Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Om jag inte skulle råka få en superraketförlossning de sista minuterna före midnatt vågar jag nog garantera att lillebror inte vill göra Liv sällskap ännu  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Resande: wow, tänk att det gått hela 4 år redan

Zenobia: Oj, så snabbt genomslag när ni testar med mjölk.. Har du testat det att dra med ett finger doppat i mjölk på hans rygg och se om det ger utslag. Tror det var någon här som tipsade om det... 

Har en skum känsla i magen idag.. Det småmolar på ett annorlunda sätt, liksom klickar och trycker, springer oftare på toa.. Vaknade t ex två ggr inatt och kunde t o m göra något, bara det är ovanligt men inget mer händer.. ungefär som innan mens på ett vis men att det inte helt kommer igång av någon anledning.. Hoppas ju att det tyder på att något kommer ske inom de närmsta dagarna, men efter en veckas förvärkar vågar jag inte hoppas för mycket ändå.. Tungan ute
  • chiqita
    Ida: hehe.. nej inget raketförlossning
    hehehe.. "vädra fladdermusen"

Barb: Ajj!!!! Det lät inte speciellt skönt...

Firren: Jo det hoppas jag också.. men vi får väl se.. är inte lika säker på att lillebror kommer före BF längre.. Får värkar när jag ligger ner men de lugnar sig när jag reser mig upp.. så nu beter de sig i a fall som förvärkar ska göra

Zenobia: Hoppas dagen blir bra trots allt. Kram!

• chiqita

Är det vid reaktion på mjölkprotein som man fortfarande kan äta mjölkprodukter, så länge som de är tillräckligt feta? Har en väninna som både hon själv och hennes barn har problem med mjölkprodukter, men bara lättprodukter. Så när vi lagar något gemensamt går det fint så länge som fettprocenten är över ca 40%. 

• chiqita
    Resande: Usch så tråkigt attt det blev så i morse, men försök att göra det bästa av situationen när ni träffas i eftermiddag igen och visa att du älskar honom. Tror det mesta löser sig genom att man visar kärlek, även om det känns tungt och motigt ibland. 
    Vi har typ sådana bråk med Agnes varje middag och ändå vill hon alltid "dosa" med mig när hon äter vällingen och allt ont är som bortglömt. Det kommer bättre tider..

Asap: Hihi, först trodde jag att du hade fått en hundvalp och började fundera på varför du döpt både hunden och Elsa till Elsa Hon måste ju utforska världen från säker plats också och man kan hitta en massa spännande saker under ett köksbord

Mosing: härligt att vara hemma och att det går så bra
  • chiqita

Piggley: de googlar visst efter de mest använda orden och terroristbarm är uppenbarligen ett väldigt vanligt ord

Ida: nje, var på dagisföräldramöte i morse och därefter fick jag besök och då är det ju inte så fint att FLa

• chiqita

Ida: nja, näst intill men inte hade vi FL uppe

Ligger i sängen och drar mig och har fått massor av gaser i magen sedan 2 dagar, undra om det betyder något annat än att bebis trycker på mina tarmar

I går fick min man ett intressant och lite hemligt sms av en av de höga mediacheferna om att han ville träffas idag och diskutera något vid 12.. Spännande! Så nu har jag bestämt med bebis att han inte får försöka ta sig ut innan det mötet är klart i à fall

• chiqita
    Pysslig: Agnes fick inte feber men blev väldigt dålig i magen och vägrade äta annat än välling och det som slank ner lätt. Det kunde lätt hålla i sig ett par dagar och ibland en vecka typ, men då var det oftast fler än en tand på gång. 
    Märkte inte av det på samma sätt medan hon ammade men amningsmjölken slinker ju ner lätt så det var väl därför  
  • chiqita

Nu sipprar fostervatten och mer och mer värkkänningar i magen... 
    Blir nog bebis väldigt snart...

• chiqita

Bara rädd att det ska vara falskt alarm.. Men vätska som inte direkt luktar något och som bara kommer så där borde ju vara fostervatten, även om det bara sipprar.. Och magen gör ju mer och mer ont.. Inte borde jag inbilla mig... :-O

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8