-
Det förstår jag!!! Minns fortfarande min övertidsvecka med Agnes, gav nästan upp tanken på bebis till slut....M73 skrev 2012-06-25 13:41:43 följande:just nu kan jag säga att jag inte är övertygad om att det här med en trea var mitt livs smartaste beslut ;) O jag ska komma ihåg HUR trött jag är på att vara gravid även när jag ser söta bebisar ;)
-
Självklart är det en fas! Vad annars? (fast har ingen aning om hur länge den varar! )Glassgrisen skrev 2012-06-26 14:51:01 följande:Är det någon som känner igen det här? Emil är precis fyllda 3 och energi-nivån har ökar dramatiskt de senaste ca 2 veckorna. Och han var ju inte speciellt lugn innan. Han behöver konstant uppmärksamhet. Inte när jag är med Freya utan hela tiden. Alltså han verkar fortfarande inte avis på henne. Mummy fix this mummy mummy look at me mummy what are you doing etc. Hela dagarna! Puh.
Jag har inte haft hjälp utan varit ensam med barnen sedan förra tisdagen och idag är han på fsk igen. Skönt! Vill ju inte vara en mamma som vill lämna bort, men det är helt ljuvligt att kunna ha lite egentid för en gångs skull!
Please säg att det är en fas! -
Såg precis på FB att M73 fått en liten tjej....
-
Barba: jag tror att det är en reaktion på att bebisen får sova hos ett, helt naturligt men jobbigt såklart! Maken kan inte sova i hennes säng när hon kommer över till ett?
-
Intressant! Vi är tre systrar, känner flera familjer som också har tre flickor/pojkar!!!Galia skrev 2012-06-28 13:31:53 följande:M73: Vad skönt att allt gick så bra ändå!
Rent statistiskt är det 14% chans att få tre flickor i rad om jag minns rätt. Läste statistik över det där ngn gång och chansen att få en pojke resp. flicka är densamma vid barn nr 2 (dvs 50%) oavsett könet på det första barnet, men har man redan två barn av samma kön så är det 11% chans att få ytterligare en pojke när man redan har två och 14% chans att få en flicka om man har två flickor sedan tidigare. Varsågod, bjuder på det kanske värdelösa vetandet, men statistik kan ju vara lite kul ibland *nörd*
mina systrar har två av samma kön båda två, den ena har tjejer och den andra har killar. Min svåger och svägerska har två killar.
Jag har hört någonstans att 70% av familjerna med två barn har barn av samma kön. -
Mrs F: Jag hade nog gått till doktorn med de tendenserna!!!
Galia: På mitt jobb på FAmiljecentralen hade vi faktiskt två familjer som fått trillingar samma år! I en liten håla med ca 10 000 invånare! Dessutom väldigt många tvillingpar, en av barnmorskorna brukar muttra om kraftledningarna....
En av trillingfamiljerna ville ha en liten sladdis när de stora barnen kommit upp i skolåldern... -
Galia: nej, de hade två barn och ville ha en sladdis som blev tre!
-
Zenobia: det finns ett alfonsrum på den båten. Vi åkte safarin du beskrivet och de matar djuren så jag garanterat att ni får se djur oavsett vem som är med!
-
Zenobia: jag tror faktiskt att det går bra ändå, vi hade en ilsk Julia med oss och det gick super!
-
Grattis sarah!!!!