Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

När det kommer till förhållanden och relationer tänker jag att kommunikation är A och O eller vad man säger. Kommunikationen måste finnas där annars blir det nog väldigt fel kan jag tänka. Därtill respekten för varandras olikheter och när det kommer barn med i det hela så måste man både prioritera dem och varandra. Att inte sluta visa varandra kärlek och ömhet trots barn tror jag är superviktigt.

Man måste så klart göra saker tillsammans men samtidigt ha förståelse för att man vill göra saker på egen hand också, fast med barnens bästa i sina tankar. Det jag menar är att det är helt okej att, hitta på något, gå ut med sina vänner etc, men att inte varje gång vara ute till 3-4 på natten (överdriver lite) och totalt inte respektera/tänka på att ens partner är hemma och sliter med nattning, kanske trotsigt/trotsiga barn, har en dålig dag själv o s v...Att t ex ta ett litet samtal hem bara för att kolla läget har sååå mycket att säga för den andre parten.

En annan sak jag tror är viktig är att man kommunicerar fram en gemensam plan för uppfostran när det kommer barn till familjen. Utan kommunikation finns det som jag ser det inte någon stabil bas till en relation, och det gäller både till sin partner och sitt/sina barn..

Att visa och känna respekt, hänsyn och kärlek är i mina ögon bland de viktigaste ingredienserna i en relation. :Det var dagens klokhet

Nu lite ego:
    Tror jag var lite för tidig med att överge mitt gamla namn Hormonstinn.. Idag är jag visst också synligt hormonell, men inte arg som igår. Då vaknade jag på helt fel sida, något som är extremt ovanligt för mig, och jag var ett lättförargat hormonmoster med noll tålamod. Idag är jag "bara" extremt sensiitiv och med nära till tårar.. Började tänka på mamma förut och blev aldeles gråtmild.. Lustigt att hormonerna satt sådan fart nu då.. Tungan ute Tror jag ska ägna hela dagen till att ligga i soffan, dricka någon Latte och se på Greys Anatomy

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

btw - fick faktiskt till lite myspys här om dagen. Vi bara låg och myste på varandra och det ena ledde snart till något mer Drömmer Det gav en hel del mersmak.. Skäms hehe.. 

• chiqita

En liten fråga när det kommer till Tens.. hur mycket nytta kan jag förvänta mig/anta att jag ska få? Har ju tänkt att föda i vatten om det är möjligt så där kan jag ju inte använda den. Den hjälp jag ev kan få är under öppningsskedet som jag förstått det, fast det var ju inte så jobbigt förra gången heller.. Vet inte helt hur jag ska göra, om jag ska låna en eller inte.. Då jag var i kontakt med företaget som har de i Norge så var det ju i första hand för att lindra fogarna, men då det var framfogen skulle jag ändå inte kunna använda den.. Nu känns det liksom inte lika viktigt längre.. hmm Obestämd

• chiqita

gbg30: Hmm.. jo den tyckte jag också var helt ok, bara det att de har tatt bort lustgas på hela sjukhuset och då jag dessutom har planerat att vara på en helt naturlig födoavdelning så skulle lustgas inte vara tillgängligt ändå
    När jag kom in sist var jag 3-4 cm öppen och då hade jag klarat mig fint genom att vara i duschen. När jag kom in tog det typ 7 h till och sedan var hon ute  Hmm.. får nog fundera på TENS-frågan över helgen så får jag se vad jag kommer fram till..  

• chiqita

Zenobia: tjo när Agnes kommit till världen tog det nog minst ett halvår innan vi lyckades/ville mysa till det

• chiqita

Vad duktiga ni är som hinner med både tavlor och fotoalbum/böcker! Här hemma har jag inte fått gjort något sådant men jag bloggar en del om Agnes någon gång då och då

Barb: Vad trevligt med både choklad och tulpaner ändå!  

• chiqita

Får se hur jag gör med TENS-apparaten.. har ännu inte bestämt mig men är tacksam för alla erfarenhetskommentarer  

I kväll slocknade Agnes i min famn i soffan med en halv välling i magen, och detta efter att ha ätit kladdkaka med glass. Verkar som att hon precis som sin mamma kan sova gott trots socker i blodet Drömmer  
    Vi satt så mysigt så hon fick sova så en stund innan vi la henne. Väl i säng vaknade hon till och insåg snart att vällingen tatt slut. Ropade efter mer, gav mig flaskan och tassade därefter in till sin säng och lade sig att vänta med stängd dörr. Gick upp och lämnade vällingen som hon tacksamt tog emot och började dricka med stängda ögon. Så trött liten tjej och så skönt för en trött mamma att nattningen gick så fint i kväll.

Nu ska jag bara slappa lite i soffan innan jag också tar mig till sängen.  

• chiqita

Nu stämmer även jag in i lovsången om krämen och oljan från Ceridal. Bara 2 dagars användande och Agnes torra haka är utan spår av utslag. Hela kroppen är aldeles len och det känns som trolleri Hennes haka är typ aldrig 100% bra ens efter gedigen kortisonbehandling och fuktkräm. Jag är totalt amazed! Skrattande

• chiqita
    Firren: Jo, funderat på sterilisering, framförallt av samma grund som Galias väninna. Jag bara vägrar må så dåligt igen som jag gjort, men min man är emot sterilisering. Förmodligen då han ändå hoppas att det ska bli fler barn här hemma..  Obestämd
    Jag är inne på att sätta en P-stav i armen efter lillebror då jag hade så positiv upplevelse av den förra. 

Idavi: Inget jag hört om men det finns ju böcker om det mesta så jag hade nog gått in i en bokbutik och frågat vad de känner till.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8