i bäckenbotten gick åt. Jag kände ständigt det som om allt skulle rasa rätt igenom. Särskilt när jag hostade. Det gick ju över sen, när han hade kommit, men det var ohyggligt irriterande att alltid känna det som om man skulle kissa på sig eller tappa ut ungen...
    Foglossningsbältet provade jag aldrig då, för själva fogarna höll bättre den gången än med A. Inboxa om du vill testa det, vi måste ju ändå ses snart så du kan få jäntabletterna! Kram!

Stramalj, tack för att du sa det. Vanliga kläder... hrmpf..
    Innan jag blev gravid hade jag 36-38 i byxor. 36 kommer jag aldrig någonsin att kunna ha igen, hur mycket jag än bantar. Kommer jag så småningom ner till 38 kommer jag vara överlycklig. Och alla tajta toppar man hade förr - av någon anledning framstår de som extremt korta numera...! Dem kommer jag heller aldrig att kunna ha igen. Så frågan varför de ligger kvar i garderoben är befogad, men svår att svara på. Jag KAN inte riktigt slänga dem... inte än... Men det kommer väl, det med.

• cilla67

PW, jag har en slags personal shopper i min favoritbutik. De är jätteduktiga på vilken typ av kläder som passar olika kroppar och tjejerna som jobbar där är oerhört generösa med sig själva. Typ "jag provade den där själv, men jag har för bred rumpa, Lena däremot passade jättebra i den - Lena, kan du komma ett tag?"
    Vi har fått en sån där relation där de ser mig komma in i butiken och ropar "åh, jag vet en grej du måste prova!!" och så är det ett sånt plagg som jag bara älskar! Fast det blir lite dyrt när man har dålig impulskontroll...
    Jag tror du kan hitta en sån affär, du med!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8