Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Någon här inne förresten som vill vara sms-kompis med mig när förlossningen går i gång? Går ju inte att ladda upp bilder till FL från Iphonen men om någon vill ta på sig den lilla uppgiften att få sms-bild av mig när han är framme och lägga upp den här så är jag öppen för förslag

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Kasper: Om jag inte tänker helt fel är du runt tiden för 2a Bim nu.. Kroppen kan ta lite tid på sig för att förstå att den har blivit gravid så lite spottings runt denna tid kan mycket väl bero på det.. Kram! 
  • chiqita
    Hanna: Schysst!  
    Men oj så snabbt det gick med Julia.. Hur länge pågick hela latensfasen?

Cilla: Hoppas G mår bättre idag och om inte hoppas jag att ni kommer in till en läkare som får se på det och kan ställa en riktig diagnos.

Firren: Låter helt klart som att hormonerna frodas i kroppen.. Själv är jag superlättrörd och kan börja gråta för minsta lilla som jag anser är sött och rörande.. Som när vänner som vi var på väg till för att grilla och stannade till på butik för att köpa egen grillmat, då ringde de och sa att de redan hade grillat kött åt oss och naturligtvis blev jag rörd

Kasper: Hur går det idag? Kram!

• chiqita

Så var vi lite oväntat i GBG över helgen.. Känns aningens risky eftersom det kan köra igång, men ett måste då hantverkarna ska gjuta hallgolvet i helgen och då kan vi inte gå mellan sovrum, kök och den annars självklara ytterdörren
    Håller tummarna för Mosing i helgen och att du slipper gå långt över tid!

• chiqita

Resande: Jo det är klart att det finns sjukhus här också, fast de känner ju inte mig och om något skulle ske så kommer det väl knappast att bli födsel i badkar.. å andra sidan tar det ju bara strax över 3 timmar till Oslo så vi borde ju hinna till "vår" klinik Drömmer

• chiqita

Iiik...
    Gick in i v 37+0 idag.. Klockat värkar med 5 min mellanrum och där magen håller sig stenhård i genomsnitt i 5-6 min åt gången. Klockat sedan ca 1,5 timmes tid. Molningar som liknar mensvärk och tryck nedåt..

Det dumma är ju att vi är på Sverigebesök och jag har inte alls planerat någon födsel nu.. Hoppas det lugnar sig men det känns inte så.. Blir skakis och kallsvettig men vet inte om det är pga grav eller nervositet..
    Ska försöka sova nu..

Håll tummarna att det stannar av, men kan jag inte sova eller om det blir värre får vi åka till Mölndal och kolla läget...

• chiqita

Zenobia.. Hehh.. Ja inget fel på det egentligen då och tänkte här om dagen hur vi panikfyndade babyskydd i Sverige för att ta oss hem.. men alltså, jag ska ju föda naturligt, och i badkar... :-O Det måste roa sig... Hoppas jag...

• chiqita

Zenobia: hehe ska nog ringa tillbaka och kolla så de har glassdrinkar på Mölndal annars går det ju inte

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8