30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis syster Norr!
Grattis syster Norr!
Galia: jag hoppas att du landar ordentligt i att det faktiskt inte spelar så stor roll hur barnen föds utan att det viktigaste är ATT de föds och man får en ny person i familjen! Jag är övertygad om att detta inte kommer att vara lika viktigt i framtiden men så klart upptar det mycket tankar just nu när det ä aktuellt!!!
SOm yngst av tre flickor östar jag för att Elsa kan få saker som redan finns! När vi skulle ta hand om barnböcker mm från vår uppväxt var de flesta systrarnas! Kanske något fint klädesplagg som är ganska onödigt men fint?
Våra barn har tex fått varsin docka och dockvagn medan de har spisen, duplo och briojärnvägen tillsammans. De leker inte så mkt med varken duplo eller järnvägen, vi har lagt ihop allt i samma lådor även om de fått olika delar i present.
Vi har dock bestämt oss för att flagga för att barnen får pengar till sina fondkonton i present, det blir så himla mycket saker "bara för att", Tex ett pussel och resten på kontot är vårt nya motto. Alternativt pengar i spargrisen som kan användas till att köpa ngt de verkligen önskar sig när som helst på året. Detta gäller alltså från morföräldrar/farföräldrar som vill vara ganska rättvisa med summorna till barnbarnen.
Mrs F: Jag blev igångsatt med Julia. Vattnet gick på kvällen och då sätts man igång nästa dag som omföderska. De satte droppet vid tolv, hon är född 17.20 så det tog itne så lång tid. Tyckte själv att det tog evigheter innan jag började öppna mig, men när det väl började gick det i racerfart! 6 cm på 20 minuter!!!!
Övertid är vedervärdigt! Gick över en vecka med Agnes och tyckte det var hemskt, gav nästan upp hoppet om en bebis till slut! Julia hade den goda smaken att komma 12 dagar före bf vilket var underbart!!!
Hoppas att ni som våndas slipper vänta så länge till utan att det drar igång pronto!!!
Grattis Snuppis!
Grattis Firren!!! Bra namnförslag PW!
Åh vilka goda nyheter Zazz!!!
M73: Men nu kan ju bebisen se till att komma ut så att mamma och pappa slipper undra längre!!!
M73: En liten midsommarbebis kanske?
M73: vad jobbigt att bara gå och vänta!!!!
Pandora: oj vilken upplevelse!!! Skönt att ni mår bra nu iaf!
Barba: Förstår att det är jobbigt att inte få välja själva om det ska bli syskon eller inte!
Jag var ju tvungen att bestämma mig innan jag blev opererad och det var inte helt lätt, vi har varit överens om att vi ska ha två barn hela tiden, men när man ska stänga dörren känns det plötsligt inte alls lika självklart att vi ska ha två. En till hade ju varit mysigt osv osv...
Nu känns det helt rätt med två barn, skönt att ha landat i det även om det fortfarande suger i bebistarmen när jag ser gravida och nyfödda. Hörde en kollega säga att det suget är kvar tills man kommit i klimakteriet så några år till alltså! ( i mitt fall)