Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap - Jättefint namn! Ni får gå för en fyra.

• Mrs Firren
    Snowgirl skrev 2013-09-07 23:44:18 följande:
    Vi5, Jag blir tokig på när de ska spela på det dåliga samvetet. Jag skulle nog seriöst överväga att byta förskola om våra pedagoger höll på så. Det är bättre att de lägger energin på barnen istället för att ifrågasätta föräldrar. Det finns ju vissa som utnyttjar förskolan på ett tokigt sätt och de behöver naturligtvis få en tillsägelse, men att vara så rabiat att man ifrågasätter förälderns transportsätt till jobbet gör mig irriterad. Det finns ju några sådana pedagoger här på forumet som hörs mycket. De är allmänt negativa och förskolan är den värsta plats som finns typ. Visst det är ett problem med stora barngrupper, men inte ett så stort problem att det gör skillnad om Lisa hämtas 16.00 eller 16.30. Det är inte föräldrarnas problem att pedagogerna inte får tid till planering etc. Så klart måste problemen inom förskolan lyftas, men det blir knappast bättre av att kontrollera föräldrar in absurdum.

Jag instämmer helt och hållet! Bra skrivet.
  • Mrs Firren

Resande och Elsis - Hoppas ni har era bebisar hos er snart så att ni slipper gå med onda förvärkar länge.

• Mrs Firren

Ficka precis sms av min gulliga mamma: "Kom på att idag för 38 år sedan kände jag dej för första gången. Blir lite rörd. Kram mor." 

• Mrs Firren

Resande - Förstår att du inte orkar bry dej om husgrejerna även om jag samtidigt förstår att mannen kanske blir lite stressad i samma situation. Jag känner igen mej i det du säger om att tro att bebisen är på G. Jag trodde så med Stella sista tre veckorna, framförallt på slutet när förvärkarna hållit på så länge och därför att D kom ett par dagar före BF. Stella kom inte förrän på BF+4 så jag medger att jag var rätt knäckt där på slutet av de där extra dagarna. Hoppas verkligen att eran bebis behagar komma snart så att du slipper vänta och vänta så mycket mer, för det tär på alla sätt och vis.

Vi% - Jag lider med dej, usch vad knäckande om må så illa och ha så förfärligt mycket krämpor.  

• Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2013-09-10 12:12:13 följande:
    Resande: Kan du inte be honom presentera det på ett lite mer lättsmält sätt? Be honom skriva en lista på önskemål, plus och minus eller nåt så har han något att göra tills du orkar? Tänk vad enkelt det voer om man visste precis när bebis skulle komma ut, men fy vad tråkigt Hoppas den charmerande lilla varelsen där inne har vett att låta dig vila ett par dagar och sedan komma ut en lagom passande dag! när måste ni lämna huset?

Bra idéer! Jag tänker också att på att be mannen att kanske spara bollandet tills han hittar objekt han är superduperintresserad av, istället för att spilla din ork och energi på halvdana objekt som kanske inte är realistiska när det väl kommer till kritan. Då är en sån där lista som PW pratar om kanon, att man liksom snävar in vad (och vart) det är man vill ha och vad man har råd med - när det kommer till kritan.
  • Mrs Firren

Resande - Gilla läget - nåt av det svåraste man kan göra.

• Mrs Firren

Vi 5 - Vad gulligt sagt och gjort av E! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8