Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi har en dubbelpulka som vi använder vid lämning eller andra rena transporter. Inte i backen, den håller inte för vuxna fick vännerna erfara när far och dotter skulle åka sprack plasten och han är inte ens stor...

I backen är det varsin enkelpulka eller snowracer som gäller.

Jag gillar snö och är glad över den vi fått men det räcker bra nu...

Trist att behöva skotta loss bilar mm!!!

• Gladhannapanna

Mrs f: vi har kört med klistermärken, när det känns stabilt med blöjfrihet på dagen har de fått välja ngt fint i leksaksaffären. Pratade också mkt om att om man vill sluta med blöja måste man kissa på toa eller potta, annars måste man ha blöja och då blir det inga klistermärken eller present. Funkade för oss.

• Gladhannapanna

Ela: tänk att sådant funkar så bra! Vi kör det med maten ibland, men Julia väljer ibland att inte haka på och då känner man sig rätt fånig...

• Gladhannapanna

Vi har lyssnat en del på Astrid
    Lindgren musik och där finns det en som handlar om att vara rädd, sista meningen är Jag tror varenda kotte är lite rädd. Då skrattar alltid Julia för kottar kan ju inte vara rädda!

• Gladhannapanna

Mrs F: jag undrar också ibland, men tänker nog att de flesta har konflikter med sina barn, vissa mer andra mindre. Men jag tror inte att det finns barn som aldrig protesterar mm! I så fall skulle jag bli orolig för hur deras uppfostran ser ut, lyder de eftersom de är rädda?

• Gladhannapanna

Asap: din Ida och min Agnes är i liknande faser! Här handlar det ofta om att hon upplever att vi älskar Julia mer, senast var det för att jag sjunger vackrare för Julia vid nattning...
    Våra tjejer kivas jämt, om allt och ingenting vilket är slitsamt!
    Asap, tror också att det kan vara lättare med andra barnet, tredje, fjärde osv.

Stramalj: önskar också att ni får de barn ni önskar!!!

• Gladhannapanna

Asap: även här hamnar pappan oftare i prestigekamp med barnen, senast häromdagen påminde jag honom om vem som är den vuxna och som alltså ska ta störst ansvar för att lösa konflikten....

• Gladhannapanna

Vi har 2 år och 4 månader mellan våra. Körde med ståbräda för det mesta och hade en kombinerad cykelvagn/ barnvagn som båda kunde åka i. Dock inget liggläge.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8